coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

گلکسی S26 به تراشه 2 نانومتری اگزینوس 2600 سامسونگ مجهز می‌شود

سامسونگ در حال کار بر روی یک تراشه 2 نانومتری به نام اگزینوس 2600 است. این تراشه به احتمال زیاد در گلکسی S26 به کار خواهد رفت و از نظر عملکردی، اسنپدراگون 8 نسل 4 را شکست خواهد داد.

شرکت سامسونگ، در اوایل ماه جاری اعلام کرد که در حال آماده‌سازی کارخانه‌های خود برای تولید انبوه اولین چیپست اگزینوس 3 نانومتری با استفاده از طراحی Gate All Around (GAA) است. با این حال، این شرکت هیچ اشاره‌ای به نام این تراشه نداشته و مشخص نیست که منظور آن Exynos 2500 برای Galaxy S25 سال آینده است یا Exynos W1000 که تا چند ماه دیگر با Galaxy Watch 7 عرضه می‌شود. با این وجود، امروز گزارش‌هایی درباره اقدامات جدید این شرکت منتشر شده که در ادامه آنها را با شما به اشتراک می‌گذاریم.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


تجهیز گلکسی S26 به تراشه 2 نانومتری سامسونگ

به گزارش ETNews، سامسونگ علاوه بر تراشه 3 نانومتری در کار بر روی یک تراشه 2 نانومتری با نام Exynos 2600 و اسم رمز Thetis است. انتظار می‌رود که تولید انبوه این تراشه در نیمه دوم سال 2025 آغاز شود تا در زمان عرضه گلکسی اس 26 مشکلی در تامین تراشه وجود نداشته باشد.

گلکسی S26

برخی گزارش‌ها ادعا می‌کنند که کوالکام برای تولید تراشه پرچمدار اسنپدراگون 8 نسل 4 به فرآیند 4 نانومتری پایبند خواهد بود؛ این یعنی اگزینوس 2500 نسبت به آن برتری خواهد داشت.

در مقابل، گزارش‌های دیگری نیز وجود دارند که می‌گویند در اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکام از فرآیند تولید 3 نانومتری جدید TSMC (N3E) استفاده خواهد شد. از سوی دیگر، بر اساس گزارش‌ها، اپل سال گذشته 90 درصد از ظرفیت تولید 3 نانومتری TSMC را به خود اختصاص داده؛ اگرچه ممکن است که تقاضا برای امسال کاهش یافته باشد و برنامه‌ها تا حدودی تغییر کرده باشند.

یک رسانه خبری تایوانی نیز مدعی شده که تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 برای گوشی‌های گلکسی سال 2025، با استفاده از معماری 3 نانومتری GAA Plus سامسونگ (معرف به GAP) ساخته خواهند شد.

TSMC هم روی فرآیند 2 نانومتری مخصوص خود کار می‌کند، اما اکثر کارخانه‌های آن در حال حاضر مشغول به تولید تراشه‌های آیفون 17 پرو و محصولات مک‌ هستند. همان‌طور که می‌دانید، سری آیفون 17 در سال 2026 عرضه می‌شود، بنابراین شاهد یک مبارزه جانانه میان تراشه‌های 2 نانومتری اپل و سامسونگ خواهیم بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره گوشی گلکسی S26 و تراشه 2 نانومتری اگزینوس 2600 سامسونگ چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: gsmarena

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر