coinex
راهنمای خرید تکراتو

گوشی های تاشو سامسونگ توان مقابله با رقبای چینی را ندارند

گوشی های تاشو سامسونگ در برابر تاشوهای تولیدکنندگان چینی در بازار چین کم آورده‌اند. سهم بازار سامسونگ، در سال جاری، نسبت به رقبای چینی بسیار کاهش یافته است.

سامسونگ یکی از اولین تولیدکنندگان دستگاه‌های تاشو است و در این زمینه ایده‌های خلاقانه و نو زیادی را پیاده کرده است. چین در ابتدا یکی از بازارهای بزرگ برای دستگاه‌های تاشو این شرکت بود. با این حال، طبق آخرین گزارش IDC، گوشی‌های تاشو جدید این شرکت با رقابت شدیدی از سوی تولیدکنندگان چینی روبرو شده‌اند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


وضعیت فروش گوشی های تاشو سامسونگ در بازار چین

نقطه شروع شرکت‌های چینی در ساخت گوشی‌های تاشو، به چندین سال بعد از سامسونگ بازمی‌گردد و مسلما سامسونگ در این زمینه دست برتر را دارد. با این حال، طبق گزارش‌ها، گوشی‌های تاشو هوآوی، آنر، ویوو و اوپو در حال حاضر در بازار سهم بیشتری نسبت به گوشی‌های سامسونگ دارند.

گوشی های تاشو سامسونگ

مطمئناً در این مدت، شرکت‌های چینی توانسته‌اند بر بسیاری از مشکلات مربوط به این فرم غلبه کرده و همچنین تجربه نرم افزاری نسبتا خوبی را برای کاربران خود ایجاد کنند. اما آیا این موارد برای کنار زدن غول بزرگی مانند سامسونگ کافی است؟

همین چند سال پیش، سامسونگ 30 درصد از سهم بازار گوشی‌های تاشو در چین که کشور اصلی سایر تولیدکنندگان دستگاه‌های تاشو است را در اختیار داشت. اما در سه ماهه اول 2024، این شرکت از نظر سهم بازار تاشو در جایگاه پنجم کشور چین قرار گرفته است.

هواوی با داشتن 44.1 درصد از سهم بازار در صدر و پس از آن آنر با سهم بازار 26.7 درصدی در جایگاه دوم قرار گرفت. جایگاه‌های سوم و چهارم نیز به ترتیب به ویوو و اوپو با 12.6% و 9% سهم بازار تعلق گرفته‌اند. این در حالی است که سال گذشته، 11 درصد سهم بازار در دستان سامسونگ بود.

علت کاهش سهم بازار سامسونگ در چین را در دو چیز می‌توان دانست؛ افزایش کیفیت محصولات شرکت‌های چینی نسبت به سامسونگ و همچنین تغییر ترجیحات و سلایق مصرف‌کنندگان. در میان محدودیت‌های تجاری ایالات متحده که دسترسی به فناوری‌های پیشرفته غیر چینی برای هواوی و سایر شرکت‌ها را دشوار و غیرممکن کرده است، به نظر می‌رسد که خریداران چینی محصولات تولیدکنندگان داخلی خود را به سایر کشورها ترجیح می‌دهند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره گوشی های تاشو سامسونگ و وضعیت آنها در بازار چین چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: gizmochina

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر