;
coinex

مقایسه دیگنیتی با جک K7 ؛ بررسی طراحی، مشخصات فنی و امکانات رفاهی [+جدول]

از آنجایی که کراس‌اوورهای چینی در بازار ایران تنوع زیاد و محبوبیت خاصی دارند، در این مطب به مقایسه دیگنیتی با جک K7 می‌پردازیم.

طی سالیان اخیر و با توجه به محدودیت‌های واردات خودرو به کشور، خودروهای چینی در بسیاری از موارد به انتخاب اول یا شاید هم تنها انتخاب مردم بدل شده‌اند و فروش خوبی هم در بازار داشته‌اند. با توجه به تب جهانی اقبال به کراس‌اوورها و آمار فروش بالاتر آن‌ها نسبت به سدان‌ها و هاچ‌بک‌ها، در بازار ایران هم رقابت شدیدی بین کراس‌اوورهای پرتعداد چینی شکل گرفته است. بر همین مبنا و با توجه به محبوبیت این محصولات، در این مطلب به مقایسه دیگنیتی با جک K7 می‌پردازیم.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


مقایسه دیگنیتی با جک K7

جک کی 7 از کرمان موتور و دیگنیتی پرایم از بهمن موتور دو مدل از محبوب‌ترین خودروهای کراس‌اوور بازار ایران هستند که مشتریان زیادی دارند.

این دو محصول که از نظر طراحی ظاهری و امکانات در شرایط قابل قبولی قرار دارند، در سالیان اخیر در بازار کشورمان محبوبیت خاصی یافته‌اند و گرچه شاید از نظر قدرت موتور توان رقابت با مدل‌های ژاپنی و کره‌ای را نداشته باشند، اما از نظر آپشن‌ها و امکانات از خودروهای باکیفیت محسوب می‌شوند.

بر همین اساس در این مطلب با بررسی مزایا و معایب دیگنیتی و جک کی 7 به مقایسه دیگنیتی با جک K7 می‌پردازیم تا اگر قصد خرید یک خودرو از بین این دو گزینه را داشتید، بتوانید تصمیم درستی بگیرید. با ما باشید.

معرفی دیگنیتی

مقایسه دیگنیتی با جک K7

پیش از مقایسه دیگنیتی با جک K7 به معرفی این دو خودرو می‌پردازیم. خودرو دیگنیتی بهمن موتور در بازارهای جهانی با نام دانگ فنگ iX5 شناخته می‌شود و اولین بار در سال 2018 در نمایشگاه خودرو پکن رونمایی شد. بهمن موتور اما در سال 1399 تصمیم به واردات و عرضه این محصول در ایران با نام اختصاصی دیگنیتی گرفت و این محصول را با 10 سال خدمات پس از فروش عرضه کرد که این موضوع از مزایا دیگنیتی محسوب می‌شود.

همین مسئله نیز سبب شده تا دیگنیتی بهمن موتور در ایران مشتریان زیادی داشته باشد. از دیگر مزایا دیگنیتی اینکه این محصول در ایران با استانداردهای اروپا تولید می‌شود و استاندارد آلایندگی یورو 5 دارد.

معرفی جک K7

مقایسه دیگنیتی با جک K7

خودرو جک کی 7 نیز یک کراس‌اوور لوکس وارداتی است که توسط کرمان موتور به ایران وارد و عرضه می‌شود. این محصول همان Jiayue X7 است که در سال 2020 در چین معرفی شد و کرمان موتور آن را با برند اختصاصی کی‌ام‌سی به ایران وارد کرد. کرمان موتور در این سگمنت اساسا بسیار موفق است و پرفروش‌ترین خودرو این دسته یعنی جک S5 را عرضه می‌کند. البته قیمت جک K7 سبب شده تا فروش آن به اندازه اس 5 نباشد.

مقایسه دیگنیتی با جک K7 در بخش طراحی خارجی

جک کی 7 یا همان کی ام سی کی 7، از نظر ظاهری تفاوت زیادی با خودروهای قبلی جک دارد و چراغ‌های جلو و جلوپنجره آن بسیار زیبا و متفاوت طراحی شده است. چراغ‌های جلو این خودرو نیز طراحی جذابی دارند و اساسا تفاوت طراحی این محصول، از مزایا جک K7‌ در قیاس با مدل‌های قبلی کراس‌اوورهای جک محسوب می‌شود.

مقایسه دیگنیتی با جک K7

چراغ‌های جلو نماینده کرمان موتور به سبک چراغ‌های اروپایی باریک و کشیده هستند و تناسب خوبی با دیگر اجزای خودرو دارند. جلوپنجره کی 7 نیز طراحی مناسبی دارد و این مسئله سبب شده تا کی 7 برخلاف برخی از دیگر کراس‌اوورهای بازار، بتواند از نظر ظاهری هم با دیگنیتی رقابت کند. در طرفین هم خبری از تزئینات و انحناهای بی‌مورد نیست و طراحان صرفا به یکخط ممتد و یک فرورفتگی روی درب‌ها اکتفا کرده‌اند.

طراحی چراغ‌های عقب جک K7 نیز بسیار خاص و منحصربه‌فرد بوده و دیگر اجزا مانند درب صندوق عقب، سپر و چراغ‌های تمرز مناسب است.

در مقایسه دیگنیتی با جک K7 اما باید منصف بود چراکه دیگنیتی هم از نظر طراحی با ظاهری بسیار جذاب عرضه می‌شود. چراغ‌های جلویی این دستگاه کمی تکراری هستند اما هماهنگی خوبی در نمای جلویی این کراس‌اوور با دیگر اجزا دارند.

مقایسه دیگنیتی با جک K7

نمای جانبی خودرو هم مانند کی 7 ساده و بی‌آلایش است و اساسا درب‌های دو محصول به شدت شبیه به نظر می‌آیند. چراغ‌های عقب دیگنیتی نیز شباهت زیادی به نماینده کرمان موتور دارد اما طراحی درب صندوق عقب کی 7 بهتر است و این مسئله از معایب دیگنیتی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بررسی ساندرو استپ وی

بررسی مزدا 3 نیو

مقایسه دیگنیتی با جک K7 در بخش فضای داخلی و کابین

فضای کابین از دیگر بخش‌های مهم در هر خودرو است که برای مشتریان اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل در این بخش از مقایسه دیگنیتی با جک K7 به این فضای کابین می‌پردازیم.

در مجموع باید گفت که هر دو خودرو در این بخش موفق عمل کرده‌اند. از جمله مشخصات فنی جک K7 اینکه در بخش میانی پنل مرکزی آن، یک مانیتور بزرگ و باکیفیت قرار دارد که با آن امکان مدیریت بسیاری از تجهیزات و امکانات این خودرو وجود دارد.

مقایسه دیگنیتی با جک K7

داشبورد نماینده کرمان موتور از دیگر مزایا جک K7 است چراکه طراحی بسیار مدرن و خوبی دارد و خبری از تزئینات بی‌مورد و اضافی در آن نیست.

غربیلک فرمان در این محصول طراحی مشابهی با دیگر اتومبیل‌های شاسی‌بلند دارد و روی آن بیش از 10 دکمه کنترل‌کننده مختلف تعبیه شده است. این مورد یعنی تعدد کلیدهای روی فرمان شاید از جمله معایب جک K7 باشد چراکه بعضا فرد را گیج می‌کند اما صفحه کیلومتر دیجیتال و صندلی‌های بسیار راحت کی 7 از مزایا جک K7 است.

مقایسه دیگنیتی با جک K7

در کابین دیگنیتی هم وضعیت نسبتا مشابه است. فضای کابین بسیار زیبا و دوست‌داشتنی است و درب و داشبورد خودرو با پوششی از چرم تزئین شده است.

در بخش میانی پنل مرکزی خودرو، یک مانیتور باکیفیت وجود دارد که توسط بخشی از پنل از دیگر کنترل‌کننده‌ها جدا شده است. غربیلک فرمان دیگنیتی نیز تفاوت خاصی با جک K7 ندارد و تعداد زیادی دکمه کنترل‌کننده روی آن تعبیه شده است.

البته صفحه کیلومتر این دستگاه ساده است که نسبت به جک کی 7 خیلی انتخاب مدرنی نیست اما در عوض طراحان در انتخاب الگوهای مناسب برای ساخت داشبورد به مراتب بهتر عمل کرده‌اند و مواد اولیه داشبورد نیز کیفیت خوبی دارد که این موارد از مزایا دیگنیتی محسوب می‌شود.

مقایسه دیگنیتی با جک K7 در بخش مشخصات فنی

در مقایسه دیگنیتی با جک K7 به بخش مشخصات فنی می‌رسیم. جک کی 7 یک موتور 4 سیلندری و 1.5 لیتری توربوشارژ دارد که توان تولید 174 اسب بخار قدرت در 4850 دور در دقیقه و 251 نیوتن‌متر گشتاور در 1500 دور در دقیقه را دارد. از دیگر مشخصات فنی جک K7 باید به گیربکس 6 سرعته و دو کلاچه آن اشاره کرد که تجربه رانندگی با کراس اوور کرمان موتور را بسیار دلپذیر می‌کند.

مقایسه دیگنیتی با جک K7

شتاب اولیه 11.9 ثانیه‌ای و حداکثر سرعت 160 کیلومتری از دیگر مشخصات فنی جک K7 بوده که برای یک اتومبیل 1.7 تنی، اعداد قابل قبولی است. این خودرو همچنین از استاندارد یورو 5 اروپا برخوردار است و در سیکل ترکیبی تنها 8.6 لیتر بنزین در هر 100 کیلومتر مسافت مصرف می‌کند.

در بحث مشخصات فنی دیگنیتی باید گفت که این خودرو هم مانند نماینده کرمان موتور به یک موتور 1.5 لیتری و 4 سیلندری توربوشارژ مجهز است که توان تولید 148 اسب بخار قدرت در 5600 دور در دقیقه و 220 نیوتن‌متر گشتاور در 1800 دور در دقیقه را دارد. از دیگر مشخصات فنی دیگنیتی اینکه این محصول به یک گیربکس اتوماتیک از نوع ترونیک مجهز شده، اما از آنجایی که وزن کمتری نسبت به کی 7 دارد، احتمالا از نظر شتاب و سرعت تفاوتی با این خودرو نخواهد داشت.

مقایسه دیگنیتی با جک K7

مصرف تنها 7.5 لیتر بنزین در ازای 100 کیلومتر مسافت اما از مزایا دیگنیتی نسبت به کی ام سی کی 7 است. اساسا اما اگر به انتخاب یک خودرو شهری فکر می‌کنید و سرعت و شتاب چندان اولویت ندارد، کی ام سی با گیربکس دو کلاچه خود انتخاب بهتری است.

نام خودرو جک K7 دیگنیتی
موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر توربو شارژ 1.5 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ
قدرت 174 اسب بخار در 4850 دور در دقیقه 148 اسب بخار در 5600 دور در دقیقه
گشتاور 250 نیوتن‌متر در 1500 دور در دقیقه 220 نیوتن‌متر 1800-4000 دور در دقیقه
گیربکس 6 دنده اتومات دو کلاچه CVT مجهز به سیستم تیپ ترونیک
مصرف سوخت 8.6 لیتر در 100 کیلومتر 7.3 لیتر در 100 کیلومتر
شتاب 10.8 ثانیه 12 ثانیه
حداکثر سرعت 160 کیلومتر بر ساعت 175 کیلومتر بر ساعت

بیشتر بخوانید:

بررسی مشخصات فنی پژو 206 تیپ 2

بررسی پژو 206 تیپ 5

مقایسه دیگنیتی با جک K7 در بخش امکانات رفاهی

از جمله امکانات رفاهی و مشخصات فنی جک K7 می‌توان به نمایشگر لمسی 12.3 اینچی، سیستم صوتی اینفینیتی با 10 بلندگو، سیستم جی‌پی‌اس، ترمز پارک برقی، سیستم کنترل باد تایر، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین 360 درجه، استارت دکمه‌ای، سیستم ورود بدون کلید، سانروف، آینه‌های جانبی برقی، کروز کنترل، صفحه کیلومتر 12.3 اینچی و دیجیتال، سیستم تهویه مناسب و دوگانه، سیستم تصفیه هوای خودرو و صندلی‌های چرمی مجهز به ماساژور اشاره کرد که همگی از کیفیت خوبی برخوردارند و از مزایا جک K7 محسوب می‌شوند.

مقایسه دیگنیتی با جک K7

از جمله امکانات و مشخصات فنی دیگنیتی هم باید به نمایشگر 10 اینچی، سیستم صوتی مجهز به 6 عدد بلندگو، دوربین ثبت کننده رانندگی، امکان رانندگی در 3 حالت: اسپرت، نرمال و زمستانی، ترمز پارک برقی، روکش چرمی فرمان، سانروف پانوراما و دو قسمتی، دوربین عقب، سنسور پارک عقب و جلو، دوربین 360 درجه، صندلی‌های چرمی، امکان تنظیم برقی صندلی راننده در 6 جهت، سیستم استارت دکمه‌ای، سیستم ورود به خودرو بدون کلید، آینه‌های جانبی برقی و مجهز به گرمکن، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک به همراه دریچه مجزا برای سرنشینان عقبی خودرو، کروز کنترل، 3 عدد خروجی 12 ولت به همراه 2 عدد خروجی USB برای سرنشینان جلو و عقب، برف پاک کن اتوماتیک و سنسور باران اشاره کرد.

همانطور که از امکانات و مشخصات فنی دیگنیتی و کی 7 مشخص است، نماینده بهمن موتور امکانات رفاهی بهتری دارد و از جمله دلایل محبوبیت این خودرو نیز، همین آپشن‌ها و امکانات است. با این وجود جک کی 7 نیز از نظر امکانات رفاهی کم‌وکسری ندارد و تجهیزات آن نیز تقریبا همه نیازهای شما را پوشش داده و به روز هستند اما دیگنیتی کمی کاملتر است.

مقایسه جک K7 با دیگنیتی در بخش امکانات ایمنی

از جمله معایب جک K7 و دیگنیتی و اساسا تمام خودروهای چینی، بحث ایمنی و مقاومت بدنه است. با این وجود این محصولات قطعا یک سروگردن از همه محصولات ایرانی بالاتر هستند.

جک کی 7 در بخش امکانات ایمنی به قابلیت‌هایی چون کیسه‌های هوا برای راننده و سرنشین جلویی خودرو، سیستم ترمز ABS و سیستم‌های کمکی  TSC، BAS، HDC، HAS و EBD مجهز است.

مقایسه دیگنیتی با جک K7

دیگنیتی نیز در این بخش به کیسه‌های هوا برای راننده و سرنشین جلویی خودرو، سیستم ترمز ABS به همراه سیستم‌های کمکی EBD، BAS، EVA و BA تجهیز شده است.

دیگنیتی اما در مجموع با تجهیز به سیستم‌های کنترل کشش پیشرفته ATC، TRC، ASR و البته TCS مجموعا رانندگی ایمن‌تری ارائه می‌کند. در واقع این از معایب جک K7 نیست چراکه این خودرو هم ایمنی بالایی دارد اما دیگنیتی با این سیستم‌های کنترل کشش، اندکی ایمن‌تر است.

هرچند این خودروها در تست‌های ایمنی معتبر شرکت نداشته‌اند و در نتیجه اطلاعات خاصی از میزان ایمنی و مقاومت بدنه آن‌ها در تصادفات وجود ندارد. اما اساسا این محصولات گرچه توان رقابت با محصولات ژاپنی، آمریکایی یا حتی کره‌ای را از نظر مقاومت بدنه ندارند، ولی از نمونه‌های داخلی بهتر هستند.

بیشتر بخوانید:

بهترین خودروهای چینی در ایران

بهترین خودروهای چینی شاسی بلند

مقایسه قیمت جک K7 و دیگنیتی

در بحث قیمت دیگنیتی به نظر وضع بهتری دارد چراکه قیمت دیگنیتی توسط کارخانه در آخرین بروزرسانی 1.249.000.000 تومان اعلام شده است. قیمت دیگنیتی در بازار آزاد هم نهایتا 1.500.000.000 است.

در سوی دیگر اما قیمت جک K7 توسط کارخانه 1.620.000.000 تومان اعلام شده است و در بازار آزاد هم با اندکی تفاوت، قیمت جک K7 در آبان 1402 برابر با 1.600.000.000 تومان است.

رقابت در دسته شاسی‌بلندها و کراس‌اوورها در بازار ایران نیز بسیار شدید است و اگر قصد خرید یکی از این دو خودرو را دارید و نگران قیمت دیگنیتی و جک K7 نیستید می‌توانید با بررسی همه جوانب نسبت به خرید یکی از آن‌ها اقدام کنید.

همانطور که تا اینجا متوجه شدید، این دو محصول از نظر طراحی ظاهری، مشخصات فنی، امکانات رفاهی و ایمنی تفاوت خاصی ندارند و هر دو در سطحی نسبتا برابر قرار دارند. پس شاید صرفا سلیقه و در برخی موارد جزئی، نیاز شما باشد که تعیین‌کننده انتخاب نهایی باشد.

برای مثال شاید داشتن گرمکن صندلی در کی 7 یا طراحی لوکس دیگنیتی، شما را به انتخاب یکی از این دو بیشتر ترغیب کند. اما در ادامه جدول قیمت این دو محصول به تومان را می‌بینید:

نام خودرو قیمت کارخانه (آبان 1402) قیمت بازار آزاد (آبان 1402)
دیگنیتی پرایم 1.249.000.000 1.500.000.000
جک K7 1.620.000.000 1.600.000.000

جمع‌بندی

در طول این مطلب با معرفی و بررسی مزایا و معایب دیگنیتی و جک K7 کوشیدیم شما را در انتخاب از بین این دو خودرو راهنمایی کنیم.

همانطور که احتمالا متوجه شدید، این دور خودرو جز تفاوت‌های بسیار جزئی، اختلاف زیادی با هم ندارند مگر اینکه طراحی جک K7 مدرن‌تر اما طراحی دیگنیتی پرطرفدارتر است.

فضای داخلی دیگنیتی هم بهتر ساخته شده اما جک کی 7 در عوض به کیلومتر دیجیتالی مجهز شده است و متریال داخلی آن کیفیت بالاتری دارد.

در بحث مشخصات فنی اساسا تفاوت خاصی وجود ندارد و تنها باید با توجه به تفاوت گیربکس، شتاب و سرعت نهایی، یک انتخاب داشته باشید. در بحث مصرف سوخت اما برتری با دیگنیتی است. در آپشن‌های رفاهی و ایمنی نیز مجموعا برتری با دیگنیتی است اما جک کی 7 هم دست خالی نیست.

شاید قیمت تعیین شده برای نماینده کرمان موتور از معایب جک K7 باشد که انتخاب آن را برای دوستداران این محصول چینی دشوار کند. خصوصا که دیگنیتی با قیمت کارخانه و حتی بازار آزادی پایینتر از قیمت کارخانه جک کی 7، امکاناتی یکسان و در مواردی حتی بهتر را عرضه می‌کند.

سوالات متداول

مزایای و معایب دیگنیتی چیست؟

طراحی به‌روز و مدرن نمای بیرونی و کابین داخلی، سرعت بیشتر، مصرف سوخت کمتر و امکانات بروز و آپشن‌های رفاهی و ایمنی پرشمار در کنار قیمت مناسب، از مهمترین مزایای دیگنیتی است. برای این خودرو معایب خاصی نمی‌توان در نظر داشت جز نامشخص بودن مقاومت بدنه و البته گیربکس ضعیف‌تر نسبت به دیگر کراس‌اوورهای بازار.

مزایا و معایب جک K7 چیست؟

جک کی 7 مزایایی چون طراحی بروز و مدرن در نمای خارجی و فضای داخلی کابین، آپشن‌های بسیار، سرعت مناسب، موتور قوی و گیربکس باکیفیت دارد. اما قیمت بالای این محصول نسبت به دیگنیتی و فقدان برخی امکانات رفاهی و ایمنی در قیاس با این محصول بهمن موتور، ارزش خرید آن را کمی کاسته است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره مقایسه دیگنیتی با جک K7 چیست؟ شما کدام خودرو را انتخاب می‌کنید و چرا؟ نظرات خود را با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (4 نظر)

    سلام اقای علیرضا به نظر من دیگنیتی از لحاظ طراحی و امکانات رفاهی از k7بهتر

    پاسخ

    دیگنیتی.چون هم امکانات بهتی داردوهم تیب وقیافهی خوبی

    پاسخ

    مسلما k7 یک سرو گردن از تمام شاسی بلند های بازار ایران از هر نظر بالا تره وبهتره

    پاسخ

    سلام اقای علیرضا به نظر من دیگنیتی از لحاظ طراحی و امکانات رفاهی از k7بهتر

    پاسخ