coinex
راهنمای خرید تکراتو

آپدیت اندروید 15 امکان مخفی کردن برنامه‌ها را فراهم می‌کند

گوگل هنوز تمامی ویژگی‌های اندروید 15 را به صورت رسمی فاش نکرده و قرار است در کنفرانس سالانه I/O که در ماه می برگزار خواهد شد به طور کامل رونمایی شود. اندروید 15 که اینبار بیشتر بر کنترل فضای خصوصی تمرکز دارد، این امکان را فراهم کرده تا برنامه‌های خصوصی خود را برای حفظ امنیت به یک نمایه جداگانه در تلفن خود منتقل کنید.میشال رحمان متخصص اندروید در گزارشی که Android Authority منتشر کرده، کار مداوم گوگل بر روی فضای خصوصی را بر اساس برخی کدها در Android 14 QPR3 Beta 2.1 فاش می‌کند. این شرکت ظاهراً فرآیند راه‌اندازی را اصلاح کرده است تا اطلاعات بیشتری در مورد این ویژگی و نحوه عملکرد آن ارائه دهد. بر همین اساس به کاربران هشداد داده شده که Play Store را دانلود نکنند زیرا بخشی از خود سیستم است.

بیشتر بخوانید: پشتیبانی مایکروسافت اج اندروید از افزونه‌ها فعال شد

آپدیت اندروید 15

همچنین اعلام شد که در طول جریان راه‌اندازی یک حساب Google جدید برای فضای خصوصی ایجاد کنند. در غیر این صورت، خطر نشت برخی از داده‌ها مانند «عکس‌های همگام‌سازی شده، فایل‌ها، ایمیل‌ها، مخاطبین، رویدادهای تقویم و سایر داده‌ها» وجود خواهد داشت.

علاوه بر این، به کاربران هشدار داده می‌شود که نمی‌توانند فضای خصوصی خود را به دستگاه دیگری منتقل کنند و اگر قصد انجام این کار را دارند، باید دوباره این فضا را روی گوشی جدید خود تنظیم کنند.

برای حفظ امنیتتان، می‌توانید از یک پین، گذرواژه، الگوی جدید برای فضای خصوصی استفاده کنید، اگرچه می‌توانید از قفل صفحه موجود گوشی خود نیز بهره ببرید. گزینه استفاده از احراز هویت بیومتریک برای دسترسی سریع نیز وجود دارد.

یراساس گزارش‌های منتشر شده برای استفاده از این قابلیت پس از راه‌اندازی فضای خصوصی باید به بخش تنظیمات، امنیت و حریم خصوصی، فضای خصوصی رفته و آن را سفارشی کرد. این گزینه‌ها شامل قفل کردن خودکار فضای خصوصی پس از مدت زمان معین، پنهان کردن فضا از ظاهر شدن در کشوی برنامه‌ها و نمایش اعلان‌های حساس در صفحه قفل زمانی که فضای خصوصی باز است، می‌شود. این گزینه‌ها به افزودن لایه دیگری از محافظت برای محتوای شما در فضای خصوصی کمک می‌کنند و تضمین می‌کنند که اطلاعات شما از چشم افراد کنجکاو مخفی می‌ماند.

طبق گزارش‌ها، Google گزینه‌ای را در Pixel Launcher اضافه می‌کند تا برنامه‌ای را مستقیماً در Private Space از نمایه اصلی شما نصب کند.

بهرحال و بر اساس داده‌های موجود، واضح است که Private Space برداشت گوگل از پوشه امن سامسونگ است. این گزینه یک راه عالی برای حفظ برنامه های خصوصی و حساس شما در یک فضای جداگانه است، به خصوص اگر بچه ها یا اعضای خانواده شما اغلب از تلفن شما استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: 

دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع:androidpolice

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر