coinex
راهنمای خرید تکراتو

مالیات نقل و انتقال خودرو افزایش یافت

با توجه به جزئیات بخش دوم از طرح بودجه برای سال جاری، میزان مالیات نقل و انتقال خودرو ها به بیش از 20 هزار میلیارد تومان و برای شماره‌گذاری خودروها به بیش از 16 هزار میلیارد تومان تعیین شده است، که به ترتیب 53 و 46 درصد نسبت به میزان مشابه در طرح بودجه سال 1402، افزایش یافته است.به گزارش تکراتو به نقل از ایسنا، جزئیات بخش دوم از طرح بودجه برای سال جاری که قرار است از فردا در کمیسیون تلفیق مورد بررسی قرار گیرد، منتشر شد.

بیشتر بخوانید: 

افزایش قیمت شدید محصولات سایپا در پی حمله ایران به اسرائیل ؛ کوییک و شاهین در صدر

افزایش مالیات نقل و انتقال خودرو

براساس اطلاعات موجود در بخش دوم از جزئیات لایحه بودجه برای سال 1403 که به مجلس تقدیم شده، مبلغی حدود 475 هزار و 87 میلیارد تومان به عنوان مالیات بر کالا و خدمات تعیین شده که از این میزان، مبلغ 20 هزار و 57 میلیارد تومان برای انتقال خودروها تعریف شده است. این ارقام نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 13 هزار و 57 میلیارد تومان بود، افزایش 53 درصدی داشته است.

همچنین، در لایحه بودجه برای سال جاری، برای شماره‌گذاری خودروها، مبلغ 16  هزار و 192 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که نسبت به مبلغ 11 هزار و 66 میلیارد تومان در سال گذشته، یک افزایش 46 درصدی دارد.
لازم به ذکر است که دولت برای سال جاری بودجه را به دو بخش تقسیم کرده است؛ بخش اول شامل موارد لازم برای اجرای کل بودجه کشور، تعیین سقف منابع بودجه عمومی دولت با جزئیات درآمدها و واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی و اجزای اصلی آنها، ترازهای عملیاتی، سرمایه‌ای و مالی بودجه عمومی دولت و فرضیات برآورد منابع و مصارف بود که در اوایل آذرماه سال گذشته به مجلس ارائه شد.

اما کلیات این بخش در جلسه علنی 21 آذر 1402 مورد بررسی قرار گرفت و رد شد؛ بنابراین دولت مجدداً کلیات لایحه بودجه را اصلاح کرد که در نهایت پس از بررسی مجدد در جلسه 29 آذرماه تصویب شد.
اما بررسی بخش دوم از لایحه بودجه 1403 تا انتهای سال 1402 به اتمام نرسید؛ بنابراین با توجه به تصویب بخش اول، مجلس به دولت اجازه داد تا به تعویق بیفتد و بتواند دریافت‌ها و پرداخت‌ها را به صورت موقت انجام دهد؛ بخش دوم این لایحه شامل جداول تفصیلی ارقام بودجه است که در جلسه یکشنبه هفته گذشته اعلام شد و جلسات کمیسیون تلفیق برای بررسی آن از فردا آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: 

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر