coinex
راهنمای خرید تکراتو

فروش امتیاز نهضت ملی مسکن ؛ دلالی غیرقانونی تا 450 میلیون تومان!

در حال حاضر، فعالیت‌های خرید و فروش امتیاز واحدهای نهضت ملی مسکن به شکل غیرقانونی در شهرهای پرند و پردیس به اوج رسیده است. این فعالیت‌ها با قیمت‌های بالا در این دو شهر انجام می‌شود. به گزارش تکراتو به نقل از تسنیم، به دلیل نابرابری بین تولید و تقاضا در بازار مسکن در سال‌های گذشته، قیمت‌های مسکن همچنان در مسیر صعودی قرار دارند. طبق گزارش جدید بانک مرکزی، متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در 22 منطقه تهران به 81 میلیون و 440 هزار تومان افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: 

اطلاعیه همراه اول درخصوص خرید دیجی کالا [+ عکس]

فروش امتیاز نهضت ملی مسکن

این روند افزایش قیمت‌ها باعث شده تا تقاضا برای مسکن به سوی شهرهای اطراف تهران، به ویژه پرند و پردیس، جلب شود. در این دو شهر، که میزان ساخت واحدهای مسکونی مهر به تعداد حدود 200 هزار واحد می‌رسد، با توجه به متراژ، قیمت‌های خرید و فروش بین 1.3 میلیارد تا حدود 3 میلیارد تومان متغیر است.

در حال حاضر، در شهر پرند حدود 2043 واحد و در شهر پردیس حدود 33500 واحد از واحدهای نهضت ملی مسکن با پیشرفت متوسط 25 درصدی در حال ساخت هستند؛ اما عده‌ای بنگاه‌های املاک، با وجود هشدارهای مقامات، در حال خرید و فروش امتیاز این واحدها هستند.

به طور خاص، در شهر پرند، امتیاز واحدهای نهضت ملی مسکن با قیمت‌های بین 300 تا 500 میلیون تومان معامله می‌شود؛ با این حال بخشی از این واحدها هنوز هم در حال ساخت است. در شهر پردیس، با پیشرفت ساختاری بیشتر از 50 درصد، قیمت‌ها به شدت بیشتر از پرند است و معاملات غیرقانونی با قیمت‌های حدود 2 میلیارد تومانی انجام می‌شود.

همچنین، به تازگی، مدیرعامل صندوق ملی مسکن از راه‌اندازی سامانه فروش واحدهای نهضت ملی مسکن خبر داده است. او اظهار کرده که حدود 12 هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های مسکن صرف شده و در آینده نزدیک، سامانه‌ای برای جذب منابع عمومی مردم جهت فروش واحدهای نهضت ملی مسکن راه‌اندازی خواهد شد. این اقدام ممکن است منجر به قانونی شدن فعالیت‌های خرید و فروش واحدهای نهضت ملی مسکن شود و در این صورت، قیمت‌ها قابلیت افزایش بیشتری را خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: 

متوسط قیمت مسکن در تهران به متری ۸۱ میلیون تومان رسید

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر