coinex
راهنمای خرید تکراتو

آخرین مهلت استفاده از کالابرگ فجرانه مشخص شد

اگر تا حالا نسبت به دریافت اقلام درنظر گرفته شده در طرح کالابرگ فجرانه اقدام کرده‌ید، حتماً می‌دانید که اردیبهشت‌ماه آخرین مرحله واریز این طرح است. اما تا چه زمانی می‌توان کالاهای اساسی موردنیاز را خریداری کرد؟

طرح کالابرگ فجرانه از بهمن 1402 به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی برای همه یارانه‌بگیران مشمول از دهک 1 تا 7 درنظر گرفته شد. مبلغ کالابرگ طرح فجرانه به ازای هر نفر 220 هزار تومان درنظر گرفته شد و به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود. از ابتدا گفته شده بود که این طرح تا 3ماه ادامه خواهد داشت و اردیبهشت 1403 آخرین واریزی کالابرگ طرح فجرانه و خرید کالاهای اساسی است.

مشاور معاون امور رفاهی وزیر تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی در خصوص آخرین مهلت استفاده از کالابرگ طرح فجرانه گفته است که تمامی مشمولان می‌بایست تا روز 21 اردیبهشت‌ماه اقلام مورد نیاز خود را حریداری کنند. جزئیات خبر را در ادامه مطلب بخوانید.

بیشتر بخوانید: معیار پرداخت یارانه بر اساس مدل خودرو و تراکنش حساب‌ها تغییر می‌کند

21 اردیبهشت آخرین مهلت استفاده از کالابرگ فجرانه است

«سید رضا یحیوی» مشاور معاون امور رفاهی وزیر تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی، گفت:

نوبت سوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک تا ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ادامه دارد و برای ادامه این طرح یا برگشت به روال قبلی کالابرگ یا روش دیگر هنوز تصمیم‌گیری نشده است و در این مورد باید در سطح هیئت دولت تصمیم‌گیری شود.

وی خاطرنشان کرد: «دولت تاکنون در قالب اجرای 3 ماه طرح فجرانه کالابرک الکترونیک ۲۸ هزار میلیارد تومان پرداخت کرده و آورده خود مردم نیز ۸۴ هزار میلیارد تومان بوده است و در این زمینه تاکنون ۱۴۲ میلیون بسته غذایی بر سر سفره مردم قرار گرفته و شرایط ایجاد امنیت غذایی در ۷ دهک پائین درآمدی جامعه را فراهم کرده است.»

21 اردیبهشت آخرین مهلت استفاده از کالابرگ فجرانه است

یحیوی افزود:

«ظرف چند روز آینده در مورد طرح کالابرگ فجرانه در دولت تصمیم‌گیری می‌شود.»

11 قلم کالای اساسی کدام‌ها هستند؟

در طرح کالابرگ الکترونیک چه خود کالابرگ و چه در طرح فجرانه مجموعاً 11 قلم کالای اساسی درنظر گرفته شده است. این کالاها همانگونه که می‌دانید مهمترین مصارف روزانه هر خانوار ایرانی است. در اینجا قصد داریم دوباره به این 11 قلم کالای ساسی اشاره کنیم که عبارتنداز:

  1. مرغ
  2. تخم‌مرغ
  3. گوشت قرمز
  4. برنج
  5. حبوبات
  6. روغن
  7. شیر
  8. ماست
  9. پنیر
  10. ماکارونی
  11. قند و شکر

همانگونه که بالا هم توضبح دادیم، این 11 قلم کالا را می‌توانید بسته به نیاز خود انتخاب کنید و اگر حزء دهک‌های اول تا هفتم هستید طرح فجرانه نوبت سوم به طور خودکار برای شما فعال شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص طرح فجرانه کالابرگ چیست؟ آیا کالاهای موردنیازتان را در این سه دوره خریداری کرده‌اید؟ آیا به مشکلی برخورد نکردید؟ لطفاً نظرات خود را برای ما ارسال کیند.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر