;
coinex

سوشال تریدینگ چیست و چه کاربردی دارد؟

سوشیال تریدینگ یک راه محبوب برای دسترسی به بازارهای مالی است زیرا تریدرها را قادر ‌می‌سازد تا موقعیت‌های دیگران را تکرار کنند و با همتایان خود تعامل داشته باشند. نحوه عملکرد سوشیال تریدینگ و خطرات موجود را کشف کنید. در بروکر آرون گروپس تصمیم گرفتیم با انتشار این مقاله شما را با این استراتژی طلایی آشنا کنیم با ما همراه باشید.

 

سوشیال تریدینگ چیست؟

سوشیال تریدینگ شکلی از معامله است که معامله‌گران یا سرمایه‌گذاران را قادر می‌سازد تا استراتژی‌های همتایان یا معامله‌گران با تجربه‌تر خود را کپی و اجرا کنند. در حالی که اکثر معامله گران تحلیل بنیادی و تکنیکی خود را انجام ‌می‌دهند، دسته‌ای از معامله گران هستند که ترجیح ‌می‌دهند تحلیل دیگران را مشاهده و تکرار کنند.

سوشیال تریدینگ اغلب به عنوان یک نوع شبکه اجتماعی در نظر گرفته ‌می‌شود، زیرا این عملکرد معامله گران را قادر ‌می‌سازد تا با دیگران تعامل داشته باشند، معاملات یکدیگر را تماشا کنند و در مورد فرآیندهای تصمیم گیری بیاموزند.

سوشیال تریدینگ چگونه کار ‌می‌کند؟

سوشیال تریدینگ با ایجاد دسترسی سریع به بازارهای مالی کار ‌می‌کند و معامله گران مبتدی و با تجربه را به طور یکسان قادر ‌می‌سازد تا استراتژی‌ها را به اشتراک بگذارند و معاملات یکدیگر را کپی کنند. در واقع، فناوری جدید و پلتفرم‌های پیشرفته، تبدیل شدن به یک معامله‌گر اجتماعی را آسان تر از همیشه کرده است. شما ‌می‌توانید از یک پلتفرم سوشیال تریدینگ جامع استفاده کنید یا از عناصر فردی این عمل استفاده کنید.

برخی از معامله‌گران ممکن است بخواهند از یک پلتفرم سوشیال تریدینگ کاملاً یکپارچه استفاده کنند، که اشتراک گذاری کامل استراتژی‌های معاملاتی را با استفاده از ویژگی ” کپی تریدینگ ” یا “ترید آینه ای” تسهیل ‌می‌کند. مانند یک پلت فرم شبکه اجتماعی، یک معامله‌گر اجتماعی ‌می‌تواند انتخاب کند که در کانال معامله‌گر دیگری «مشترک» شود، که موقعیت‌های آن در یک فید زنده پخش ‌می‌شود، با گزینه کپی کردن معاملات آنها. بنابراین، اگر معامله‌گر A معامله‌ای را انجام دهد، معامله‌گر B به طور خودکار همان معامله را انجام ‌می‌دهد.

انگیزه معامله‌گران با تجربه برای به اشتراک گذاشتن استراتژی‌های خود این است که اغلب با پول و موقعیت پاداش می‌گیرند – شبکه‌های سوشیال تریدینگ معمولاً بر اساس محبوبیت و میزان موفقیت یک تابلوی رهبر دارند.

از طرف دیگر، معامله‌گران ممکن است از اصول سوشیال تریدینگ استفاده کنند، اما با استفاده از طیف وسیعی از سیگنال‌ها و شاخص ها، کنترل معاملات خود را حفظ کنند. با نگاه کردن به احساسات بازار و فعالیت سایر معامله‌گران، سوشیال تریدینگ ‌می‌تواند به عنوان تأیید سایر اشکال تحلیل عمل کند.

سوشیال تریدینگ: کدام بازارها را ‌می‌توانید معامله کنید؟

سوشیال تریدینگ برای اولین بار در اوایل دهه 2000 آغاز شد، زمانی که از آن برای بازتاب استراتژی‌های معاملاتی موفق فارکس استفاده شد. از آن زمان، تاجران خرده‌فروشی شروع به استفاده از آن برای تعداد روزافزون معاملات در میان طبقات دارایی کرده‌اند، زیرا هر کسی می‌تواند با تجربه‌ای کم یا بدون تجربه قبلی در معاملات شرکت کند. بنابراین، معاملات اجتماعی سهام، کالاها و شاخص‌ها نیز رواج یافته است.

سوشیال تریدینگ: کدام بازارها را ‌می‌توانید معامله کنید؟

آنچه باید قبل از شروع سوشیال تریدینگ بدانید

سوشیال تریدینگ برای همه نیست. اگرچه به دلیل از بین بردن برخی از موانع دربرگیرنده مالی مورد ستایش قرار گرفته است، اما به دلیل کم اهمیت جلوه دادن بسیاری از دانش مورد نیاز برای مذاکره درست در مورد بازارهای مالی نیز مورد انتقاد قرار گرفته است.

یکی از بزرگترین ایراداتی که یک معامله‌گر اجتماعی ‌می‌تواند مرتکب شود این است که فکر کند این روش ریسک را کاملاً از بین ‌می‌برد. تمام معاملات مستلزم ریسک هستند و معامله گران احتمالاً در یک نقطه یا نقطه دیگر ضرر خواهند کرد. بنابراین، ایده اعتماد به قضاوت شخص ثالث – در حالی که تمام خطر ضرر را حفظ ‌می‌کند – به عنوان یک اشکال بزرگ سوشیال تریدینگ در نظر گرفته ‌می‌شود.

بازارهای مالی نیاز به دانش و صبر دارند، و اگرچه سوشیال تریدینگ به طور بالقوه ‌می‌تواند به شما کمک کند چند مرحله را رد کنید، اما این کار را به قیمت تجربه انجام ‌می‌دهد. مهم است که مطمئن شوید که دقیقاً چه کاری انجام ‌می‌دهید و یک استراتژی مدیریت ریسک مناسب دارید.

هنگامی که سوشیال تریدینگ را شروع ‌می‌کنید، برنامه معاملاتی فرد دیگری را به عهده ‌می‌گیرید، اما یک طرح باید منحصر به شما و اهداف شما باشد. اگرچه از استراتژی‌های دیگران می‌توان برای ایجاد راهنمایی برای معاملات شما استفاده کرد، اما برنامه‌های آن‌ها با اهداف، انگیزه‌های خود و غیره مطابقت دارد. هرکسی ریسک‌ها و سرمایه‌های متفاوتی در دسترس دارد، بنابراین معامله به روشی که شخص دیگری انجام می‌دهد لزوماً ایده خوبی نیست.

چگونه سوشیال تریدینگ را شروع کنیم؟

بروکر آرون گروپس طیف وسیعی از راه‌ها را برای به دست آوردن مزایای سوشیال تریدینگ ارائه ‌می‌دهد، بدون اینکه کنترل استراتژی شما را به شخص ثالث بدهد. با این حال، یک پلتفرم سوشیال تریدینگ کاملاً یکپارچه ارائه ن‌می‌دهد.

مزایای اولیه سوشیال تریدینگ شامل عضویت در جامعه‌ای است که مشاوره و ایده‌های تجاری را به اشتراک ‌می‌گذارد، ایجاد سیگنال‌های خرید و فروش برای معاملات، کسب آگاهی از احساسات بازار و اجرای خودکار معاملات. ما به نوبه خود به هر یک از این موارد و راه‌های جایگزین برای سوشیال تریدینگ ‌می‌پردازیم.

جامعه تریدرهای بروکر آرون گروپس

سوشیال تریدینگ به شما امکان دسترسی به جامعه‌ای از معامله گران را ‌می‌دهد که ایده‌های خود را به اشتراک ‌می‌گذارند و در مورد معاملات مشاوره ‌می‌دهند. این ابزار ‌می‌تواند برای دریافت اطلاعات در مورد رویدادهای آینده و احساسات بازار پیرامون دارایی‌های خاص بسیار مفید باشد.

هنگامی که از جامعه تریدرهای بروکر آرون گروپس استفاده ‌می‌کنید، به یک انجمن ترید آنلاین دسترسی خواهید داشت که به معامله گران با هر زمینه و سطوح تجربه امکان ‌می‌دهد دانش و ایده‌های خود را به اشتراک بگذارند. از طریق این فضای تعاملی، ‌می‌توانید با سایر معامله گران و تعدادی از کارکنان آموزش دیده بروکر آرون گروپس چت کنید تا ترید خود را پیش ببرید.

جامعه تریدرهای بروکر آرون گروپس

سیگنال‌های معاملاتی

سوشیال تریدینگ شما را قادر ‌می‌سازد تا استراتژی‌های خرید و فروش سایر معامله گران را تکرار کنید. اگرچه این ‌می‌تواند میزان آمادگی لازم برای انجام را کاهش دهد، اما ‌می‌تواند به این معنی باشد که به سرعت از عمق خود خارج ‌می‌شوید. و هیچ تضمینی وجود ندارد که شخص ثالثی که برای کپی تریدینگ انتخاب کرده‌اید نیز میزان مناسبی از تحلیل را انجام داده باشد.

با استفاده از تحلیل تکنیکال، می‌توانید زمان مناسب برای معامله در بازارهای مختلف از جمله فارکس، شاخص‌ها و کالاها را شناسایی کنید. عملکرد سیگنال‌های پلت فرم معاملات آنلاین بروکر آرون گروپس به شما پیشنهاد خرید و فروش از دو ارائه دهنده شخص ثالث ‌می‌دهد: Autochartist و PIA-First. هر دو ارائه‌دهنده از طرف شما بازارها را نظارت می‌کنند و به شما امکان دسترسی به تجزیه و تحلیل فنی عمیق و تخصص حرفه‌ای را می‌دهند.

اگرچه خدمات سیگنال به شما تحقیقات دقیقی ‌می‌دهد، اما شما همچنان در حال تصمیم گیری هستید و کنترل کامل بر معاملات خود را حفظ ‌می‌کنید. این بدان معناست که ‌می‌توانید استراتژی معاملاتی را با نیازهای خود منطبق کنید.

شاخص‌های احساسات بازار

یکی از رایج ترین راه‌ها برای شناسایی روندها و تمایلات معامله گران دیگر، استفاده از احساسات بازار است. احساسات بازار اساساً نمایانگر حال و هوای شرکت کنندگان در بازار مالی است، اما ‌می‌تواند بینش‌هایی را در مورد اینکه چه چیزی و چه زمانی معامله ‌می‌شود به شما ارائه دهد.

سنجش احساسات بازار ‌می‌تواند دشوار باشد، زیرا عوامل زیادی وجود دارد که ‌می‌تواند بر خوش بین بودن یا بدبین بودن معامله گران تأثیر بگذارد. اما چند راه برای اندازه گیری احساسات بازار وجود دارد، مانند:

گزارش COT توسط کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) هر جمعه منتشر می‌شود و موقعیت‌های خرید و فروش خالص معامله‌گران سوداگرانه را نشان می‌دهد. این ‌می‌تواند به تشریح چگونگی موقعیت سایر معامله گران و نگرش کلی بازار کمک کند

احساسات مشتری بروکر آرون گروپس داده‌های معاملات بی‌درنگ از بروکر آرون گروپس احساسات معامله‌گران را در بازارهای کلیدی از جمله سهام و فارکس نشان می‌دهد. شما ‌می‌توانید اطلاعات نمایش داده شده در بالای صفحات داده‌های بازار بروکر آرون گروپس مانند موارد EUR/USD ، طلا و نفت خام – را به سادگی با جستجوی بازار انتخابی خود از طریق نوار جستجو مشاهده کنید. این به عنوان درصدی از مشتریان بروکر آرون گروپس ظاهر ‌می‌شود که در یک جهت خاص در طول روز معاملاتی فعلی یا اخیر معامله ‌می‌کنند

شاخص نوسانات (VIX). VIX قیمت گزینه‌های S&P 500را دنبال ‌می‌کند و نوسانات ضمنی بازار سهام را اندازه گیری ‌می‌کند. VIX به جای نشان دادن جهت قیمت، نشان ‌می‌دهد که چقدر ترس در بازار وجود دارد – هر چه نوسانات ضمنی بیشتر باشد، ترس از روند فعلی بیشتر است، در حالی که نوسانات پایین نشان دهنده ثبات بازار است.

نسبت احساسات بالا به پایین این شاخص تعداد سهام را در بالاترین سطح خود در 52 هفته گذشته در مقایسه با مقداری که به پایین ترین حد در 52 هفته رسیده است، مقایسه ‌می‌کند. اگر روند متوسط به سمت پایین باشد، تمایل نزولی را نشان ‌می‌دهد و اگر روند به سمت اوج باشد، نشان ‌می‌دهد که گاوها مسئول هستند.

سوشیال تریدینگ در MT5

پلتفرم معاملاتی محبوب، متاتریدر 5 یا MT5 ، عملکردی به نام معامله‌گر احساسات دارد که به شما امکان می‌دهد احساسات بازار را تجزیه و تحلیل کنید و نمودارهای احساسات تاریخی را مشاهده کنید که نشان می‌دهد سایر معامله‌گران چگونه عمل کرده‌اند.

درک این سرویس نسبتاً آسان است و درصد معامله‌گرانی را نشان ‌می‌دهد که در حال حاضر یا قبلاً موقعیت خرید یا فروش باز در یک دارایی خاص داشته اند یا قبلاً داشته اند. این اندیکاتور از اطلاعات حساب‌های واقعی استفاده می‌کند، نه صرفاً قیمت.

افزودن اندیکاتورها به حساب MT5 شما ‌می‌تواند به بهبود ترید شما و کنترل بیشتر موقعیت‌های خود کمک کند.

با بروکر آرون گروپس به طیف وسیعی از برنامه‌ها و نشانگرهای MT5، از جمله معامله‌گر احساسات، دسترسی پیدا کنید. از این گذشته همواره می‌توانید با ایجاد یک حساب دمو دانش خود را در مورد کپی تریدینگ و سوشیال تریدینگ به محک آزمایش بگذارید.

/

پایان رپورتاژ

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر