coinex
راهنمای خرید تکراتو

کشف باکتری خون آشام توسط دانشمندان که علاقه شدیدی به خون انسان دارد!

دانشمندن به تازگی یک نوع باکتری خون آشام کشف کرده‌اند که علاقه بسیار شدید به خون انسان دارد. فکرش را بکنید؛ نسخه واقعی چیزی که پیش‌تر در فیلم‌ها و انیمیشن‌های تخیلی دیده‌ایم.

ماده سرین در خون می‌دانید چیست؟ این ماده نوعی اسیدآمینه است که البته در نوشیدنی‌های پروتئینی هم به وفور یافت می‌شود. جالب و یا شاید هم خطرناک‌ترین قسمت کشف این باکتری خون آشام به علاقه شدید این باکتری به سرین برمی‌گردد.

سرین همانطور که احتمالاً حدس زده‌اید، یک اسیدآمینه است که می‌تواند انرژی افراد را به شدت افزایش دهد. پس بر ورزشکاران حرجی نیست که از نوشیدنی‌های پروتئینی و انرژی‌زا استفاده کنند. نکته خطرناک‌تر درباره این باکتری این است که آنها بزرگترین دشمن افرادی هستند که درگیر بیماری‌های التهاب روده و خونریزی روده هستند.

بیشتر بخوانید: شیوع یک بیماری باکتریایی واگیردار در ژاپن ؛ [+ علائم بیماری و راه های پیشگیری]

باکتری خون آشام تشنه به خون انسان است

به نقل از ladbible؛ بنابر بررسی محققان دانشگاه ایالتی واشنگتن روی کشنده‌ترین باکتری‌های شاخته‌شده، آنها به باکتری‌هایی رسیدند که بیشتر شبیه فیلم‌های سینمای وحشت است. این باکتری‌ها جذب بخش مایع خون، یعنی سرم، می‌شوند و از آن تغذیه می‌کنند. درواقع این باکتری‌ها علاقه زیادی به ماده «سرین» که نوعی اسیدآمینه موجود در خون است دارند.

این نوع اسیدآمینه را می‌توانید در نوشیدنی‌های پروتئینی به‌وفور پیدا کنید و معمولا ورزشکارها برای داشتن انرژی بیشتر از این نوشیدنی‌های انرژی‌زا مصرف می‌کنند.

باکتری خون آشام تشنه به خون انسان است

بنابه گفته محقق مسئول این پژوهش:

«باکتری‌هایی که وارد خون شده و موجب عفونت می‌شوند، معمولاً کشنده هستند.» او ادامه می‌دهد، «این نوع باکتری‌ها معمولا با حس کردن نوعی ماده شیمیایی در خون، به سمت آن شنا می‌کنند.»

این محققان دریافتند که این باکتری‌های کشنده مانند باکتری‌های سالمونلا انتریکا، ایی.کولی و سیتروبکتر جذب سرم خون می‌شوند و متاسفانه کشنده‌ و یکی از بزرگترین قاتل‌های افراد مبتلا به بیماری‌های التهابی روده و خونریزی روده‌ هستند.

محققان دانشگاه واشنگتن، در بررسی‌های باکتری‌های خون‌آشام متوجه شدند، این باکتری‌ها با سرعت کمتر از یک دقیقه خودشان را به سرم خون قربانی می‌رسانند.

محققان با بررسی رفتار و عملکرد این باکتری‌ها امیدوارند در آینده بتوانند داروهایی برای از بین بردن این نوع باکتری‌ها بیابند و از خطر عفونی‌شدن خون بکاهند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص این باکتری عجیب و خطرات آن برای انسان چیست؟ لطفاً نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر