coinex
راهنمای خرید تکراتو

جایزه 10 میلیون دلاری برای دستگیری مافیای سیاه ترین گروه هکری تاریخ [+ عکس]

بالاخره هویت و چهره مافیای سیاه ترین گروه هکری تاریخ لو رفت. این گروه هکری سالهاست که به نام LockBit می‌تازاند و تاکنون هیچ کشوری موفق به مهار آن نشده است.

گروه باج‌افزاری «LockBit» یکی از قدرتمندترین گروه‌های باج‌افزاری مشهور در جهان است که میزان حملات و باج‌گیری غیرقابل باوری دارد. سالهاست که همه می‌خواستند بدانند سرکرده LockBit چه کسی است و چه کسی بر این همه خرابکاری نقش داشته است. حال هویت وی برملا شده و مشخص شد که نام کاربری «LockBitSupp» متعلق به کیست.

وی فقط 31 سال سن دارد و شاید نهادن عنوان مافیای سیاه ترین گروه هکری تاریخ بر او خالی از لطف نباشد. نام این هکر پرآوازه «دیمیتری یوریویچ خروشف» و یک تبعه اهل روسیه است. حال که هویت او برملا شده، وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا برای دستگیری او جایزه 10 میلیون دلاری تدارک دیده‌اند.

لازم به ذکر است که دیمیتری یوریویچ خروشف، به نام‌های دیگری همچون LockBitSupp ،LockBit و Putinkrab شناخته شده است و تاکنون میلیون‌ها دلار ثروت شخصی از باج‌گیری‌هایش به جیب زده است.

بیشتر بخوانید: بیشترین حملات سایبری هکرها در کدام کشورها انجام شده است؟ [+عکس]

مافیای سیاه ترین گروه هکری تاریخ کیست؟

به نقل از  CNBC، گروه هکری «LockBit» در اکثر موارد فعالترین گروه هکری بوده و تاکنون 2000 قربانی داشته و 500 میلیون دلار سرقت کرده است. قربانیان این گروه حوزه‌ یا شخصی و یا سازمانی خاص را شامل نمی‌شود، بلکه هرکس و هر سازمانی و غیره می‌تواند هدف بعدی آنها باشد. از افراد معمولی و شخصی گرفته تا مشاغل‌های خرد و کوچک، بیمارستان‌ها، مراکزهای درمانی، خدماتی، سازمان‌های چندملیتی و غیره همه از قربانیان این گروه بوده‌اند.

سرکرده گروه باج افزاری LockBit همانطور که بالا گفتیم، جوانی 31 ساله اهل روسیه به نام «دیمیتری یوریویچ خروشف» است که با نام‌های بسیاری نیز شناخته شده است. تصویر پایین مربوط که این مافیای بی‌رحم است:

مافیای سیاه ترین گروه هکری تاریخ کیست؟

دادستان‌های فدرل آمریکا می‌گویند که خروشف، اکنون به دلیل رهبری گروه هکری LockBit تحت تعقیب است. در این خصوص همچنین وزارت خارجه آمریکا برای دریافت هرنوع اطلاعاتی که منجربه دستگیری خروشف شود 10 میلیون دلار جایزه تعیین کرده است. همچنین وزارت خزانه‌داری آمریکا، تحریم‌هایی را علیه این شخص درنظر گرفته و تمامی اموال او در آمریکا را مصادره کرده است.

عملیات باج‌افزاری LockBit در سال 2022 بیشتر از هز زمان دیگری بوده است. ضمناً این گروه فقط 4 سال است که فعالیت باج‌گیری خود را آغاز کرده و در همین مدت کم بسیار فعال بوده و مبالغ هنگفتی را صید کرده است.

بیشتر بخوانید:

  • گروه هکری حنظله مدعی هک سامانه های گنبد آهنین اسرائیل شد
  • حمله هکری به پایگاه های اطلاعاتی حساس اسرائیل
  • استخدام هکر توسط دولت چین ؛ اهداف پروژه سایبری چین چیست؟
  • ویژگی امنیتی جدید کروم از شبکه خانگی کاربران محافظت می‌کند؛ دیگر خبری از حملات سایبری نیست!

نظر شما درخصوص شناسایی این هکر روسی و جایزه دستگیری او چیست؟ لطفاً نظرات خود را برای ما کامنت کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر