;
coinex

تبادل ارز در فضای مجازی و یک کلاهبرداری دیگر ؛ مراقب دلارهایتان باشید

پلیس فتا درخصوص تبادل ارز در فضای مجازی هشدار داد و گفت که این بستر برای چنج کردن دلارهایتان قابل اعتماد نیست و ممکن است اندوخته‌تان را به باد دهید.

رئیس پلیس فتا تهران از افزایش میزان تبادلات ارزی در شبکه‌های اجتماعی با توجه به تعطیلی برخی از صرافی‌ها خبر داد و گفت که تبادل ارز در فضای مجازی اصلاً شیوه درست و منبعی قابل اعتماد نیست. هم‌اکنون که در تعطیلات نوروز به سر می‌بریم و سیل مهمانان به خصوص ایرانیان خارج از کشور و حتی مهمانان خارجی در ایران افزایش یافته است، بسیاری قصد دارند ارزهای خود را به ریال تبدیل کنند. اگرچه صرافی‌ها مهم‌ترین منبع قابل اعتماد در تبدیل ارز هستند، معمولاً به واسطه حساست شغلی در این ایام فعالیت نمی‌کنند.

تعطیلی این صرافی‌ها منجر می‌شود که افراد سودجو از طُرُق مختلف، اللخصوص فضای مجازی فعالیت صرافی‌ها را زیر سؤال ببرند. از این رو با راه‌اندازی فضای تبلیغاتی و وعده‌های هیجان‌انگیز سعی دارند دارایی ملت را به یغما ببرند. پلیس فتا با دانستن این نوع کلاهبرداری به همه هشدار داده است که تبادلات ارزی‌تان را در بسترهای قابل اعتماد انجام دهید تا موجب گرفتاری خود نشوید.

بیشتر بخوانید: هشدار پلیس فتا به مسافران نوروزی : خطر کلاهبرداری با اتصال به وای فای ناشناس

تبادل ارز در فضای مجازی خطر کلاهبرداری را افزایش می‌دهد

به نقل از ایسنا؛ سرهنگ داوود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران درباره خرید و فروش ارز در فضای اینستاگرام و تلگرام اظهارکرد:

با توجه به ایام تعطیل و غیرفعال بودن برخی از صرافی‌ها شاهد این هستیم که مجرمین سایبری در فضای مجازی و به‌صورت ویژه در تلگرام و اینستاگرام در زمینه خرید و فروش ارز و تبدیل به ریال و بالعکس فعالیت می‌کنند. بسیاری از مسافران نیز از این بستر استفاده می‌کنند که غالباً مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرند و در دام مجرمین سایبری گرفتار می‌شوند.

تبادل ارز در فضای مجازی خطر کلاهبرداری را افزایش می‌دهد

وی خطاب به مردم گفت: «نکته بسیار مهم این است که اگر این افراد حتی در لحظه با شما تسویه حساب کردند نیز به واسطه آنها خرید و فروش انجام ندهید چراکه ممکن است پول واریزی برای شما برای یک شاکی باشد که برای آن پرونده قضایی تشکیل شده است.»

معظمی گودرزی درپایان توصیه کرد:

فضای مجازی اصلاً بستر مناسبی برای خریداری و تبادل ارز نیست چراکه کلاهبرداران اینترنتی از این بستر سوء‌استفاده می‌کنند و شما ممکن است در مقام متهم یا یکی از مولفه‌های جرم در پرونده‌های سایبری حاضر شوید و نیاز باشد تا توضیحاتی را ارائه دهید. بنابراین از این فضا به منظور تبادل ارز استفاده نکنید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص رواج این نوع کلاهبرداری‌ها در فضای چیست؟ آیا شما متوجه خطرات استفاده از شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها هستید؟ لطفاً در فعالیت‌ها خود در فضای سایبری هوشیار باشید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر