coinex
راهنمای خرید تکراتو

آیا نود درصد قطعات داخلی هواوی Pura 70 چینی هستند؟

پس از معرفی گوشی‌های پرچمدار هواوی Pura 70 گفته می‌شد که تقریبا تمام قطعات داخلی آنها ساخت چین هستند. اما آیا چنین ادعایی صحت دارد یا یک دروغ تبلیغاتی است؟

هوآوی پس از معرفی گوشی‌های سری Pura 70 حسابی سر زبان‌ها افتاده و بیشتر تیترهای خبری را به خود اختصاص داده است. در بسیاری از این خبرها، یک ادعای جالب وجود دارد و آن هم این است که هوآوی در ساخت سری Pura 70 خود، 90 درصد قطعات را به صورت داخلی و از تامین‌کنندگان چینی تامین کرده است. اما ظاهرا این اطلاعات چندان هم درست نیستند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


قطعات داخلی هواوی Pura 70

خبر داخلی بودن 90 درصد قطعات سری پورا 70 هواوی، اولین بار توسط رسانه‌های چینی منتشر شد. منبع اطلاعاتی این رسانه‌ها، تحلیلی از یک شرکت ژاپنی به نام Fomalhaut Techno Solutions درباره قطعات مورد استفاده در گوشی‌های هوشمند بود.

طبق گزارش این تحلیل‌گر ژاپنی، تقریبا تمام اجزای داخلی سری Pura 70 هواوی، از تراشه گرفته تا صفحه نمایش، کیس، باتری و حتی دوربین‌ها، توسط منابع چینی تامین شده‌اند. با این حال، مدیر عامل Fomalhaut Techno Solutions، این گزارش‌ها را رد کرده و اظهار داشته که شرکت آنها هیچ دستگاهی را از هواوی برای بررسی یا تجزیه و تحلیل دریافت نکرده است.

هواوی Pura 70

Minatake Mitchell Kashio در پاسخ به ایمیلی از سوی South China Morning Post گفته است که من هرگز درباره Pura 70 نظری نداده‌ام چرا که اصلا محصولی را از این سری برای بررسی تحویل نگرفته‌ام.

هوآوی نیز به نوبه خود، جزئیات مربوط به اجزای سری Pura 70 را شفاف نکرده است. تنها مورد تایید شده این است که تراشه Kirin 9010 از همان فرآیند 7 نانومتری SMIC  که در Kirin 9000S موجود در سری میت 60 استفاده شده بود، بهره می‌گیرد.

به همین دلیل، در اکثر گزارش‌ها عنوان شده بود که این شرکت چینی، راه‌حل‌هایی را برای مقابله با چالش‌های زنجیره تامین، به ویژه چالش‌های مربوط به بخش تراشه، پیدا کرده است.

البته در این میان دولت ایالات متحده نیز بی‌کار نبوده و در سپتامبر 2023 پس از کشف این موضوع که Huawei Mate 60 Pro به تراشه Kirin 9000S با فرآیند 7 نانومتری SMIC مجهز شده و قوانین صادرات ایالات متحده را نقض کرده، تحقیقات خود را آغاز کرده است.

تحقیقات درباره نقض تحریم‌ تراشه‌های SMIC همچنان ادامه دارند اما هنوز هیچ گزارش قابل‌ توجهی در رابطه با نتیجه آنها منتشر نشده است. در همین حال، هواوی هم روی بهبود عملکرد تراشه‌های Kirin خود تمرکز کرده است. گفته می‌شود که این شرکت در حال کار بر روی یک تراشه Kirin برای رایانه‌های شخصی است که عملکردی برابر با Apple M2 دارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره قطعات داخلی سری هواوی Pura 70 چیست؟ آیا منابع چینی دروغ می‌گویند؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: gizmochina

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر