coinex
راهنمای خرید تکراتو

واکنش یک فعال صنعت خودرو به خرید خودروهای برقی در ایران

خرید خودروهای برقی در ایران باتوجه به عدم وجود زیرساخت‌های لازم قطعاً چالشی جدید تلقی می‌شود. اما چالش مهم‌تر کیسه‌هایی است که به جای پول، در آن خار صحرا دیده می‌شود. دیدگاه یک فعال بازار خودرو نشان از عمق فاجعه دارد. در ادامه مطلب با تکراتو همراه باشید.

دولت و به خصوص وزارت صمت، برنامه‌های فشرده‌ای را برای ورود خودروهای برقی و هیبریدی به ایران در نظر دارند و با فروش این خودروها قصد دارند بازار خودرو را به سمت برقی‌سازی ببرند. پس می‌شود گفت که خرید و فروش خودروهای برقی در سال جاری ممکن است کمی رونق بگیرد. بله درست شنیدید، فقط مقدار اندکی در بازار تأثیر خواهند داشت. حال می‌پرسید چرا؟

جواب سؤالتان را امیرحسین کاکایی، کارشناس صنعت خودرو داده است. وی می‌گوید که مردم نمی‌توانند سمند 20 سال پیششان را با خودرویی دیگر عوض کنند، چه برسد به آنکه بخواهند خودرو برقی 1 میلیاردو 300 میلیون تومانی وارد کنند. این کارشناس به طور مستقیم به وضعیت معیشتی مردم ایران اشاره کرده است و می‌توان با کمی تعقل دریافت که صحبت‌اش درست است و جمعیت کثیر ایران حتی نمی‌توانند حتی یک خودرو داخلی ارزان قیمت سوار شوند. جزئیات بیشتر صحبت‌های کاکایی را می‌توانید در ادامه مطلب مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید: واکنش کاربران به جنجال اکسل ایکس 55 پرو ؛ مدیران خودرو بیانیه می‌دهد یا تهدید می‌کند!

واردات و خرید خودروهای برقی در ایران خود چالش‌برانگیز است

امیرحسین کاکایی در خصوص واردات خودروهای الکتریکی به ایران بیان کرد:

ارزان‌ترین خودروی برقی که به عنوان تاکسی می‌خواهند وارد کنند، را 1 میلیارد و 300 قیمت‌گذاری کرده‌اند. مردم پول ندارند نمی‌توانند سمند 20 سال پیش را عوض کنند، هنوز که هنوز است «آر. دی» در تهران به عنوان تاکسی استفاده می‌شود، بعد می‌خواهیم با خودروی 1 میلیارد و 300 کدام مسیر را برویم و بیاییم!

وی افزود: «در خوش‌بینانه‌ترین حالت، فقط هتل‌های 5 ستاره که قشر ثروتمند را می‌طلبد می‌توانند یک سری خودروهای برقی برای این افراد و توریست‌های مایه‌دار داشته باشند و با این خودرویی که تا 2 برابر قیمت خودرو های موجود است، به طور مثال مسیر تهران و فرودگاه را 2 برابر قیمت حساب کنند.»

کاکایی ادامه داد:

خودروی برقی خیلی هم شیک و خوب است، دستشان هم درد نکند، اما هیچ تناسبی با شرایط فعلی اقتصادی و نیازهای واقعی حمل و نقل و اقتصاد و محیط زیست ما ندارد.

واردات و خرید خودروهای برقی در ایران خود چالش‌برانگیز است
خرید خودروهای برقی در ایران

عرضه خودروهای برقی از 16 اردیبهشت‌ماه

اولین دور عرضه خودروهای برقی در سال 1403 بنابر گفته رئیس سازمان توسعه تجارت، قرار است از روز یکشنبه، 16 اردیبهشت‌ماه آغاز شود. ابتدا قرار بود که برای فروش خودروهای برقی سامانه‌ای مجزا تشکیل شود ولی فعلاً این ممکن نیست و عرضه این خودروها تا آماده شدن سامانه اختصاصی خودروهای برقی، از طریق سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی انجام خواهد شد.

ضمناً عرضه خودروهای وارداتی نیز از روز یکشنبه در این سامانه آغاز خواهند شد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درخصوص واردات خودروهای برقی و خرید و فروش این خودروها چیست؟ آیا با قیمت‌های قطعاً بالاتری که این خودروها نسبت به خودروهای معمولی دارند، کسی می‌تواند حتی به خرید آنها فکر کند؟ لطفاً نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر