coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

چگونگی اعتراض به جرائم رانندگی اشتباه

در مواقعی پیش می‌آید که جریمه‌ای به صورت اشتباه از سمت راهنمایی و رانندگی برای شما لخاظ می‌شود. در خصوص نحوه اعتراض به جرائم رانندگی اشتباه پلیس راهور، راهنمایی ارائه کرده است.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور پایتخت ضمن اشاره به خطاهای سامانه‌های نظارتی مانند دوربین ثبت تخلفات در بحث جریمه‌های رانندگی این جریمه‌ها گاهی اوقات به صورت اشتباه برای فرد دیگری لجاظ می‌شود گفت که مراگزی برای اعتراض به جرائم رانندگی اشتباه در نظر گرفته شده است که می‌توانید از آن استفاده کنید.

ظاهراً آمار اشتباهات سامانه‌های نظارتی پلیس افزایش یافته است؛ چرا که آمار تعداد مراجعین به این مراکز روزبه‌روز بیشتر می‌شود. وی همچنین آدرس مراکز مورد نظر را نیز به صورت خلاصه ذکر کرده است. جزئیات دیگر را در ادامه نوشته بخوانید.

بیشتر بخوانید: جریمه نمره منفی گواهینامه چیست و چگونه پاک می شود؟

شیوه اعتراض به جرائم رانندگی اشتباه

سرهنگ فیروز کشیر، ضمن اشاره به خطاهای سامانه‌های نظارتی پلیس راهور در ثبت تخلفات بیان کرد: «سامانه‌های نظارتی دوربین در حالت کلی 5 درصد خطا دارند و گاهی به اشتباه جریمه‌ای را ثبت می‌کنند. پلیس راهور برای اینکه حقی از کسی ضایع نشود، چند مرکز اجرائیات و مرکز ترافیکی در شهر تهرات راه‌اندازی کرده است که در آنجا می‌توان به جریمه استباه، اعتراض کرد.»

وی افزود:

«در این مرکز، به استناد ماده ۵ قوانین راهنمایی و رانندگی، رانندگان باید ظرف ۶۰ روز، مبلغ جریمه خود را پرداخت کنند. همچنین اگر اعتراضی به جریمه خود داشته باشند می‌توانند به این مرکز اجرائیات مراجعه کرده و اعتراض خود را ثبت کنند.»

شیوه اعتراض به جرائم رانندگی اشتباه

سزهنگ کشیر ادامه داد: «طبق آمار چیزی حدود 1500 دستگاه خودرو و 200 موتورسیکلت به این مراکز مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت می‌کنند.»

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران با اشاره به مأموریت‌های مرکز خدمات ترافیکی گفت:

«علاوه بر ترخیص خودروها و موتورسیکلت‌های توقیفی و رسیدگی به اعتراضات جرائم رانندگی، رسیدگی به شکایات پوشش پلاک و رسیدگی به شکایات دو تخلف همزمان مانند سرعت و سبقت غیرمجاز قرارگاه سرعت نیز از جمله ماموریت‌های این مراکز است.»

طبق گفته کشیر، مراکز اجرائیات در مناطق 8، 14، 16، 20، 21 و 22 مستقر هستند و معترضین می‌توانند به این مراکز مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص استباهات بی شمار دوربین‌های نظارتی پلیس راهور و نحوه اعتراض به جریمه‌های اشتباه چیست؟ آیا تاکنون برای شما جریمه‌ای به اشتباه ثبت شده است؟ لطفاً نظرات خود را برای ما کامنت کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر