coinex
راهنمای خرید تکراتو

بررسی ناتینگ فون 2a ؛ موشکافی سیستم، دوربین، باتری و عملکرد

در این مطلب با بررسی ناتینگ فون 2a همراه شما هستیم؛ یک گوشی کاملاً متفاوت با نرم‌افزار و طراحی که به هیچ کدام از محصولات موجود در بازار شباهت ندارد.

حدود یک سال طول کشید تا ناتینگ فون 2 به عنوان جایگزین ناتینگ فون 1 به بازار معرفی شود. هر دو گوشی، دستگاه‌های خوب و جذابی بودند. مدل اول، به عنوان یک میان رده طراحی شده بود و مدل دوم، بیشتر یک پرچمدار محسوب می‌شد و هدف از تولید آن، ارایه محصولی با ارزش و شیک بود.

تقریباً حدود 8 ماه از رونمایی این مدل گذشته که حالا شاهد معرفی یک محصول جدید از این برند هستیم؛ یعنی ناتینگ فون 2a. این گوشی از نظر طراحی بر اساس اولین کانسپت‌های ناتینگ فون که ریشه‌های آن به سال 2020 برمی‌گردد، تولید شده و در مجموع با وجود شباهت‌هایی که به سری قبل دارد، جذاب‌تر به نظر می‌رسد. مثلاً چیدمان دوربین این مدل، با آنچه که در گوشی‌های امروزی مشاهده می‌کنیم، تفاوت زیادی دارد.

به غیر از مسئله طراحی، ناتیتنگ فون 2a مجهز به یک نمایشگر 120 هرتزی AMOLED، چیپ‌ست دایمنسیتی 7200، دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی و سیستم شارژ سریع 45 واتی است.

در ادامه مطلب، بررسی ناتینگ فون 2a را از زوایای مختلف به صورت مفصل ادامه خواهیم داد. با ما همراه باشید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید


بررسی ناتینگ فون 2a

برند ناتیتنگ همواره برای محصولاتش از طراحی خاص و متفاوتی استفاده کرده و این عناصر طراحی در بسته بندی و لوازم جانبی گوشی‌های این شرکت هم مشاهده می‌شوند. ناتینگ فون 2a هم در یک جعبه مقوایی جذاب و محکم در اختیار کاربران قرار می‌گیرد که بعضی از عناصر طراحی گوشی، روی آن به چشم می‌خورد.

بررسی ناتینگ فون 2a
بررسی ناتینگ فون 2a

در جعبه این گوشی، یک ابزار خارج کردن سیم کارت و یک کابل USB Type-C به Type-C وجود دارد که هر دو با الهام از طراحی خود گوشی ساخته شده‌اند. لازم به ذکر است که قدرت انتقال برق و دیتای این کابل به ترتیب محدود به 3 آمپر و 5 گیگابیت بر ثانیه است. در جدول زیر مشخصات فنی ناتینگ فون 2a و امکانات این گوشی را مشاهده می‌کنید.

بررسی ناتینگ فون 2a مشخصات فنی ناتینگ فون 2a
طراحی و ساختار
  • 161.7 ×76.3 ×8.6 میلی‌متر
  • وزن 190 گرم
  • دو سیم کارته (نانو سیم و dual stand-by)
  • گواهینامه IP54 (مقاوم در برابر گردوغبار و پاشش آب)
  • 3 چراغ LED در پنل پشتی (برای اعلان‌ها و دوربین)
  • رنگ‌بندی مشکی، سفید و شیری
نمایشگر
  • AMOLED با نرخ نوسازی 120 هرتز و نمایش 1 میلیارد رنگ، +HDR10، روشنایی 1100 نیت (HBM) و 1300 نیت (peak)
  •  6.7 اینچ، نسبت نمایشگر به بدنه 87.6 درصد
  • رزولوشن 2412×1080 پیکسل، نسبت تصویر 20:9، تراکم پیکسل 394ppi
  • نمایشگر همیشه روشن
نرم‌افزار
  • اندروید 14 با Nothing OS 2.5.4
تراشه
  • مدیاتک دایمنسیتی 7200 پرو (4 نانومتری)
  • پردازنده 8 هسته‌ای (2 هسته 2.8 گیگاهرتزی کورتکس A715 و 6 هسته 2 گیگاهرتزی کورتکس A510)
  • پردازنده گرافیکی Mali-G610 MC4
رم و حافظه داخلی
  • رم 8 گیگابایتی با حافظه 128 گیگابایتی
  • رم 8 گیگابایتی با حافظه 256 گیگابایتی
  • رم 12 گیگابایتی با حافظه 256 گیگابایتی
  • درگاه حافظه ندارد
دوربین اصلی
  • 50 مگاپیکسل، لنز واید، دیافراگم f/1.9، لرزشگیر OIS و PDAF
  • 50 مگاپیکسل اولتراواید 114 درجه با دیافراگم f/2.2
  • فلشLED، پانوراما و HDR
  • قابلیت ضبط ویدیوی 4k با نرخ 30 فریم بر ثانیه و 1080 پیکسل با نرخ 60 و 120 فریم بر ثانیه، gyro-EIS
دوربین سلفی
  • 32 مگاپیکسلی واید، با دیافراگم f/2.2
  • HDR
  • ضبط ویدیوی 1080 پیکسلی با نرخ 60 فریم بر ثانیه
باتری
  • غیرقابل تعویض با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت
  • شارژ باسیم 45 وات، شارژ 50 درصد ظرف 23 دقیقه و 100 درصد ظرف 1 ساعت (طبق تبلیغات کمپانی)
صدا
  • اسپیکر استریو
  • جک هدفون 3.5 میلی‌متری ندارد
شبکه و قابلیت‌های اتصال
  • Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6، دو باند و وای فای دایرکت
  • بلوتوث نسخه 5.3، A2DP ،LE
  • GPS, GALILEO, GLONASS, BDS, QZSS
  • NFC دارد، 360 درجه
  • رادیو ندارد
  • USB Type-C 2.0، OTG
  • اینترنت 5G
سنسورها
  • اثر انگشت (اپتیکال، زیر نمایشگر)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، قطب نما، مجاورت
قیمت ناتینگ فون 2a 335 یورو

بررسی ناتینگ فون 2a از نظر طراحی

بررسی ناتینگ فون 2a نشان می‌دهد که جذابیت اصلی طراحی این گوشی، مربوط به قسمت پشت آن است. دو حسگر دوربین، به صورت افقی نصب شده و به زیبایی از سایر بخش‌های گوشی تفکیک شده‌اند.

بررسی ناتینگ فون 2a

قاب پشت این گوشی هم طوری طراحی شده که اجزای داخلی آن قابل مشاهده باشد؛ البته نمی‌توان دقیقاً مشخص کرد که کدامیک از این اجزا کاربرد واقعی داشته و کدامیک تزئینی هستند. جنس این پنل هم اعلام نشده و تنها مشخص شده که در ساخت آن، از یک فرایند فشرده سازی و تزریق دوگانه استفاده شده تا نسبت بین ضخیم‌ترین قسمت سطح و باریک‌ترین بخش آن، به 2.2:0.8 برسد.

طبق توضیحات ارایه شده برای این محصول، طراحی منحنی شکل پنل این گوشی علاوه بر ایجاد ظاهری شفاف، استحکام و دوام کلی گوشی را افزایش می‌دهد.

پنل پشت این گوشی در سه رنگ ساخته شده یعنی مشکی، سفید و شیری که البته ممکن است برای بعضی از مناطق، محدودیت‌هایی از نظر انتخاب رنگ وجود داشته باشد.

پنل پشت گوشی، به هیچ وجه سر نیست اما رد انگشت و گرد و غبار روی آن باقی می‌ماند.

یکی دیگر از عناصر طراحی خاص ناتینگ فون 2a رابط کاربری موسوم به Glyph است. این رابط، متشکل از سه نوار نورانی است که دور دوربین پشت قرار گرفته‌اند. در مجموع، 26 محدوده قابل تنظیم در این سیستم وجود دارد که با استفاده از آنها می‌توان قابلیت‌های مختلف مثل Timer و Progress را فعال کرد. با استفاده از گزینه دوم یعنی Progress می‌توانید وضعیت پیشرفت را در اپلیکیشن‌هایی خاص مشاهده کنید؛ مثل مدت زمان مانده به دریافت غذا، رسیدن ماشین و غیره.

علاوه بر این، می‌توان از این چراغ‌ها برای نمایش اعلان‌ها، تایمر شمارش معکوس دوربین، بلندی صدا، درصد باتری و غیره هم استفاده کرد.

لازم به ذکر است که در این مدل بر خلاف ناتینگ فون 1 و 2، چراغ چشمک زن قرمز نشان دهنده ضبط ویدیو وجود ندارد و تنها یک مربع قرمز تزئینی در پشت گوشی مشاهده می‌شود.

بررسی ناتینگ فون 2a

ناتینگ فون 2a با فریمی دارای گوشه‌های گرد و رویه مات زیبا ساخته شده و دکمه‌های گوشی هم طوری نصب شده‌اند که استفاده از آنها راحت باشد. دکمه‌های تنظیم صدا در سمت چپ و دکمه پاور در سمت راست گوشی قرار دارد.

برای قسمت جلوی ناتینگ فون 2a از گوریلا گلس 5 و یک لایه محافظه پلاستیک استفاده شده و این گوشی، گواهینامه ضد آب IP54 دارد.

حاشیه‌های دور تصویر نمایشگر ناتینگ فون 2a کاملاً پهن هستند؛ در حدی که حسگرهای مجاورت و نور، کنار کپسول گوشی جا گرفته‌اند. با این حال، طراحی این گوشی به هیچ وجه قدیمی به نظر نمی‌رسد.

همانطور که در جدول مشخصات ناتینگ فون 2a مشاهده می‌کنید، یک حسگر اثر انگشت نوری زیر نمایشگر گوشی قرار دارد که بررسی‌ها نشان دهنده عملکرد سریع و مطمئن این حسگر هستند.

در مجموع، حس و حال این گوشی و مدیریت آن در دست بسیار خوب و راحت است و نسبت به ناتینگ فون 2 سبک‌تر به نظر می‌رسد.

بیشتر بخوانید

بهترین گوشی های گیمینگ 2024

بهترین گوشی های شیائومی 2024

بررسی ناتینگ فون 2a از نظر نمایشگر

بررسی Nothing Phone 2a را با نگاهی به نمایشگر 6.7 این گوشی ادامه می‌دهیم که جزئیات آن را در جدول مشخصات ناتینگ فون 2a مشاهده می‌کنید. این نمایشگر، از نرخ نوسازی 120 هرتز، فضای رنگی 10 بیت و تکنولوژی HDR10+ پشتیبانی می‌کند.

بررسی ناتینگ فون 2a

نمایشگر این گوشی بر خلاف مدل قبلی LTPO نیست و این یعنی جابجایی نرخ نوسازی آن، نسبت به ناتینگ فون 2 پویایی کمتری دارد. ناتینگ اعلام کرده که سطح روشنایی کل نمایشگر به 1100 نیت و بخش‌هایی از آن به 1300 نیت می‌رسد.

حداقل نرخ روشنایی تصویر این گوشی هم 1.9 نیت است.

بررسی ناتینگ فون ۲ای نشان می‌دهد که سه حالت مختلف برای تنظیم نرخ نوسازی در این گوشی وجود دارد: حالت استاندارد که نرخ نوسازی را به 60 هرتز قفل می‌کند؛ حالت سطح بالا و پویا که هر دو حداکثر به 120 هرتز می‌رسند و از نظر جابجایی خودکار نرخ نوسازی، کمی با هم تفاوت دارند.

در این دو حالت، هنگام کار با نمایشگر نرخ نوسازی به 120 هرتز می‌رسد و در صورت غیرفعال بودن نمایشگر، پس از چند ثانیه نرخ نوسازی به 60 هرتز کاهش پیدا می‌کند. مهم‌ترین تفاوت این دو حالت این است که در حالت پویا، برای بسیاری از اپلیکیشن‌ها نرخ نوسازی به جای 120 هرتز به 90 هرتز تغییر می‌کند؛ در نتیجه در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌شود.

از نظر کدگشایی سخت‌افزاری، ناتینگ فون a2 قابلیت پشتیبانی از HDR10، HDR10+ و HLG را دارد. این گوشی از دالبی ویژن پشتیبانی نمی‌کند اما بالاترین سطح گواهینامه Widevine L1 DRM را دارد؛ در نتیجه امکان استریم محتوای فول اچ دی را در اپلیکیشن‌هایی مثل نت‌فلیکس دارد.

بررسی ناتینگ فون 2a از نظر باتری و شارژ

همانطور که در جدول مشخصات فنی ناتینگ فون 2a مشاهده می‌کنید، این گوشی دارای یک باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی است. با وجود ماندگاری شارژ خوب سری‌های قبل این گوشی، ناتینگ فون 2a رکورد جدید فوق العاده 15 ساعت و 53 دقیقه را ثبت کرده است.

بررسی ناتینگ فون 2a

ناتینگ فون 2a از تکنولوژی شارژ 45 واتی Power Delivery 3.0 پشتیبانی می‌کند. این گوشی قابلیت پشتیبانی از سیستم Quick Charge را هم دارد اما نه با سرعت کامل. در جعبه این گوشی هم مثل سری‌های قبل، خبری از شارژر نیست.

شارژ کامل ناتینگ فون 2a با شارژر 65 واتی PD این برند و کابل 5 آمپری Type-C به Type-C حدود یک ساعت زمان می‌برد. این گوشی طی 15 دقیقه 29 درصد و طی 30 دقیقه 59 درصد شارژ می‌شود.

بیشتر بخوانید

بهترین گوشی های سامسونگ 2024

بهترین گوشی های پوکو 2024

بررسی ناتینگ فون 2a از نظر صدا

نقد و بررسی ناتینگ فون 2a را با ارزیابی سیستم صوتی استریوی این گوشی ادامه می‌دهیم. این سیستم متشکل از یک اسپیکر در پایین فریم و یک اسپیکر در قسمت بالایی است که برای پخش صدای مخاطب در هنگام مکالمه هم کاربرد دارد. در مجموع، این اسپیکرها صدای متوازنی دارند.

کیفیت صدای کلی این گوشی هم بسیار خوب است ولی نسبت به ناتینگ فون 2 بیس نسبتاً ضعیف‌تری دارد. در عین حال، فرکانس‌های متوسط کاملاً واضح و باکیفیت هستند و فرکانس‌های بالاتر هم دچار اعوجاج نمی‌شوند.

ناتینگ فون 2a در تست بلندی صدا، امتیاز خوب را به دست آورده است.

بررسی ناتینگ فون 2a از نظر نرم‌افزار

ناتینگ فون 2a با اندروید 14 و جدیدترین اسکین اختصاصی ناتینگ یعنی Nothing OS 2.5.3 در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. این گوشی سه سال آپدیت نرم‌افزار و چهار سال آپدیت امنیتی دریافت می‌کند.

بررسی ناتینگ فون 2a

Nothing OS از نظر شخصی سازی قابلیت‌ها کاملاً تمیز و واضح است؛ اما از نظر بصری طراحی متفاوتی دارد. در این سیستم‌عامل یک فونت اختصاصی به کار رفته و 24 ویجت مختلف به همراه یک مجموعه آیکن اختصاصی و نمایشگر همیشه روشن در آن وجود دارد.

می‌توانید از این سیستم‌عامل در حالت سیاه و سفید استفاده کنید که برای مواقعی مثل قبل از خواب کاربرد دارد؛ اما در صورت اسکرین شات گرفتن از تصویر در این حالت، یک تصویر رنگی خواهید داشت.

در این نسخه هم شاهد پیاده‌سازی قابلیت‌های آزمایشی و پیشرفته‌ای مثل پشتیبانی از ایرپاد و Glyph Progres هستیم که مثلاً برای نمایش مدت زمان رسیدن ماشین اوبر و غیره می‌توان از آن استفاده کرد.

قابلیت بعدی، اپلیکیشن Nothing X است که از هدفون‌هایی مثل Ear (1)، Ear (stick) و غیره پشتیبانی می‌کند.

یکی از مشخصات خاص سیستم‌عامل ناتینگ، Glyph Interface است که ال‌ای‌دی‌های پشت گوشی و شدت روشنایی آنها را کنترل می‌کند. در حال حاضر، این بخش بیشتر برای اعلان‌ها و هشدارها کاربرد دارد و می‌توان از آن برای نمایش بازخوردهای بصری هنگام تنظیم بلندی صدا، میزان شارژ گوشی، تایمر و غیره استفاده کرد.

بررسی Nothing Phone 2a نشان می‌دهد که به غیر از اپلیکیشن‌های اجباری گوگل، هیچ نفخ‌افزاری در این گوشی وجود ندارد و فقط نرم‌افزارهایی مثل دوربین، آب و هوا، رکوردر، Nothing X و Composer در آن از پیش نصب شده‌اند.

بیشتر بخوانید

بهترین گوشی های هواوی 2024

بهترین گوشی های وان پلاس 2024

بررسی ناتینگ فون 2a از نظر عملکرد

همانطور که در جدول مشخصات ناتینگ فون 2a مشاهده می‌کنید، این گوشی مجهز به یک نسخه بهینه‌سازی شده از دایمنستی 7200 است که قدرت بهتر و مصرف انرژی کمتری دارد. این تراشه، یک تراشه میان رده قدرتمند 8 هسته‌ای محسوب می‌شود که با فرایند 4 نانومتری تولید شده است.

بررسی ناتینگ فون 2a

بررسی ناتینگ فون 2a و نتایج تست‌های بنچمارک چند هسته‌ای نشان می‌دهد که چیپ‌ست اسنپدراگون 778G+ به کار رفته در ناتینگ فون 1 نسبت به چیپ‌ست این گوشی عملکرد بهتری دارد و این اختلاف در رابطه با اسنپدراگون 8 نسل 1 موجود در ناتینگ فون 2 بیشتر است. اما در رابطه با تست تک هسته‌ای، عملکرد ناتینگ فون 2a خوب است که این مسئله بر سرعت اجرای سیستم‌عامل و اپلیکیشن‌های عمومی تأثیر مثبتی دارد.

در تست AnTuTu که شامل ارزیابی حافظه و جی‌پی‌یو است، ناتیتنگ فون 2a و ناتینگ فون 1 عملکرد نزدیکی دارند اما ناتینگ فون 2 به امتیازات بهتری دست پیدا کرده است.

در تست گرافیکی و 3DMark هم چیپ‌ست ناتینگ فون 2a و گرافیک این گوشی عملکرد متوسط به بالایی داشتند. می‌توانید بین محصولاتی هم قیمت ناتینگ فون 2a مدل‌هایی با نرخ فریم بیشتر پیدا کنید؛ اما عملکرد کلی این گوشی از نظر گرافیکی در سطح بسیار خوبی قرار دارد.

در استفاده‌های معمولی هم ناتینگ فون 2a و محیط سیستم‌عامل آن به صورت کامل روان و بدون هر گونه تأخیری اجرا می‌شود.

بررسی ناتینگ فون ۲ای نشان می‌دهد که کم مصرف بودن چیپ‌ست این گوشی و عملکرد خوب سیستم خنک کننده آن، از داغ شدن گوشی حین اجرای کارهای سنگین جلوگیری می‌کند. در نتیجه، این گوشی حتی پس از یک ساعت تست فشار هم موفق به حفظ عملکرد خودش شده است.

بررسی ناتینگ فون 2a از نظر دوربین

نقد و بررسی ناتینگ فون 2a را با ارزیابی سیستم دوربین این گوشی ادامه می‌دهیم که جزئیات آن را در جدول مشخصات فنی ناتینگ فون 2a مشاهده می‌کنید. این سیستم متشکل از یک لنز 50 مگاپیکسلی اصلی و یک لنز 50 مگاپیکسلی اولترا واید در قسمت پشت به همراه یک لنز 32 مگاپیکسلی در قسمت جلوی گوشی است.

بررسی ناتینگ فون 2a

اپلیکیشن دوربین ناتینگ فون 2a شبیه به اپلیکیشن مورد استفاده در جدیدترین مدل‌های ریلمی و وان پلاس است. بعضی از تنظیمات این اپلیکیشن در منوی More قرار دارند. فلش و تایمر هم در سمت دیگر نمایاب قرار دارند و می‌توانید به راحتی به تنظیماتی مثل رزولوشن، نسبت ابعاد، تنظیمات پیشرفته و غیره هم دسترسی داشته باشید.

قابلیت تنظیم سرعت شاتر، ثبت تصاویر RAW و حالت شب هم در این دوربین وجود دارد. حالت شب برای ویدیوها هم قابل استفاده است اما فقط با دوربین اصلی.

تصاویر 12.5 مگاپیکسلی دوربین اصلی کیفیت خوبی دارند اما بی‌نقص نیستند. جزئیات تصویر خوب است اما شارپ شدگی کمی بیش از حد به نظر می‌رسد. رنگ‌ها هم کمی اشباع شده هستند و نمی‌توان گفت که کاملاً شبیه واقعیت به نظر می‌رسند. محدوده پویای این تصاویر خوب است اما کنتراست عالی نیست.

بررسی ناتینگ فون 2a

می‌توانید با دوربین اصلی گوشی عکس‌های 50 مگاپیکسلی هم ثبت کنید اما جزئیات این تصویر چندان بیشتر نیست و کیفیت کلی آنها شبیه حالت قبلی است.

بررسی گوشی ناتینگ فون 2a نشان می‌دهد که افراد و چهره‌ها در تصاویر این گوشی نمای کلی خوبی دارند. رنگ چهره طبیعی و زیبا به نظر می‌رسد و بافت پوست هم به خوبی قابل مشاهده است. می‌توانید در هر دو حالت زوم 1 و 2x تصاویر پرتره بگیرید. تشخیص و تفکیک سوژه و محو شدگی پس زمینه هم به خوبی انجام می‌شود.

دوربین بعدی ناتینگ فون 2a دوربین اولتراواید این گوشی است که کیفیت و رنگ‌ها در آن معمولی هستند؛ اما رنگ‌ها کمی گرم‌تر از دوربین اصلی به نظر می‌رسند. نویز و صاف شدگی تصاویر به ویژه برای سطوح یکدست بیشتر است اما نه خیلی زیاد. محدوده پویا خوب است اما کنتراست می‌توانست بیشتر باشد. در این حالت هم امکان ثبت تصاویر 50 مگاپیکسلی وجود دارد اما این تصاویر هم تفاوت چندانی با عکس‌های اولتراواید معمولی گوشی ندارند.

سلفی‌های دوربین Nothing Phone 2a هم کیفیت خوب، جزئیات زیاد و رنگ‌هایی بسیار نزدیک به واقعیت دارند. کنتراست این تصاویر بسیار بهتر از دوربین‌های پشت و محدوده پویا هم خوب است. در مجموع تصاویر سلفی این گوشی از جمله پرتره‌های آن، بسیار خوب هستند.

بیشتر بخوانید

بهترین گوشی های ویوو 2024

بهترین گوشی های اوپو 2024

کیفیت عکاسی در نور کم

بررسی گوشی ناتینگ فون 2a نشان می‌دهد که دوربین این گوشی در شرایطی با نور کم هم کیفیت خوبی دارد. این تصاویر دارای جزئیات زیاد و نویز کم هستند. سایه‌ها و هایلایت‌ها هم به خوبی تشکیل شده و رنگ‌ها به واقعیت نزدیک هستند.

ناتینگ فون 2a در شرایطی با نور کم، به صورت خودکار حالت شب را فعال می‌کند که می‌توانید آن را به صورت دستی غیرفعال کنید.

تصاویر زوم 2x این گوشی از نظر کیفیت کلی به حالت 1x شباهت دارند.

دوربین اولتراواید ناتینگ فون 2a هم در شرایطی با نور کم، تصاویر خوبی ثبت می‌کند. این تصاویر دارای جزئیات زیاد هستند اما در عین حال، نویز زیادی هم دارند. محدوده پویا بسیار عالی است و سایه‌ها و هایلایت‌ها به خوبی تشکیل می‌شوند. رنگ‌ها در این حالت هم گرم‌تر از دوربین اصلی هستند.

در نور کم هم سلفی‌های این گوشی کیفیت خوبی دارند. رنگ پوست بسیار خوب به نظر می‌رسد و بافت پوست قابل مشاهده است.

ضبط ویدیو

بررسی Nothing Phone 2a نشان می‌دهد که دوربین‌های اصلی و اولتراواید این گوشی، قابلیت ضبط ویدیوهای 4k را با نرخ 30 فریم بر ثانیه دارند.

ویدیوهای 4k دوربین اصلی ناتینگ Phone 2a جزئیات خوبی داشته و نویز زیادی ندارند. رنگ‌ها کمی اشباع شده به نظر می‌رسند اما محدوده پویا و کنتراست خوب هستند. در حالت زوم 2x تصویر صاف‌تر به نظر می‌رسد.

دوربین اولتراواید ناتینگ فون 2a هم ویدیوهای بسیار خوب با جزئیات کافی ثبت می‌کند. دوربین سلفی این گوشی محدود به رزولوشن 1080 پیکسل است اما ویدیوهای این دوربین، از نظر بافت پوست و جزئیات تصویر، شرایط مناسبی دارند و در مجموع، دارای کیفیت خوبی هستند.

سیستم لرزشگیر EIS هم برای همه دوربین‌های گوشی قابل استفاده است و عملکرد خوبی دارد.

در شرایطی با نور کم هم دوربین اصلی و اولتراواید گوشی هر دو عملکرد خوب با جزئیات کافی دارند.

بررسی ناتینگ فون 2a از نظر قیمت و محصولات رقیب

در حال حاضر، قیمت ناتینگ فون 2a با 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی، 330 یورو است. برای خرید این گوشی با 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی باید 380 یورو هزینه کنید. قیمت این گوشی با توجه به امکانات آن کاملاً رقابتی و مناسب به نظر می‌رسد؛ به خصوص با توجه به اینکه برای خرید ناتینگ فون 2 که امکانات نسبتاً مشابهی دارد، باید 580 یورو هزینه کنید.

بررسی ناتینگ فون 2a

بین محصولاتی هم قیمت ناتینگ فون 2a می‌توان به ردمی نوت 12 پرو پلاس اشاره کرد که مدل پایه آن با قیمت مشابه، 256 گیگابایت حافظه داخلی دارد. از مزایای این گوشی نسبت به ناتینگ Phone 2a می‌توان به گواهینامه IP68، گوریلا گلس ویکتوس، پشتیبانی از تکنولوژی دالبی ویژن، نمایشگر پرنورتر AMOLED و غیره اشاره کرد.

اگر به دنبال گوشی با چیپ‌ست کوالکام اما قیمت مناسب‌تر و امکاناتی محدودتر هستید، ردمی نوت 13 پرو و ردمی نوت 13 را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

گزینه بعدی، پوکو X6 پرو با گواهینامه IP54، گوریلا گلس 5 و شارژر 67 واتی است؛ اما با خرید این گوشی به چیپ‌ست قدرتمندتر دایمنسیتی 8300 دسترسی خواهید داشت.

سامسونگ گلکسی A54 و ریلمی 12 پرو پلاس هم جزء سایر گزینه‌های قابل رقابت با ناتینگ فون 2a هستند.

جمع‌بندی

با وجود محدودیت تعداد محصولات تولید شده توسط ناتینگ، می‌توان گفت که این برند با تولید ناتینگ فون 2a به نوعی به ریشه‌های اصلی خودش برگشته و به دنبال تولید محصولی اقتصادی‌تر مثل ناتینگ فون 1 بوده و در عین حال، بخش عمده‌ای از تجربیات کاربری ناتینگ فون 2 را که قیمت بیشتری داشت، در اختیار کاربران ناتینگ فون 2a قرار داده است.

یکی از جنبه‌های مثبت مشاهده شده در بررسی ناتینگ فون 2a تعهد این برند به حفظ انسجام و طراحی کلی و تجربیات کاربری ناتینگ است که جزء مشخصه‌های منحصربفرد این برند محسوب شده و احتمالاً همچنان حفظ خواهند شد.

از نظر سخت‌افزاری هم ناتینگ فون 2a دارای قدرت پردازشی خوب است و توانایی اجرای روان انواع اپلیکیشن‌ها را دارد. نمایشگر این گوشی جزء بهترین‌های موجود در بازار محسوب نمی‌شود اما تصویر کاملاً روان، خوشرنگ و شادابی دارد. سیستم دوربین این گوشی هم عملکرد خوبی داشته و در مجموع، یک پکیج کامل محسوب می‌شود.

سوالات پرتکرار

قیمت ناتینگ فون 2a چقدر است؟

در حال حاضر، قیمت ناتینگ فون 2a با 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی، 330 یورو است. برای خرید این گوشی با 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی باید 380 یورو هزینه کنید.

آیا گوشی ناتینگ فون 2a ضد آب است؟

این گوشی، گواهینامه ضد آب IP54 دارد؛ یعنی تا حدودی در برابر نفوذ آب مقاومت دارد اما کاملاً ضد آب نیست.

آیا ناتینگ فون تولید چین است؟

خیر ناتینگ یک شرکت بریتانیایی است که سومین و جدیدترین گوشی این شرکت یعنی ناتینگ فون 2a در هند ساخته شده است.

بیشتر بخوانید

نظر شما درباره بررسی ناتینگ فون 2a چیست؟ به نظر شما این گوشی ارزش خرید دارد؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر