coinex
راهنمای خرید تکراتو

فناوری ارسال رایحه و بو در صفحه چت

جذاب است که بتوان علاوه بر ارسال پیام های صوتی و تصویری، عطرها و بوها را نیز از طریق چت ها برای دیگران فرستاد. این موضوع شاید کمی عجیب و دور از ذهن باشد؛ اما در مالزی، محققانی وجود دارند که توانسته اند این امر را تا حدودی اجرایی سازند. همان گونه که پیام های خود را ایمیل می کنیم، می توان انواع رایحه ها، آکوردها و بوها را نیز ارسال یا انتقال دهیم. تحقیقات صورت گرفته تنها توانسته 10 رایحه را عملی سازد و این تحقیقات در مراحل ابتدایی خود به سر می برد. جذاب است که برای ظهر غذایی لذیذ با عطر و بویی عالی را آماده کرده اید و به دوست خود که در فاصله چند صد کیلومتری شما قرار دارد، این بو را به اشتراک بگذارید، یا عطری دل انگیز از بهترین برندهای دنیا را فراهم آورده اید و در ارتباطی کوتاه می توانید این بوی دل نواز را با عزیزی به اشتراک بگذارید.

هر آنچه که باید درباره فناوری ارسال رایحه و بو بدانید

محققان مالزی در تلاش هستند که بتوانند فناوری را توسعه دهند که به مردم این اجازه را بدهند تا بتوانند عطرها را به همان راحتی که پیامی صوتی یا تصویری را ارسال می کنند، برای عزیزی ارسال نمایند. آزمایش هایی صورت گرفته که نشان می دهد می توان با اقداماتی از فناوری “بوی الکتریکی” بهره برد. این فناوری قادر به انتقال بو است و می توانید در سفرهای خود، بویی از طبیعت، دریا، گل ها و… را برای خواهر خود بفرستید یا می توانید در زمان انتخاب عطر، از دوستان خود کمک بگیرید تا آن ها نیز از راه دور بتوانند نظرات خود را اعلام کنند.

یکی از بهترین و برترین مزایای فناوری ارسال رایحه و بو، خریدهای اینترنتی به حساب می آید. درواقع شما می توانید در زمان خرید اینترنتی عطر و ادکلن، با بهره بردن از این فناوری انواع رایحه ها را ببویید و سپس، بهترین گزینه را برای خود انتخاب نمایید. آدریان چوک که یکی از محققان و دانشمندان فعال در زمینه فناوری رایحه و بو به حساب می آید اظهار داشته که این فناوری تنها مخصوص بو نیست و یک کل واقعیت مجازی یکپارچه یا واقعیت افزوده به حساب می آید. شما می توانید یک شام مجازی با دوست خود میل کنید یا به صورت سه بعدی نوشیدن یک لیوان نوشیدنی دل انگیز با عزیزی را ببینید و آن را به اشتراک بگذارید.

فناوری ارسال رایحه و بو در صفحه چت

دلیل پیش برد فناوری ارسال رایحه و بو

یکی از دلایل اصلی بررسی و تلاش محققان روی فناوری رایحه و بو، خریدهای اینترنتی عطر و ادکلن به حساب می آید. در دنیای عطرسازی آکوردها و رایحه های و نت های بسیار مختلفی وجود دارد که هر یک رایحه بسیار دل انگیزی را از خود ساطع می کنند. برای پیشرفت مجموعه های عطرسازی، استفاده از این فناوری می تواند غوغا به پا کند؛ چراکه شما می توانید برای خلق رایحه ای بی نظیر از حرفه ای ترین افراد که در دسترس نیستند کمک بگیرید و رایحه ای دل انگیز را تولید کنید یا مجموعه های فروش آنلاین به دلیل جامع بودن رایحه ای موجود و فروش انواع عطرهای داخلی و خارجی، این شرایط را فراهم می آورند تا مشتری بتواند با بوییدن عطر مدنظر، انتخابی بهتر و اصولی تر داشته باشد.

آکوردها از ترکیب رایحه ای مختلف ایجاد می شوند و عطر نهایی را می سازند. روایح موجود به 4 دسته کلی شیرین، ترش، تلخ و تند تقسیم می شوند که می توانند در یک عطر نت های ابتدایی، میانی و پایانی را تشکیل دهند. در این میان، گروه های بویایی به 7 دسته کلی تقسیم می شوند که شامل گروه بویایی گل های عطری یا معطر، میوه ای، گیاهی، مدیترانه ای، چرمی و شرقی تقسیم می شوند که هر یک از آن ها زیرشاخه های گسترده ای دارند. تمامی عطرهای موجود در بازار دارای طعم و طبع هستند که می توانند تمایزی میان آن ها ایجاد نمایند. یکی از راه های هوشمندانه و اصولی برای بررسی کامل و جامع انواع گروه بویایی، انواع نت و آکورد، مراجعه به سایت ریحا است که می توانید در صفحه عطر و ادکلن به بهترین گزینه ها دست پیدا نمایید.

فناوری ارسال رایحه و بو در صفحه چت

بوهای مجازی برانگیخته می شوند؛ اما چگونه؟

در واقعیت زمانی بویی برانگیخته می شود که مولکول های هوا وارد بینی فرد می شوند و در این میان، سلول های عصبی در راه هوایی فوقانی را وادار می سازد تا تکانه هایی را به مغز ارسال نماید. مؤسسه Imagineering از الکترودهایی در سوراخ بینی که می توانند برای انتقال جریان های الکتریکی ضعیف در بالا و پشت سوراخ بینی، مکانی که این نورون ها پیدا می شوند، استفاده نمود. درواقع، الکترودهایی روی بینی اعمال می شود تا اعصابی به نام گیرنده های بویایی تحریک گردند و این بو برای آن ها ایجاد شود.

در حال حاضر محققان توانسته اند 10 رایحه مجازی مختلف نظیر میوه ای، چوبی، نعنایی و… را القا سازند. یکی از مشکلات موجود بر سر راه دانشمندان، عدم علاقه افراد به قرار دادن سیم ها در بینی در زمان انتقال بو است. در واقع دانشمندان می دانند که افراد هیچ علاقه ای به این کار ندارند و بر این تلاش هستند تا بتوانند از نوعی دماغه الکتریکی که در دستگاه های مشابهی که در کارخانه های فرآوری مواد غذایی استفاده می گردد، استفاده شود. شاید انتقال به صورت دیجیتالی از طریق بلوتوث و نه به صورت داخل کردن سیم به بینی یا استفاده از عینک و… می تواند بهتر و هوشمندانه تر باشد.

/

پایان رپورتاژ

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر