;
coinex

بیشترین حملات سایبری هکرها در کدام کشورها انجام شده است؟ [+عکس]

بیشترین حملات سایبری هکرها در کشورهای چین و روسیه اتفاق افتاده است. اما دلیل واقعی آن چیست؟ حملات سایبری دلایل متعددی دارند و ممکن است از زوایای مختلفی در نظر گرفته شوند. ما در این مطلب سعی کرده‌ای برخی از این علت‌ها را به اختصار توضیح‌ دهیم.

برای بررسی علت اینکه چرا حملات سایبری در بعضی از کشورها بیشتر است باید نگاهی به موقعیت سیاسی، اجتماعی و بعضا اقتصادی آنها بیاندازیم. اما پیش از اینکه دلایل حملات سایبری هکرها را مورد بررسی قرار دهیم،  باید ذکر شود که این نوشته تنها بخشی از علت‌ها بوده و اطلاعات جمع‌آوری شده صرفا به جهت مرور مسائل در این متن آمده است.

بیشتر بخوانید: حمله دوباره هکرهای روسی به مایکروسافت ؛ [+بیانیه مایکروسافت]

بیشترین حملات سایبری هکرها در کدام کشورها اتفاق افتاده است؟

همانطور که گفته شد، کشور چین در رتبه‌ی اول حملات سایبری هکرها قرار دارد. پس از چین، کشور روسیه است که مورد بیشترین حمله سایبری هکرها قرار گرفته است. ایران، کره شمالی، اوکراین ایالات متحده، پاکستان و ترکیه به ترتیب در جایگاه سوم تا هشتم این لیست قرار گرفته‌اند.

بیشترین حملات سایبری هکرها از کدام کشورها انجام شده است؟ [+عکس]

چند دلیل که باعث می‌شود حملات سایبری هکرها در برخی کشورها بیشتر باشد

1- دزدیدن اطلاعات حساس

بسیاری از حملات سایبری به منظور دستیابی به اطلاعات حساس انجام می‌شوند. این اطلاعات ممکن است شامل اطلاعات مالی، اطلاعات شخصی، رمزهای عبور، یا اطلاعات تجاری باشند که برای فروش یا استفاده‌های غیرقانونی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

2- تخریب یا اختلال در سیستم‌ها

برخی حملات سایبری با هدف تخریب یا اختلال در عملکرد سیستم‌ها صورت می‌گیرند. این ممکن است به عنوان اعتراض، تحقیر یا انجام عملیات تبلیغاتی باشد.

3- کسب سود اقتصادی

دلیل بعدی که ممکن است انگیزه‌ای برای هکرها باشد تا علیه کشوری دست به حمله سایبری بزنند، کسب سود اقتصادی است. این می‌تواند از طریق نصب نرم‌افزارهای مخرب (مالورها)، طرح کلاهبرداری آنلاین، یا حتی تحقیقات جهت انجام سرقت اطلاعات مالی صورت گیرد.

4-  جاسازی نرم‌افزار مخرب

مورد بعدی که می‌توان در زمره‌ی دلایل حملات سایبری هکرها به کشورها عنوان کرد، جاسازی نرم‌افزار ممخرب است که با  نصب نرم‌افزارهای مخرب (مانند ویروس، تروجان، رمزگذاری) به سیستم هدف صورت می‌گیرند. این نرم‌افزارها معمولاً به منظور کنترل سیستم، جمع‌آوری اطلاعات، یا انجام عملیات مخرب طراحی شده‌اند.

5-  جنگ سایبری

شاید مهم‌ترین دلیلی که باعث می‌شود کشوری مورد حمله سایبری هکرها قرار بگیرد، موضوع جنگ سایبری باشد. که این مسئله ارتباط مستقیمی با سیاست‌های کشور مورد حمله دارد. برخی از کشورها یا گروه‌ها به دنبال حملات سایبری به سیستم‌های دیگر کشورها هستند به عنوان یک ابزار در جنگ سایبری هستند. این اقدامات ممکن است به عنوان جلب توجه، نفوذ به زیرساخت‌ها، یا ایجاد اختلال در فعالیت‌های مختلف اقتصادی یا نظامی انجام شوند.

با نگاه کلی هکرها جزء افراد باهوش جامعه هستند که از ابزارهای سایبری برای دستیابی به اهداف مختلف استفاده می‌کنند. این اهداف ممکن است اقتصادی، سیاسی، نظامی، یا حتی شخصی باشند. امنیت سایبری مسئله‌ای پیچیده است که نیاز به توجه و اقدامات فعال در سطح فردی، سازمانی و حتی دولتی دارد.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره‌ی کشورهایی که مورد بیشترین حملات سایبری هکرها قرار گرفته‌اند چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید و اخبار فناوری ایران و جهان را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر