coinex
راهنمای خرید تکراتو

وزیر ارتباطات به ماجرای خرید دیجی کالا توسط همراه اول ورود کرد

شنیده‌ها حاکی از آن است که همراه اول، سهام دیجی کالا را خریداری کرده است و این معامله نهایی خواهد شد. این خبر از سمت بنیان‌گذاران دیجی‌کالا، همراه اول و اخیراً نیز وزیر ارتباطات واکنش‌هایی داشته است.

در خبرهای امروز خبری بسیار عجیب و ضرب‌العجلی آمده است که برای خود ما هم بسیار شوکه‌کننده بود. ظاهراً همراه اول با خرید سهام سرآوا و بنیان‌گذاران دیجی کالا قصد دارد خود را به عنوان سهامدار عمده بزرگترین فروشگاه اینترنتی ایران معرفی کند. پس از پیگیری‌ها مشخص شد که فروش سهام دیجیکالا به همراه اول قطعی است و این امر در مراحل پایانی و امضای قرارداد دو طرف قرار دارد.

دیجی‌کالا سالهاست که با قدرت بر جایگاه نخست فروشگاه‌های اینترنتی ایستاده است و هیچ فروشگاه دیگری تاکنون نتوانسته به گرد پای آن هم برسد. این فروشگاه میزبان میلیون‌ها کالا است و حجم بسیار بالایی از خریدهای اینترنتی مردم را به صورت روزانه به سمت منزل آنان ارسال می‌کند.

دیجیکالا علی‌رغم همه تلاش‌ها بیش از 4 سال است که نتوانسته وارد بورس شود و این یکی از شکست‌های بزرگ این فروشگاه اینترنتی محسوب می‌شود. با فروش سهام دیجی کالا به شرکت همراه اول حالا به نظر می‌رسد این غول خرده فروشی از عرضه سهام خود در بورس منصرف شده است.

به‌روزرسانی خبر: وزیر ارتباطات نسبت به ماجرای خرید فروشگاه اینترنتی دیجی کالا توسط شرکت ارتباطات سیار واکنش نشان داد. جزئیات صبحت‌های وی را می‌توانید در ادامه مطلب بخوانید.

بیشتر بخوانید: میلاد منشی پور از مدیرعاملی تپسی کنار رفت، سید حسینی سکاندار جدید شد

همراه اول می‌خواهد بزرگترین سهامدار دیجی کالا شود

به نظر مراحل واگذاری دیجی کالا به همراه اول درحال نهایی شده است که با این اتفاق، همراه اول بزرگترین سهامدار دیجیکالا خواهد شد.

در صورت نهایی شدن این خرید، این دومین خروج بنیان‌گذاران یک استارت‌آپ پس از خروج میلاد منشی‌پور از تپسی، به شمار می‌آید. هم‌اکنون بنیان‌گذاران دیجی‌کالا یعنی سعید و حمیدی محمدی در مجموع ۳۲.۳۶ درصد سهام دیجی‌کالا را به خود اختصاص داده‌اند و سهم سرآوا از دیجی‌کالا ۲۵.۰۳ درصد است از همین رو در صورتی که همراه اول موفق به خرید سهام بنیان‌گذاران و سرآوا شود، تبدیل به سهامدار اصلی دیجی کالا خواهد شد.

همراه اول می‌خواهد بزرگترین سهامدار دیجی کالا شود

دیجی‌کالا بیش از ۴ سال است که تلاش می‌کند موفق به عرضه سهام خود در بورس شود اما طی سال‌های گذشته همواره با شکست مواجه شده است حال به نظر می‌رسد بنیان‌گذاران پس از شکست در عرضه سهامشان در بورس و خروج از این سرمایه‌گذاری می‌خواهند با فروش سهام خوداحتمالا به صورت کامل از دیجی‌کالا خارج کنند.

سال گذشته با تغییر ساختار مدیریتی دیجی‌کالا تا حدودی مسیر این خروج فراهم شد. بنیان‌گذاران به صورت کامل مدیریت هلدینگ دیجی‌کالا را به دست گرفتند و مسعود طباطبایی را به عنوان مدیرعامل مارکت‌پلیس دیجی‌کالا انتخاب کردند.

خرید دیجی کالا توسط همراه اول فعلاً قطعی نیست

حمید محمدی، هم‌بنیان‌گذار دیجی‌کالا، در پستی در شبکه اجتماعی ایکس تأیید کرد که مذاکرات با حرکت اول، سرمایه‌گذار خطرپذیر همراه اول، در جریان است اما هنوز واگذاری صورت نگرفته است.

محمدی در این پست نوشت‌: «ما در ماه‌های گذشته مذاکراتی را با تعدادی از سرمایه‌گذاران برای جذب سرمایه در دیجی‌کالا داشته‌ایم که یکی از این شرکت‌ها حرکت اول، شرکت سرمایه‌گذاری همراه اول، بوده. هیچ‌یک از این مذاکرات به نتیجه قطعی نرسیده.

مثل همیشه اخبار جذب سرمایه را به اطلاع عموم و همکارانمان خواهیم رساند.»

همراه اول می‌خواهد بزرگترین سهامدار دیجی کالا شود

اطلاعیه همراه اول درخصوص خرید دیجی کالا

شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) با انتشار اطلاعیه‌ای در کدال، مذاکره با دیجی‌کالا برای سرمایه‌گذاری را تایید و اعلام کرده هنوز نتیجه‌ای حاصل نشده است.
در این اطلاعیه آمده است:‌

«به اطلاع می‌رساند پیرو شایعه منتشرشده در فضای مجازی مبنی بر خرید سهام گروه تجارت الکترونیک دیجی‌کالا به استحضار می‌رساند مذاکراتی در قالب سرمایه‌گذاری برای ورود یکی از شرکت‌های فرعی همراه اول (شرکت کسب‌و‌کارهای نوپای حرکت اول) به دیجی‌کالا در جریان است و موضوع در حال مذاکره است که تاکنون نتیجه نهایی حاصل نگردیده و قراردادی نیز منعقد نگردیده است.»همراه اول می‌خواهد بزرگترین سهامدار دیجی کالا شود

واکنش وزیر ارتباطات به خبر خرید سهام دیجی کالا توسط همراه اول

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، در واکنش به خبر احتمال خرید سهام دیجی‌کالا از سوی همراه اول گفت:

«سیاست ما در وزارت ارتباطات این است که اولویت اپراتورها توسعه شبکه باشد. اگر اپراتورهای تلفن همراه پولی دارند، باید نخست به این بخش (توسعه شبکه) اختصاص دهند.»

همراه اول می‌خواهد بزرگترین سهامدار دیجی کالا شود

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما مخاطبین عزیر تکراتو از خرید دیجیکالا توسط همراه اول چیست؟ به نظر شما چرا دیجیکالا تصیمیم به فروش سهام خود گرفته است؟ منتظر دریافت نظرات شما هستیم.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر