;
coinex

گلکسی A55 رسماً معرفی شد؛ بهترین میان‌رده سامسونگ [+ مشخصات فنی و قیمت]

بالاخره انتظارها به پایان رسید و سامسونگ از بهترین گوشی میانرده خود یعنی گلکسی A55 با تراشه اگزینوس 1480 و دوربین 50 مگاپیکسلی رونمایی کرد.

سامسونگ بالاخره از گوشی‌های مورد انتظار گلکسی A55 و گلکسی A35 رونمایی کرد. این دو گوشی میانرده جدید سامسونگ با اینکه در ظاهر و بیشتر مشخصات با یکدیگر یکسان هستند اما تفاوت‌هایی دارند که آنها را از یکدیگر متمایز می‌کند. در ادامه به شرح کلیه مشخصات، ویژگی‌ها و قیمت گلکسی A55 می‌پردازیم.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


مشخصات گلکسی A55

گوشی گلکسی A55 مانند نسل قبلی خود یعنی گلکسی A54 نسبت به سایر گوشی‌های سری A سامسونگ از طراحی زیبا و پرچمدار مانندی برخودار است. حتی مواد ساخت و متریال (فریم فلزی و پنل پشتی شیشه‌ای) هم به گونه‌ای انتخاب شده که احساس یک پرچمدار را منتقل می‌کند.

با اینکه کل پنل و لبه‌ها تخت و صاف هستند اما کلیدهای پاور و تنظیم صدا در بخشی که سامسونگ آن را key island یا همان جزیره کلید می‌نامد قرار گرفته‌اند و کمی از قاب برجسته‌تر هستند.

گلکسی A55

این گوشی هوشمند دارای یک صفحه نمایش 6.6 اینچی سوپر آمولد با رزولوشن 2340 در 1080 پیکسل (FHD+) و نرخ نوسازی 120 هرتزی است. این پنل با لایه محافظتی Corning Gorilla Glass Victus پوشانده شده و در قسمت مرکزی بالای آن یک سوراخ پانچ جهت قرارگیری دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی (با دیافراگم f/2.2) تعبیه شده است.

گلکسی A55 به تراشه قدرتمند اگزینوس 1480 سامسونگ مجهز شده که در ترکیب با پردازنده گرافیکی Xclipse 530 مبتنی بر معماری AMD RDNA2 عملکرد فوق‌العاده‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این چیپست با حداکثر 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی همراهی می‌شود.

تنظیمات دوربین گلکسی A55 از یک سیستم سه‌گانه (یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با لرزش‌گیر OIS و دیافراگم f/1.8، یک دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 و یک دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4) تشکیل شده است.

این گوشی با رایط کاربری One UI 6.1 مبتنی بر سیستم عامل اندروید 14 وارد بازار می‌شود و به گفته سامسونگ 4 نسل به‌روزرسانی سیستم عامل و 5 سال به‌روزرسانی امنیتی را دریافت خواهد کرد.

از دیگر مشخصات Galaxy A55 می‌توان به باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سیمی 25 واتی، گواهی IP67 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب، حسگر اثر انگشت درون صفحه‌ای و بلندگوهای دوگانه استریو اشاره کرد.

همچنین سیستم Knox Vault برای اولین بار در سری A سامسونگ فعال شده است؛ یک محیط ایمن و مجزا از پردازنده و حافظه که از حیاتی‌ترین داده‌های دستگاه مانند کدها، گذرواژه‌ها و الگوها محافظت می‌کند.

سامسونگ گلکسی A55 در چهار رنگ آبی، لیمویی، یاسی و مشکی در مدل‌های 8 / 128 گیگابایتی، 8 / 256 گیگابایتی و 12 / 256 گیگابایتی به بازار عرضه خواهد شد. قیمت این گوشی هوشمند در اروپا از 489 یورو شروع می‌شود و به 539 یورو برای مدل 8 / 256 گیگابایتی می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره گوشی جدید سامسونگ چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر