coinex
راهنمای خرید تکراتو

هواوی با رشد 70 درصدی، تاج‌ و تخت بازار گوشی‌های هوشمند چین را پس گرفت

هواوی که مدت‌ها از رقابت‌ها جا مانده بود توانست دوباره جایگاه خود را باز پس بگیرد. براساس آمارهای منتشر شده هواوی توانسته برندهای توانمندی مانند اپل، اوپو، ویوو و سایرین را پشت سر گذاشته و عنوان برترین برند در بازار گوشی‌های هوشمند چین را از آن خود کند.

این غول فناوری چینی علیرغم مواجهه با تحریم‌های پی‌درپی از سوی دولت آمریکا، توانست بازگشتی جسورانه به بازار گوشی‌های هوشمند چین داشته باشد. این شرکت با وجود شرایط سختی که داشت توانست رقیب فدرتمند خود اپل را هم کنار بزند. طبق گزارش‌هایی که Canalys (از طریق AsiaNikkei)، منتشر کرده هواوی توانسته با فروش 11.7 میلیون دستگاه در سه ماهه اول سال سود خوبی را بدست آورد. در واقع این برند توانسته نسبت به سال گذشته خود رشد 70 درصدی را تجربه کند که میزان قابل توجهی است.

بیشتر بخوانید: واچ فیت 3 هواوی با تغییراتی در HarmonyOS عرضه خواهد شد

با رسیدن تاج و تخت به هواوی، اپل مستقر در کوپرتینو به رتبه پنجم سقوط کرد و با کاهش تقاضای 25 درصدی مواجه شد. سایر برندهای قدرتمند چینی نیز مانند اوپو و ویوو نیز در همین ایام فروششان افت چشمگیری داشت؛ اما در این میان آنر زیر مجموعه سابق هواوی نیز توانسته رشد 9 درصدی را در همین مدت شاهد باشد.

چین به عنوان بزرگترین بازار هوشمند جهان شناخته می‌شود و رقابت بین 6 برند مطرح همیشه در آن برقرار است. البته امسال در این رتبه‌بندی که توسط چند صد هزار نفر انجام می‌شود، رقابت‌ها بسیار پایاپای بود. به نظر می‌رسد تراشه‌های جدید این برند که از اتصال 5G پشتیبانی می‌کنند و Mate 60 Pro و سری جدید Pura 70 به عنوان اولین گوشی‌های مجهز به این فناوری در کسب این نتیجه تاثیر گذار بودند.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما کاربران تکراتو درباره بازار گوشی‌های هوشمند چین چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع:gizmochina

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر