;
coinex

گسترش کلاهبرداری پیامکی با موضوع کالابرگ ؛ یارانه فجرانه پیش شرطی ندارد

همزمان با آغاز پرداخت یارانه تشویقی فجرانه که فاقد هیچگونه پیش‌شرط است، سودجویان دست به کار شده و اقدام به کلاهبرداری پیامکی با موضوع کالابرگ کرده‌اند. از این رو وزارت رفاه درباره اینگونه کلاهبرداری، هشدار داده است.

مشاور معاون رفاهی و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توضیحاتی درخصوص یارانه تشویقی طرح فجرانه داد و گفت که استفاده از این یارانه، هیچگونه پیش‌شرطی ندارد و اگر فروشگاهی، برای تحویل کالای درخواستی مردم شرط گذاشته باشد، تخلف کرده است.

وی ضمن اشاره به این موضوع، به همه مردم در خصوص گسترش کلاهبرداری پیامکی با موضوع کالابرگ هشدار داد. پس با این وجود نباید بر روی لینک‌هایی که در متن پیامک‌ها مشکوک ارسال می‌شود کلیک یا تپ کنید.

بیشتر بخوانید: نحوه نصب و استفاده از اپلیکیشن شما ؛ برنامه ای برای مدیریت یارانه و کالابرگ الکترونیکی

کلاهبرداری پیامکی با موضوع کالابرگ

سیدرضا یحیوی، مشاور معاون رفاهی و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این‌باره اظهار کرد:

استفاده از طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک هیچ پیش‌شرطی ندارد و اگر فروشگاهی برای استفاده مردم از اعتبار تشویقی کالابرگ الکترونیک پیش‌شرطی می‌گذارد، این موضوع تخلف محسوب می‌شود (برای مثال ممکن است مغازه‌داری و یا فروشگاهی شرط بهره‌مندی از کالابرگ را خرید بخشی از سایر اجناس مغازه ذکر کند و یا مراجعه‌کننده را مجبور کند به شرط خرید تا مبلغی خاص از مغازه می‌تواند از کالابرگ خود استفاده کند).

کلاهبرداری پیامکی با موضوع کالابرگ

وی در همین راستا از مردم خواست تخلفات فروشگاهی را به سامانه ۱۲۴ وزارت صمت یا تعزیرات گزارش دهند.

یحیوی، با تاکید بر اینکه از نظر شبکه‌ای و زیرساختی این طرح مشکلی ندارد و مشمولان می‌توانند با روال تعیین‌شده خرید خود را انجام دهند، درخصوص ارسال پیامک‌های جعلی یارانه معیشتی، توضیح داد: «اخیرا گزارشاتی درخصوص ارسال برخی پیامک‌ها در این زمینه مطرح می‌شود؛ مردم توجه کنند که این پیامک‌های جعلی است و به هیچ عنوان وارد لینک‌های ارسالی نشوند.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد پیامک‌های جعلی یارانه تشویقی طرح فجرانه چیست؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر