coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

کلاهبرداری جدید با پیامک توقیف خودرو ؛ پلیس فتا هشدار داد

پیامک توقیف خودرو شیوه جدید کلاهبرداران سایبری. رئیس پلیس فتا در خصوص شیوه جدید کلاهبرداری پیامکی به کاربران هشدار داد و از آنها خواست لینک های ارسالی را باز نکنند.

رئیس پلیس فتا اصفهان راجع شیوه جدید کلاهبرداری پیامکی به کاربران هشدار داد.بر اساس اعلام وی کلاهبردارن با ارسال پیامک توقیف خودرو با مضمون«حکم توقیف خودروی شما در سامانه ابلاغیه الکترونیکی ثبت شد» از کاربران می‌خواهند وارد سایتی به نام ابلاغیه الکترونیکی که برای آن‌ها ارسال می‌کنند، شوند که در واقع جعلی است.

بیشتر بخوانید:هشدار پلیس فتا نسبت به کلاهبرداری تلفنی از طریق شرکت در مسابقه

او در این باره توضیح داد:«مجرمان سایبری با ارسال پیامک برای مالکان خودرو، آن‌ها را به سایت‌ها و درگاه‌های بدون مجوز و جعلی هدایت و اقدام به برداشت از حساب شهروندان می‌کنند.مجرمان سایبری با ارسال پیامکی دارای محتوای «حکم توقیف خودروی شما در سامانه ابلاغیه الکترونیکی ثبت شد» از شهروندان می‌خواهند وارد سایتی به نام ابلاغیه الکترونیکی که برای آن‌ها ارسال می‌کنند یا آدرس اینترنتی جعلی شوند.»

رئیس پلیس فتای فرمانده انتظامی استان اصفهان ادامه داد:«این سایت جعلی به شکل سامانه خدمات الکترونیک قضائی شبیه‌سازی‌شده است و ابتدا جهت ورود به سایت کد ملی را از کاربر دریافت می‌کند. سایت جعلی مذکور از کاربر می‌خواهد فیلترشکن تلفن همراه خود را روشن و بابت هزینه اطلاع‌رسانی از طریق درگاه بانکی مبلغ ۲۰ هزار ریال به‌حساب آن‌ها واریز کند، اما با ورود کاربر به این درگاه جعلی، اطلاعات کارت بانکی وی به سرقت می‌رود و نسبت به برداشت از حساب او توسط افراد سودجو و کلاهبردار اقدام می‌شود.برای دسترسی به سایت‌ها و سامانه‌های دولتی نیازی به فعال بودن فیلترشکن نیست و سایت‌ها و سامانه‌هایی که برای دسترسی درخواست فعال سازی فیلترشکن را می‌کنند جعلی بوده و از سوی مجرمان سایبری طراحی شده است.»

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی در پایان گفت:«شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف در فضای مجازی، از جمله کلاهبرداری‌های اینترنتی، برنامه‌های جعلی و سایت‌هایی با محتوای مجرمانه، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش دهند.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی کلاهبرداری با پیامک توقیف خودرو چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید و اخبار روز را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر