;
coinex

شیوع یک بیماری باکتریایی واگیردار در ژاپن ؛ [+ علائم بیماری و راه های پیشگیری]

اخیرا گزارش‌هایی مبنی بر شیوع یک بیماری باکتریایی واگیردار در ژاپن منتشر شده که به سرعت در حال افزایش است و تحلیل‌ها نمی‌توانند دلیل دقیق آن را تعیین کنند.به گزارش تکراتو به نقل گزارش ایسنا، استرپتوکوک گروه A شناخته شده است به عنوان عامل ایجاد گلودرد استرپتوکوکی در کودکان، اما نوعی شدیدتر از این باکتری ممکن است منجر به عوارضی مانند سندرم شوک سمی استرپتوکوک (STSS) شود.

بیشتر بخوانید: بدن نوجوانان بوی بز می‌دهد!

شیوع یک بیماری باکتریایی واگیردار در ژاپن

به گزارش ژاپن تایمز، تعداد موارد این نوع شدیدتر از استرپتوکوک در سال گذشته به 941 مورد STSS رسید، که رکورد بالاتری را به دنبال داشت. با این حال، پیش‌بینی می‌شود که تعداد موارد در سال جاری این رکورد را شکسته و 378 مورد در دو ماه اول از سال جاری ثبت شده است.

به عقیده متخصصین، این نوع عفونت‌ها از طریق تماس نزدیک با افراد آلوده، سرفه، عطسه و زخم‌ها منتقل می‌شوند. بسیاری از افراد این باکتری را در بدن خود حمل می‌کنند اما بدون نشانه‌های قابل توجه، با این حال قادرند آن را به دیگران منتقل کنند.

بیماری باکتریایی واگیردار
شیوع یک بیماری باکتریایی واگیردار در ژاپن

به گزارش ایندیپندنت، متخصصان ژاپنی اظهار کردند که هنوز عوامل ناشناخته‌ای در مورد گسترش ناگهانی این نوع استرپتوکوک وجود دارد و اینکه به مرحله‌ای نرسیده‌ایم که بتوانیم آنها را به طور کامل توضیح دهیم.

علائم شایع استرپتوکوک گروه A شامل علائمی مانند تب بالا، تورم غده‌ها و درد در بدن می‌شود، همچنین گلودرد، بثورات، دلمه و زخم، دردهای شدید عضلانی، تهوع و استفراغ نیز ممکن است اتفاق بیافتد.

در این بیماری، علائمی مانند سرفه، عطسه و آبریزش بینی معمولاً دیده نمی‌شوند زیرا این علائم معمولاً برای عفونت‌های ویروسی مانند سرماخوردگی است.

گلودرد استرپتوکوکی در کودکی با گلودرد شدید و شروع سریع مشخص می‌شود، همچنین تب و مشکلات در بلع نیز علائم دیگری از این عفونت هستند. همچنین ممکن است غدد لنفاوی بیمار بزرگ شوند، پشت گلو قرمز و لوزه‌ها پوسیده به نظر بیایند.

به گزارش مدیکال اکسپرس، هیچ واکسنی برای جلوگیری از عفونت استرپتوکوک گروه A وجود ندارد، اما روش‌هایی برای کمک به جلوگیری از انتشار باکتری‌ها و میکروب‌ها وجود دارد. به عنوان مثال:

  1. رعایت بهداشت دست‌ها
  2. پوشاندن دهان و بینی در زمان سرفه و عطسه
  3. محدود کردن تماس با دیگران در صورت بیماری
  4. اجتناب از به اشتراک گذاشتن مواد غذایی و ظروف با دیگران، به‌ویژه اگر یکی از طرفین بیمار باشد

بیشتر بخوانید: 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر