coinex
راهنمای خرید تکراتو

فیس آیدی اپل با مدل‌ آیفون 18 پرو در سال 2026 عرضه خواهد شد

در سال 2026، مدل‌های آیفون 18 پرو احتمالاً به عنوان نخستین آیفون‌هایی ظاهر می‌شوند که فناوری فیس‌آیدی آن‌ها به زیر صفحه نمایش منتقل می‌شود. پیش از این شایعه‌هایی مبنی بر اینکه این مدل از سری‌ آیفون با تاخیر عرضه شوند پخش شده بود، به نظر می‌رسد این خبر مهر تائیدی بر این شایعه‌ها باشد.AppleInsider گزارش کرده که در سال 2026، آیفون 18 پرو و 18 پرو مکس ممکن است اولین دستگاه‌هایی باشند که فناوری فیس‌آیدی زیر صفحه نمایش خود خواهند داشت. در عوض، مدل‌های پایه آیفون ممکن است تا زمان عرضه آیفون 19 در اواخر سال 2027 به این ویژگی دست یابند.


بیشتر بخوانید:


آیفون 18 پرو اولین دستگاه مجهز به فیس آیدی

تحلیلگر حوزه نمایشگر، “راس یانگ”، پیش‌تر انتظار داشت که آیفون 17 پرو و 17 پرو مکس اولین دستگاه‌هایی باشند که دارای فناوری فیس‌آیدی زیر صفحه نمایش باشند، اما این طرح به تأخیر افتاده است و احتمالاً در سال 2026 معرفی خواهد شد.

پس از انتقال فیس‌آیدی به زیر نمایشگر، اپل احتمالاً از فناوری دوربین زیر پنل نیز در آینده استفاده خواهد کرد، که این فناوری توسط LG Innotek توسعه داده می‌شود. این تغییر از دیدگاه تکنولوژیکی چالش‌های بیشتری نسبت به انتقال فیس‌آیدی دارد، بنابراین انتقال این ویژگی به زیر صفحه نمایش اولویت بیشتری دارد.

همچنین، پیش‌بینی می‌شود که اپل در همه مدل‌های آیفون 17 در سال 2025، از نمایشگر با فناوری LTPO به‌جای LTPS استفاده خواهد کرد. این تغییر نشان از تکامل در فناوری نمایشگرها دارد و می‌تواند بهبودهای قابل توجهی را در تجربه کاربری فراهم کند.

بیشتر بخوانید: 

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر