coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

میتسوبیشی میراژ ؛ خودروی بی ادعایی که خودروهای اسپرت را شکست می‌دهد

به طور معمول خودروهایی که ژاپن آنها را تولید می‌کند، استهلاک پایین و دوام بالایی دارند. این یکی از همان دلایلی است که می‌توانید در هنگام تهیه خودرویی به آن دقت کنید. حالا تصور کنید یک خودروی اقتصادی و با دوام دارید که می‌تواند در تست‌ واکنش‌پذیری از گنده‌های اسپرت جلو بیفتد. میتسوبیشی میراژ همان خودرویی است که توانسته به این رویا دست یابد. توجه داشته باشید که ما در مورد شتاب حرف نمی‌زنیم؛ اما وقتی بحث واکنش‌پذیری موتور می‌شود، میتسوبیشی میراژ که یکی از بهترین خودروهای میتسوبیشی 2024 هم بوده توانسته روی خیلی از خودروهای اسپرت مانند پورشه 718 کایمن T را کم کند.


بیشتر بخوانید:


 چگونگی برتری میتسوبیشی میراژ بر پورشه 718 کایمن

رسانه Car and Driver در یک مطالعه جدید، زمان شتاب 0-60 مایل در ساعت (0-96 کیلومتر در ساعت) یک خودرو را با عملکرد آن در تست 5-60 مایل در ساعت (8 تا 96 کیلومتر در ساعت) مقایسه کرده است.

نتایج این بررسی نشان داد که بسیاری از خودروها در شتاب‌گیری حین حرکت نسبت به شتاب‌گیری از حالت سکون کندتر عمل می‌کنند. بدترین عملکرد در این بخش متعلق به پورشه 718 کایمن T مدل 2020 با دنده دستی بود. این خودروی اسپرت زمان شتاب 0-60 مایل در ساعت 4.4 ثانیه را ثبت کرد، اما برای شتاب‌گیری از سرعت 5 مایل در ساعت به 60 مایل در ساعت، به 6.4 ثانیه زمان نیاز داشت.

Porsche 718 Cayman T
Porsche 718 Cayman T

پورشه تنها خودروی اسپرتی نبود که این کاهش سرعت را نشان داد. بی‌ام‌و M235i xDrive گرن کوپه 2020 و پورشه کاین کوپه توربو GT مدل 2024 نیز بیشترین کاهش سرعت را در تست 5-60 مایل در ساعت داشتند.

به طور کلی، این مطالعه نشان داد که خودروهای مجهز به موتورهای توربوشارژ در تست 5-60 مایل در ساعت با مشکل مواجه هستند که می‌تواند نشان‌دهنده تأخیر توربو باشد. حتی هیوندای سوناتا N-Line مدل 2021، که بهترین عملکرد را در بین خودروهای توربوشارژ داشت، زمان شتاب حین حرکت کندتری نسبت به حالت سکون (0.2+ ثانیه) ثبت کرد.

از سوی دیگر، خودروهای با موتور تنفس طبیعی بهترین عملکرد را داشتند. میتسوبیشی میراژ، این خودروی اقتصادی کوچک، زمان شتاب 0-60 مایل در ساعت 12.8 ثانیه را از حالت سکون ثبت کرد، اما در تست 5-60 مایل در ساعت، این زمان 0.1 ثانیه سریع‌تر بود. خودروهای دیگری مانند نیسان ورسا 2020، کیا تلوراید 2020 و هوندا پایلوت تریل اسپورت 2023 نیز زمان‌های مشابهی در هر دو تست ثبت کردند.

بی‌ام‌و M235i xDrive
بی‌ام‌و M235i xDrive

تأخیر توربو می‌تواند توضیح خوبی برای این نتایج باشد، اما Car and Driver هشدار می‌دهد که عوامل دیگری نیز در واکنش‌پذیری پیشرانه نقش دارند. تعداد زیاد خودروهای پرفورمنس در لیست خودروهای “کم واکنش‌پذیر” نشان می‌دهد که فناوری‌هایی مانند کنترل لانچ بیشتر برای بهبود زمان شتاب 0-60 طراحی شده‌اند تا زمان 5-60 مایل در ساعت.

بیشتر بخوانید: 

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر