;
coinex

موسس تلگرام می‌گوید این شرکت در سال آینده سودآور خواهد شد

پاول دورف چشم انداز جدیدی از پلتفرم خود ارائه داده است؛ موسس تلگرام می‌گوید این شرکت در سال آینده سودآور شده و قصد دارد سهام خود را به بازار عرضه کند.

پاول دورف موسس تلگرام گفت که این شرکت انتظار دارد در سال آینده به سودآوری برسد و حتی در آینده سهام آن نیز به بازار عرضه شود. دورف در مصاحبه‌ای با فایننشال تایمز گفت: «این اپلیکیشن چت که از 900 میلیون کاربر عبور کرد، از طریق تبلیغات و اشتراک “صدها میلیون دلار” درآمد کسب می کند. در حالی که سرمایه گذاران جهانی به شرکت پولی با ارزش بیش از 30 میلیارد دلار پیشنهاد داده اند.» او همچنین اشاره کرد که تلگرام قصد دارد در آینده عمومی شود.

بیشتر بخوانید: یه زودی صاحبان کانال های تلگرامی می‌توانند از تبلیغات تلگرام درآمدزایی کنند

دورف ادامه داد: «دلیل اصلی اینکه ما شروع به کسب درآمد کردیم این بود که می خواستیم مستقل بمانیم. به طور کلی، ما ارزش را در [IPO] به عنوان ابزاری برای دموکراتیک کردن دسترسی به ارزش تلگرام می‌دانیم.در حالی که تلگرام به دنبال افزایش یک گردهمایی بزرگ نیست، اما در این شرکت همیشه به روی سرمایه گذاری در ازای سهام کوچکتر باز است.»

تلگرام دو سال پیش یک اشتراک پریمیوم راه اندازی کرد. در عرض چند ماه، از مرز یک میلیون کاربر پولی عبور کرد. این شرکت همچنین راه‌حل‌های تبلیغاتی را برای کانال‌های یک به چند ارائه می‌کند و قصد دارد در این ماه اشتراک درآمد تبلیغاتی را با کمک صاحبان کانال راه‌اندازی کند. دورف به FT گفت که راه‌حل‌های تبلیغاتی در حال حاضر محدود به مناطق جغرافیایی خاصی هستند. این شرکت همچنین آژانس‌ها را موظف می‌کند بین 1 تا 10 میلیون یورو هزینه کنند. تلگرام امسال به دنبال گسترش تبلیغات در سطح جهانی است و همچنین فضایی را برای افرادی که بلیط‌های کوچک خرج می‌کنند، باز کند.

اوایل این ماه، این شرکت اعلام کرد که کاربران شخصی می‌توانند با پرداخت هزینه اشتراک، حساب‌های خود را به حساب‌های تجاری تبدیل کنند.

جدا از این ها، تلگرام پروژه‌های مبتنی بر بلاک چین را از طریق بنیاد TON نیز آزمایش کرده است. در دسامبر 2022، این شرکت نام‌های کاربری ممتاز را با استفاده از TON Blockchain به حراج گذاشت تا به مردم اجازه دهد از برنامه بدون سیم‌کارت استفاده کنند. در سپتامبر 2023، تلگرام یک کیف پول رمزنگاری خودسرانه در سراسر جهان به جز در ایالات متحده اضافه کرد.

دورف در گذشته گفته بود که تلگرام می‌خواهد چت ربات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را برای خدمات مشتریان به کاربران تجاری راه‌اندازی کند. این شرکت همچنین قصد دارد روی هوش مصنوعی سرمایه گذاری کند تا مشکلات تعدیل را که اغلب پلتفرم را آزار می‌دهد، حل کند.

بیشتر بخوانید:

نظرات خود را درباره ی صحبت های موسس تلگرام  با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع:techcrunch

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر