coinex
راهنمای خرید تکراتو

ژن‌ درمانی شنوایی یک کودک بریتانیایی را به او برگرداند

اوپال سندی، کودکی که با تلاش‌های علمی، اکنون از شنوایی خود لذت می‌برد. با توجه به یک تکنولوژی پیشگامانه ژن‌ درمانی ، اوپال، که با اختلال شنوایی به دنیا آمده بود، حالا قادر به شنیدن صداها و حتی پاسخ به آن‌ها است.در این روش درمانی یک ویروس بی‌ضرر که حامل ژن مورد نظر بود، به گوش اوپال تزریق شد. این کودک 18 ماهه که با یک بیماری ژنتیکی به نم نوروپاتی شنوایی مبتلا بود، ناشنوا متولد شد. این بیماری باعث کاهش شنوایی می‌شود و در برخی موارد به طور مادرزاد فرد را درگیر می‌کند.


بیشتر بخوانید:


ژن‌ درمانی می‌تواند کودکان ناشنوا را درمان کند

پس از تزریق ویروس حامل ژن معیوب به گوش، او در عرض چند هفته قادر به پاسخ به صداها شد. به گفته پزشکان، پس از 24 هفته، شنوایی او به حالت نزدیک به طبیعی بازگشته است.

با استفاده از این روش ژن‌درمانی، امید این می‌رود کودکان بیشتری درمان شوند و شنوایی خود را بدست بیاورند. در حال حاضر این روش در حال آزمایش است و در صورتی که از این آزمایش‌ها سربلند بیرون بیاید به طور گسترده در دسترس دیگران قرار خواهد گرفت.

بیماری نوروپاتی شنوایی، یک بیماری ژنتیکی بوده که تا چند سالگی کودک معمولا قابل تشخیص نیست. اما در مورد اوپال فرق می‌کرد و با انجام آزمایش‌های ژنتیکی، بیماری او زودتر تشخیص داده شد.

این پیشرفت در درمان بیماری‌های ژنتیکی نشان می‌دهد که فناوری ژن‌ درمانی می‌تواند برای بهبود کیفیت زندگی افراد با اختلالات ژنتیکی بسیار مؤثر باشد.

ژن‌ درمانی چگونه باعث درمان ناشنوایی می شود

 

بیشتر بخوانید: 

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر