coinex
راهنمای خرید تکراتو

چطور برای دریافت وام فرزندآوری اقدام کنیم؛ مراحل و مدارک ثبت نام وام فرزندآوری

وام فرزندآوری به عنوان طرح حمایتی دولت ویژه خانواده‌هایی درنظر گرفته شده که از سال 1400 به بعد حداقل یک نفر به اعضایشان اضافه شده است. دریافت این وام مستلزم شرایط و مدارکی است که در ادامه توضیح می‌دهیم.

پدر و مادری که از سال 1400 به بعد صاحب فرزندی شده باشند (چه دختر و چه پسر) می‌توانند از طرح حمایتی وام فرزندآوری استفاده کنند. شرایط تسهیلات فرزندآوری از زمانی که برای اولین بار به بانکها ابلاغ شد، روزبه‌روز ساده‌تر شده و متقاضیان بیشتری می‌توانند برای دریافت آن اقدام کنند. یکی از شرایط وام فرزنداوری که سالهای پیش سد راه متقاضیان بسیاری بود، شرط داشتن کارت پایان خدمت و یا معافیت پدر خانواده بود که حالا در سال 1403 این شرط حذف شده است.

لازم است بدانید که تسهیلات فرزندآوری و وام ازدواج دو طرح حمایتی دولت جهت تأمین هزینه‌های ابتدایی فرزند و ابتدای زندگی مشترک است که هرسال نسبت به سال بعد افزایش می‌یابند. مبلغ وام فرزندآوری در سال 1403 مقداری افزایش داشته است، در صورتی که مبلغ وام ازدواج در سال 1403 افزایشی چشمگیرتر را تچربه کرده و تا 350 میلیون تومان هم می‌رسد.

مانند دیگر وام‌ها، متقاضی برای ثبت نام وام فرزنداوری باید مدارک موردنیاز را داشته باشد که یک سری مدارک مورد نیاز خود فرد متقاضی است و یک سری مدارک دیگر نیز مختص بانک است که از فرد طلب می‌شود. در ادامه مطلب با شرایط و مدارک کامل جهت ثبت نام تسهیلات فرزندآوری و نحوه ثبت نام همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید: نحوه دریافت وام ودیعه مسکن در سال 1403 ؛ [+مبلغ و نحوه محاسبه اقساط]

شیوه دریافت و ثبت نام وام فرزندآوری در سال 1403

شرایط دریافت وام فرزندآوری در سال 1403 دچار تغییراتی شده است که از جمله آن می‌توان به عدم نیاز به کارت پایان خدمت و افزایش مبلغ اشاره کرد. سن فرزند برای دریافت تسهیلات فرزندآوری با توجه به شرط تولد از سال 1400 به بعد حداکثر باید 3 ساله باشد و سپس والدین می‌توانند برای دریافت آن اقدام کنند. وام فرزندآوری سود ندارد و فقط 4 درصد کارمزد برای آن درنظر گرفته شده است.

لازم به ذکر است که پس از دریافت مبلغ وام، قسط اول وام فرزندآوری از 6 ماه بعد آغاز می‌شود که این موضوع می‌تواند بسیار خوشحال‌کننده باشد.

شیوه دریافت و ثبت نام وام فرزندآوری در سال 1403
شیوه دریافت و ثبت نام وام فرزندآوری در سال 1403

مبلغ وام فرزندآوری و نحوه دریافت آن

همانطور که گفتیم، برای دریافت این وام فرزند حتماً باید متولد سال 1400 به بعد باشد. طبیعتاً هرچه تعداد فرزندان متولد شده بیشتر باشد، مبلغ تسهیلات فرزنداوری نیز بیشتر می‌شود. اما در حالت کلی مبلغ این وام 6 بخش اصلی به شیوه زیر دارد:

  1. مبلغ وام فرزنداوری به ازای فرزند اول – 40 میلیون تومان
  2. مبلغ وام فرزنداوری به ازای فرزند دوم – 80 میلیون تومان
  3. مبلغ وام فرزنداوری به ازای فرزند سوم – 120 میلیون تومان
  4. مبلغ وام فرزنداوری به ازای فرزند چهارم – 150 میلیون تومان
  5. مبلغ وام فرزنداوری به ازای فرزند پنجم به بعد- 200 میلیون تومان
  6. مبلغ تسهیلات فرزندآوری به ازای فرزندان دوقلو، دو وام مجزا هرکدام به مبلغ 40 میلیون تومان

شیوه دریافت و ثبت نام وام فرزندآوری در سال 1403

مدارک لازم جهت ثبت نام وام فرزنداوری

جهت اقدام برای دریافت وام فرزندآوری فرد متقاضی ابتدا می‌بایست به وب سایت http://ve.cbi.ir/ مراجعه کرده، سپس بر روی گزینه تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری کلیک با تپ کنید. پس از اتمام ثبت‌نام، فرد باید از سامانه کد رهگیری دریافت کند. پس از گذراندن این مرحله، در مرحله بعد پیامکی برای متقاضی ارسال می‌شود که بلافاصله متقاضی باید به همراه مدارک موردنیاز به بانک مراجعه کرده و مدارک را به متصدی تحویل دهد.

شیوه دریافت و ثبت نام وام فرزندآوری در سال 1403

مدارک ثبت نام وام فرزندآوری

مدارک لازم برای ثبت نام وام قرض الحسنه فرزندآوری شامل دو بخش می‌شود. بخش اول مربوط به مدارکی است که فرد متقاضی در هنگام ثبت‌نام اینترنتی نیاز دارد و بخش دوم، مدارکی است که فرد باید به شعبه بانک تحویل دهد. بخش اول مدارک شامل موارد زیر می‌شود:

  • مشخصات مندرج در کارت ملی پدر و مادر
  • مشخصات شناسنامه فرزند
  • آدرس کامل محل سکونت
  • کدپستی 10 رقمی محل سکونت
  • دریافت کدرهگیری از سامانه اینترنتی ثبت نام وام فرزنداوری

بخش دوم، مدارکی است که باید به بانک تحویل شود. این مدارک حاوی موارد زیر می‌شود:

  • اصل کارت ملی و شناسنامه پدر و مادر و کپی آنها
  • اصل و کپی شناسنامه نوزاد
  • کپی شناسنامه و کارت ملی ضامن وام
  • تحویل یک فقره سفته

شیوه دریافت و ثبت نام وام فرزندآوری در سال 1403

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درخصوص شیوه ثبت نام، شرایط و مبلغ وام فرزنداوری در سال 1403 چیست؟ آیا تاکنون ایم وام را دریافت کرده‌اید؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر