coinex
راهنمای خرید تکراتو

آیا زمان معاف از معاینه فنی خودروهای صفر 2 ساله می‌شود؟

معاینه فنی خودروهای صفر بنابر قانون هوای پاک و در زمان فعلی 4 ساله است. اما به نظر می‌رسد که با افزایش آلایندگی شهرها، این مدت به 2 سال کاهش پیدا خواهد کرد.

پیش‌تر وقتی یک خودرو صفرکیلومتر از کارخانه و یا از نمایندگی‌های مجاز فروش خودروسازان، تهیه می‌کردید به طور قانونی تا 5 سال از دریافت معاینه فنی خودرو معاف می‌شدید. این قانون البته چند سالی است که به 4 سال کاهش یافته و پیش‌بینی می‌شد که با توجه به افزایش سطح آلایندگی محیط‌های شهری، به خصوص شهرهای پرچمعیتی مانند تهران، زمان معاف از معاینه فنی خودروهای صفر بازهم کاهش یابد.

در زمانه کنونی می‌بینیم که چندین عامل به شدت بر کیفیت هوا تأثیر منفی گذاشته است. عواملی مانند افزیش تعداد خودروها، تولید خودروهای بی‌کیفیت و با آلایندگی بالا، افزایش تعداد خودروهای فرسوده که ارتباط مستقیمی با وضعیت معیشتی مردم دارد و چندین عامل دیگر که همه آنها بخشی از محیط زندگی‌مان را آلوده می‌کنند. حال موضوع بر سر خودروهای صفرکیلومتر است و با اظهارنظر جدید رئیس شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد به نظر می‌رسد کم‌کم خودروهای نو هم باید 2 سال زودتر معاینه فنی دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: واکنش کاربران به جنجال اکسل ایکس 55 پرو ؛ مدیران خودرو بیانیه می‌دهد یا تهدید می‌کند!

معاینه فنی خودروهای صفر به 2 سال کاهش می‌یابد؟

سعید تاجیک، رئیس شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران گفت: «یکی از ایرادات قانون هوای پاک بازه زمانی چهار ساله معاینه فنی خودرو است که باید اصلاح شود.»

معاینه فنی خودروهای صفر به 2 سال کاهش می‌یابد؟

وی تاکید کرد:

۷۰ درصد تجهیزات مراکز معاینه فنی شهرستان‌های استان تهران، خراب یا غیر کالیبره است. ضمن آنکه در این مراکز ذرات معلق ۲.۵ میکرون به عنوان اصلی‌ترین عامل آلودگی هوای پایتخت، اندازه‌گیری نمی‌شود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درخصوص کاهش زمان دریافت معاینه فنی برای خودروهای صفر چیست؟ لطفاض نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر