;
coinex

ثبت نام وام دانشجویی از فروردین ماه ؛ مبلغ وام دانشجویی کی واریز می‌شود؟

زمان ثبت نام وام دانشجویی اعلام شد. طبق اطلاعیه صندوق رفاه دانشجویان، مهلت ثبت نام خاصی برای دریافت وام دانشجویی درنظر گرفته نشده است.

معاون تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، زمان ثبت نام وام دانشجویی دانشجویان علوم پزشکی را اعلام کرد. براساس گفته وی، امکان ثبت‌نام برای این دانشجویان از 15 فروردین 1403 فراهم خواهد شد و متقاضیان می‌توانند درخواست خود را ثبت کنند. لازم به ذکر است که به دلیل مواردی همچون بیمه افراد، زمان‌بندی خاصی برای ثبت‌نام ترتیب داده نشده و دانشجو می‌تواند تا زمان واریز وام دانشجویی 1403 که بین خرداد تا تیرماه 1403 است، ثبت‌نام خود را نهایی کند. در ادامه با جزئیات خبر همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید: عیدی دولت با اعطای وام 100 میلیونی پیش خرید کالا

ثبت نام وام دانشجویی از 15 فروردین 1403 آغاز می‌شود

حمید رییسی افزود، معاون تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت گفت: «از میان وام‌هایی که از سوی صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت به دانشجویان علوم پزشکی اعطا می‌شود تنها وام تحصیلی در نیمسال دوم تحصیلی پرداخت می‌شود و سایر وام‌ها در نیمسال اول تحصیلی (مهرماه) پرداخت می‌شود.»

ثبت نام وام دانشجویی از 15 فروردین 1403 آغاز می‌شود

وی افزود:

دانشجویان علوم پزشکی برای دریافت وام تحصیلی در نیمسال دوم تحصیلی می‌توانند از ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۳ نسبت به ثبت نام اقدام کنند. پس از اینکه دانشگاه‌ها اسامی را به صندوق رفاه ارائه کنند پرداخت‌ها آغاز می‌شود.

معاون تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت یادآور شد: «پرداخت وام تحصیلی از اول خرداد تا پایان تیرماه ۱۴۰۳ صورت می‌گیرد.»

رئیسی درباره وام‌های بیمه‌ای دستیاران پزشکی و دانشجویان دکتری تخصصی علوم پزشکی خاطرنشان کرد:

ثبت نام این وام‌ها به دلیل اینکه مربوط به بیمه افراد است زمان بندی خاصی ندارد و هر زمان دستیار و دانشجوی دکتری بتوانند امکان ثبت نام وجود دارد.

ثبت نام وام دانشجویی از 15 فروردین 1403 آغاز می‌شود

مبلغ وام دانشجویی 1403

وام دانشجویی برای تمامی مقاطع تحصیلی یعنی در دوره کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در نظر گرفته شده تا دانشجویان بتوانند با رفع نیازهای ضروری خود تحصیلاتشان را به پایان برسانند. البته مبلغ وام دانشجویی در دانشگاه آزاد و دولتی تا حدودی فرق دارد.

به دلیل عدم انتشار مبلغ اصلی وام‌های دانشجویی، مبلغ وام‌های دانشجویی سال تحصیلی 1402- 1403 در جدول زیر درج شده است.

وام تحصیلی 1403

مقطع تحصیلی  مبلغ وام دانشجویی (ریال) نوبت پرداخت
کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته 30,000,000 در هر نیمسال
کارشناسی ارشد پیوسته و ناپیوسته، دکترای حرفه‌ای و پیوسته 50,000,000
دکتری ناپیوسته 70,000,000

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد اعطای وام دانشجویی تحصیلی به دانشجویان به خصوص دانشجویان پزشکی چیست؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر