;
coinex

تست سرعت اینترنت استارلینک روی گوشی گلکسی S21 اولترا سامسونگ انجام شده است

مدیر عامل شرکت SpaceX، ایلان ماسک، امروز با انتشار توییتی اعلام کرد که در تست سرعت اینترنت استارلینک روی گوشی گلکسی S21 Ultra به سرعت 17 مگابایت بر ثانیه دست یافته است.

ایلان ماسک، مدیر عامل اسپیس ایکس، به تازگی اعلام کرده که در آزمایش‌های سرویس ماهواره به تلفن استارلینک با استفاده از یک گوشی سامسونگ به اوج سرعت دانلود این سرویس دست یافته است. اکنون مشخص شده که آزمایش ذکر شده در اظهارات ایلان ماسک، روی گوشی Galaxy S21 Ultra و با همکاری یکی از ارائه‌دهندگان خدمات تلفن همراه در ایالات متحده انجام شده است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


تست سرعت اینترنت استارلینک روی گوشی گلکسی اس ۲۱ اولترا

طبق یک توییت از ایلان ماسک، سرویس مستقیم ماهواره به تلفن Starlink به حداکثر سرعت دانلود 17 مگابیت در ثانیه دست یافته است. جستجوی شماره سریال تلفن موجود در در اسکرین‌شات زیر نشان می‌دهد که گوشی مورد آزمایش، احتمالا نسخه نقره‌ای فانتوم Galaxy S21 Ultra (128 گیگابایت) از Verizon است.

تست سرعت اینترنت استارلینک

این گوشی از سخت افزار خاصی برای اتصال به ماهواره جهت برقراری تماس و ارسال پیام برخوردار نیست و همین مسئله هم باعث جذابیت این خبر شده است. در حقیقت، این آزمایش از چند ماه پیش یعنی زمانی آغاز شد که این شرکت با T-Mobile برای ارائه یک سرویس مخابراتی ماهواره‌ای به گوشی‌ها، دست دوستی داد.

نحوه کار این سرویس به گونه‌ای است که لزوم وجود یک سخت افزار خاص برای اتصال گوشی‌های هوشمند به ماهواره را از بین می‌برد. بنابراین، حتی زمانی که هیچ سیگنال و آنتنی در نزدیکی شما وجود نداشته باشد، تلفن همراه می‌تواند با اتصال مستقیم به ماهواره، تماس‌ها و پیام‌های ورودی را دریافت کند. در این چند ماه اخیر نیز Starlink در حال آزمایش چنین سرویسی بوده و به نظر می‌رسد که در کار خود هم موفق عمل کرده است.

تست سرعت اینترنت استارلینک

با این حال، از آنجایی که سرعت ۱۷ مگابایت بر ثانیه برای افراد خارج از ایران پایین محسوب می‌شود، چنین خدماتی احتمالا فقط در مواقع اضطراری کاربردی خواهند بود. در هر صورت، شرکت‌های ماهواره‌ای برای افزایش کارکرد چنین خدماتی باید با شرکت‌های معمولی شبکه‌های تلفن همراه همکاری داشته باشند. دستگاه‌هایی مانند iPhone 14 یا آیفون‌های بعد از آن نیز خود به سخت‌افزار ویژه‌ای برای اتصال مستقیم به ماهواره‌ها مجهز هستند.

انتظار می‌رفت که سامسونگ هم چنین قابلیتی را در سری گلکسی اس 23 ارائه کند، اما هرگز این اتفاق نیفتاد. سپس، این ویژگی برای سری Galaxy S24 مورد آزمایش قرار گرفت، اما حتی در آن هم اعمال نشد. شرکت سامسونگ علت این مسئله را به کامل نبودن اکوسیستم اندروید نسبت داده و گفته است که برای ارائه این ویژگی باید تا زمان بلوغ آن صبر کنیم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره تست سرعت اینترنت استارلینک روی گوشی گلکسی اس ۲۱ اولترا سامسونگ چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: sammobile

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر