coinex
راهنمای خرید تکراتو

کوالکام تراشه اسنپدراگون ایکس پلاس خود را با سریع ترین NPU دنیا برای لپ تاپ ها معرفی کرد

کوالکام سال پرکاری پیش رو دارد؛ این تراشه ساز پس از معرفی ایکس این بار اسنپدراگون ایکس پلاس را آماده می‌کند. بر اساس اطلاعات منتشر شده نسخه جدید مقرون به صرفه‌تر و کمی ضعیف‌تر از Snapdragon X Elite است. انتظار می‌رود اواسط سال جاری برای تامین انرژی لپ تاپ های Windows-on-Arm دست به کار شوند.ماه اکتبر کوالکام استپدراگون ایکس را با هدف رقابت با Apple Silicon  معرفی کرد. اکنون تراشه اسنپدراگون ایکس پلاس در مجموع به 10 هسته پردازشی سفارشی Oryon ساخته شده توسط کوالکام مجهز است. به گفته این شرکت، ایکس پلاس می‌تواند عملکرد پردازنده را تا 37٪ بهبود می‌دهد البته با 54٪  صرف انرژی کمتر نسبت به دیگر رقبا.

بیشتر بخوانید: آیفون‌های اپل تراشه‌های ۲ نانومتری را قبل از گوشی‌های گلکسی دریافت می‌کنند

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که کوالکام برآن تاکید دارد، NPU توانمند تراشه و عملکرد احتمالی آن در وظایف مرتبط با هوش مصنوعی روی دستگاه است. طبق گزارش‌ها، تراشه‌های سری اسنپدراگون X «سریع‌ترین NPU جهان برای لپ‌تاپ‌ها» را مجهز می‌کنند. توانایی NPU اختصاصی Qualcomm Hexagon در 45 TOPS (تریلیون‌ها عملیات در ثانیه) اندازه‌گیری شده که به گفته این شرکت، عملکرد، کارایی و قابلیت‌های هوش مصنوعی بی‌سابقه‌ای را به رایانه‌های شخصی ویندوزی ارائه می‌دهد.

اگر این ادعا درست باشد دست توسعه‌دهندگان باز است تا با بکارگیری این تراشه قابلیت‌های هیجان‌انگیز‌تری را به کمک هوش مصنوعی ارائه داده و کار مردم را ساده‌تر کنند.

کوالکام قابلیت‌های هوش مصنوعی این تراشه را با تولید کد در Visual Studio Code از Codegen به نمایش گذاشت. این برنامه‌ای است که برای کمک به توسعه‌دهندگان با ایجاد خطوط جدید کد در زمان واقعی با هوش مصنوعی مولد روی دستگاه طراحی شده است. این شرکت همچنین تولید موسیقی را از پیام‌های متنی در Audacity و ترجمه خودکار زبان به زیرنویس‌های زنده در OBS Studio نشان داد.

تراشه اسنپدراگون ایکس پلاس اخیراً در لیست GeekBench ML ظاهر شده که بر روی دستگاهی مرموز با حافظه 16 گیگابایتی اجرا می‌شود. اسم رمز دستگاه حاکی از آن است که یک لپ تاپ سرفیس، سرفیس پرو 10 در کار است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره تراشه اسنپدراگون ایکس پلاس چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: gizmochina

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر