;
coinex

رواج کلاهبرداری پیامکی با موضوع سود سهام عدالت [+عکس]

مراقب باشید که در دام کلاهبرداری پیامکی با موضوع سود سهام عدالت گرفتار نشوبد. این شیوه اگرچه قدیمی شده، ما هنوز هم در کشور قربانی می‌گیرد. برای در امان ماندن باید چکار کرد؟ در ادامه مطلب با تکراتو همراه باشید.

طبق گفته وزیر اقتصاد، سود سهام عدالت مرحله دوم 25 اسفند 1402 به حساب سهام‌داران واریز می‌شود. اگرچه حالا می‌دانیم که مبلغ سود سهام عدالت در چه تاریخی به حسابمان می‌نشیند، اما بازهم افرادی هستند که قربانی کلاهبرداری پیامکی با موضوع سود سهام عدالت می‌شوند؛ کلاهبرداری‌هایی که بعضاً تا چند صد میلیون تومان از یک نفر هم می‌رسد. اینگونه کلاهبرداری با سوءاستفاده عده‌ای افراد سودجو از سادگی مردم درحال گسترش است و همه باید نسبت به این مسئله هوشیار باشند.

بیشتر بخوانید: کدام شرکت‌ها سود سهام عدالت را پرداخت نکردند؟

کلاهبرداری پیامکی با موضوع سود سهام عدالت هنوز قربانی می‌گیرد

پلیس فتا هرساله با نزدیک شدن به روزهای واریز سود سهام عدالت که از سال گذشته در دو مرحله انجام می‌شود، نسبت به بروز و نمود کلاهبرداری‌ها در ارتباط با این موضوع هشدار داده است.

پلیس فتا که به عنوان متولی ایجاد و امنیت و حفاظت کاربران در فضای سایبری شناخته می‌شود، امسال نیز در دور اول به همه مشمولین سهام عدالت هشدار داد که گول تبلیغات و پیامک‌های حاوی لینک ثبت‌نام سهام عدالت را نخورند.

حال ما پیش‌دستی کرده و نسبت به وقوع کلاهبرداری با ترفند دریافت سود سهام عدالت در دوره دوم واریز آن و یا پیامک‌های این چنینی به شما مخاطبین عزیز تکراتو هشدار می‌دهیم. مراقب باشید زیرا ممکن است خواسته و از روی ناآگاهی و یا ناخواسته بر روی لینک‌های جعلی درون این پیامک‌های تپ و یا کلیک کنید و تمامی اندوخته خود را به یکباره از دست بدهید.

اخیراً یک پیامک با منشأ سود سهام عدالت از سمت کلاهبرداران در حال ارسال به شماره‌ همراه‌های افراد است. این لینک نیز مانند دیگر لینک‌های مشابه دارای بدافزارهایی است که پس از تپ کردن بر روی آن علاوه بر از دست رفتن اطلاعات خود و سرقت آنان، ممکن است حساب بانکی‌تان را نیز خالی کنند. نمونه این پیامک را می‌توانید در تصویر زیر مشاهده کنید:

کلاهبرداری پیامکی با موضوع سود سهام عدالت هنوز قربانی می‌گیرد

اما در مورد راه در امان ماندن از این کلاهبرداری‌ها، توصیه می‌کنیم که بر روی هیچگونه لینکی از منابع ناشناس به خصوص منابعی که از سرشماره تلفن همراه ارسال می‌شود، تپ یا کلیک نکنید. اگر چنین پیامکی مشاهده کردید، بلافاصله و بدون تردید ابتدا از آن اسکرین شات گرفته، با دوستان و آشنایان خود به اشتراک گذاشته و سریعاً آن را حذف کنید. لطفاً مراقب خود در فضای سایبری باشید.

بیشتر بخوانید:

آیا تاکنون قربانی اینگونه کلاهبرداری‌ها شده‌اید؟ اگر تجربه‌ای در این زمینه دارید، لطفاً آن را با ما در بخش کامنت‌ها به اشتراک گذاشته تا دیگران دچار این مخمصه نشوند.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر