coinex
راهنمای خرید تکراتو

افشاگری نماینده مجلس از امکان بررسی دوباره طرح صیانت در مجلس

با اینکه طرح صیانت به طور کلی از برنامه‌های دولت حذف شده بود، حال یک نماینده مجلس فاش کرده که برخی از نمایندگان می‌خواهند این طرح را دوباره به مجلس برگردانند.

بیش از 3 سال از شروع اولین هجمه‌ها از طرح صیانت می‌گذرد و این طرح هنوز هم وقتی به میان می‌آید احساسی نگران‌کننده و تلخ را به افراد تداعی می‌کند. صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی جزء آن طرح‌هایی است که نه برای دولت سودی دارد و نه کاربران و مردم از آن راضی هستند. اجرای این طرح یعنی بسته شدن تمامی سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی، پیام‌رسان‌های خارجی و از همه مهمتر محدودسازی شدید اینترنت.

این طرح بارها به مجلس رفته و توسط نمایندگان بررسی شده است، اما هنوز هم پس از 3 سال به نتیجه‌ای درست ختم نشده و خود این مهم نشان می‌دهد که اجرای این طرح از ریشه مشکل دارد.

مدتی بود که از طرح صیانت صحبتی نشده  بود و مشخص هم نبود که طرح واقعاً به طور کلی لغو شده است. اما امروز جلال رشیدی کوچی، عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها فاش کرده است که برخی نمایندگان مجلس قصد دارند برنامه صیانت را دوباره به صحن علنی مجلس بیاورند. اگر چنین شود، شاید این‌بار اتفاق تلخی که در پیشرو برای این طرح پیش‌بینی می‌شود، اجرایی شوند.

بیشتر بخوانید: مقایسه قیمت بسته های اینترنت ADSL در اپراتورهای ثابت [+ جدول]

طرح صیانت دوباره به مجلس می‌آید؟

به نقل از جماران؛ جلال رشیدی کوچی، عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها بیان کرد:

«رئیس شورای فضای مجازی، شورای عالی امنیت ملی، شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس‌جمهور است؛ این‌ها بازی را بلد نیستند و فکر می‌کنند مردم نیز نمی‌فهمند و این بازی را راه انداختند که ما نقشی نداریم.»

طرح صیانت دوباره به مجلس می‌آید؟

او در ادامه اضافه کرده است: «رئیس جمهور می‌تواند تنها با یک خط فیلتر را بردارد، اما این کار را نمی‌کند؛ زیرا نمی‌خواهند.»

او از احتمال مطرح شدن مجدد طرح صیانت نیز خبر داده است:

«طرح صیانت علناً از دستور کار خارج شد، ولی زمزمه‌هایی شنیدم که برخی در تلاش هستند در هفته آخر مجلس این طرح را بیاورند و امیدوارم این اتفاق نیفتد.»

رشیدی کوچی درباره وزیر ارتباطات نیز گفته است: «کاری به دیدگاه زارع پور وزیر ارتباطات ندارم؛ ایشان فرد خوبی است، اما من اگر یک روز در یک دولتی وزیر باشم وقتی ببینم حرفم خریدار ندارد استعفا می‌دهم و بیرون می‌آیم؛ چرا کاسه کوزه‌ها را سر دیگران بشکنم؟! ایشان اگر نمی‌تواند به مردم بگوید. این تصمیم کاملا در اختیار و هیات دولت است و فرافکنی نکنند.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما مخاطبین تکراتو از بررسی دوباره و امکان اجرای طرح صیانت چیست؟ به نظر شما چر نمایندگان به وعده‌های خود به شکل برعکس عمل می‌کنند؟ لطفاً نظرات خود را به ما به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر