coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

تولید داروی ترکیبی خوراکی دیابت در ایران

یک شرکت داروسازی موفق به ساخت و تولید یک داروی ترکیبی خوراکی دیابت شده‌ که در کنترل قند خون و دیابت نوع 2 بسیار مؤثر عمل کرده است.

بیماری دیابت از شایع‌ترین بیماری‌های کشور است که سالانه صدها نفر را درگیر خود می‌کند. این بیماری ابتدا به صورت خفیف پیش می‌رود و عموماً افراد مستعد دیابت را شامل می‌شود. اما اگر این بیماری به دیابت نوع 2 تبدیل شود، عملاً فرد بیمار دیابتی محسوب شده و بایستی به پزشک مراجعه کرده و مراحل درمان را زیر نظر پزشک آغاز کند.

در همین سالهای پیش آمار نشان می‌دهد که تعداد مبتلایان به دیابت به شدت افزیش یافته و این بیماری در حال تبدیل شدن به یک بحران است. البته بسیاری از پزشکان بر این عقیده هستند که سبک زندگی غلط، اصلی‌ترین دلیل ابتلا به قند خون است.

هرچه که شدت بیماری افزایش یابد، تلاش برای کنترل و ریشه کردن آن نیز افزایش می‌یابد. از این رو شرکت داروسازی اکتوورکو اعلام کرده است که محققان این شرکت موفق به تولید یک داروی ترکیبی خوراکی دیابت شده‌اند که برای کنترل قند خون و درمان دیابت نوع 2 مؤثر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: آرتروز جدید به نام آرتروز شست پا ؛ علائم و علت بروز بیماری [+ درمان]

داروی ترکیبی خوراکی دیابت ساخته شد

بیماری دیابت نوع 2 حدود 90 درصد از مبتلایان به دیابت را تشکیل می‌دهد. این بیماری می‌تواند زمینه‌های ژنتیکی داشته باشد اما در اکثر موارد در افراد چاق و افرادی بدون فعالیت فیزیکی و همچنین سبک زندگی غلط ایجاد می‌شود. این بیماری قند خون بالا را نشان می‌دهد که به دلیل پایین آمدن سطح انسولین ایجاد می‌شود.

رضا کریمی مستوفی، مدیرعامل شرکت داروسازی اکتوورکو اظهار داشت: «داروی ترایتیس که ترکیبی از متفورمین، امپاگلیفلوزین و لیناگلیپتین است با سه مکانیسم اثر متفاوت، قند خون را در بیماران دیابتی کاهش می‌دهد. در تولید این دارو ترکیبی از تکنولوژی آزادسازی آهسته رهش و آزادسازی سریع برای مواد مؤثره دارو برای کنترل بهینه و طولانی قند خون در بیماران دیابتی استفاده شده است.»

وی با اشاره به آمارهای متفاوتی که از مبتلایان دیابت در کشور منتشر می‌شود، گفت:

«حداقل ۱۱ درصد جمعیت بالای ۲۰ سال کشور از بیماری دیابت رنج می‌برند و نزدیک به نیمی از این مبتلایان از این بیماری خود آگاه نیستند. امروزه، استفاده از داروهای ترکیبی با کمترین تعداد قرص مصرفی در روز و با اثربخشی بالا، تحولی بزرگ در کنترل بیماری دیابت ایجاد کرده و موفقیت درمان را افزایش داده است.»

داروی ترکیبی خوراکی دیابت ساخته شد
داروی ترکیبی خوراکی دیابت

مستوفی خاطرنشان کرد: «امپاگلیفلوزین موجود در قرص ترایتیس با کاهش مرگ و میر ناشی از عوارض بیماری‌های قلبی-عروقی، نارسایی قلبی یا بیماری‌های کلیوی دیابتی همراه است. مصرف این دارو در افراد دیابتی می‌تواند ریسک مشکلات مربوط به نارسایی قلب و عروق و کلیه را کاهش دهد.»

مدیرعامل داروسازی اکتوورکو با اشاره به تلاش‌های گسترده فناوران این شرکت برای مقابله با بیماری دیابت گفت:

«این مجموعه داروسازی پیش از این با تولید داروهایی از جمله گلوکوفاژ، امپاور، امپاور پلاس، دیپتا، دیپتا پلاس، سیگومت، گلایپاور، گلوداپ، گلوداپلاس، گلوکوانس، گلیستا، گلیکوور و … به درمان دیابت در کشور کمک کرده است.»

مستوفی تصریح کرد: «داروی ترایتیس که با فناوری روز در شرکت داروسازی اکتوورکو تولید شده است در اردیبهشت ماه سال جاری در دسترس بیماران دیابتی قرار گرفته است.»

مدیرعامل اکتوورکو در پایان با اشاره به تولید نزدیک به ۴۰۰ محصول دارویی در ۱۵ حوزه درمانی در این شرکت که طیف گسترده‌ای از داروهای بیماری‌های عمومی تا آنکولوژی و داروهای پرخطر، هورمونی و بیولوژیک را شامل می‌شود اظهار داشت:

«این مجموعه دارویی که در زمینه تولید مواد اولیه دارویی و مکمل‌ها هم فعالیت دارد در زمینه تولید داروهی شیمیایی و بیولوژیک برای کنترل و درمان بیماری‌های غیر واگیر برنامه‌های زیادی در دست اجرا دارد.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد تولید این داروی خوراکی حیاتی چیست؟ آیا این دارو می‌تواند به کنترل دیابت در ایران کمک کند؟ لطفاً نظرات خود را برای ما کامنت کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر