coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

پرداخت وام به بازنشستگان با دوره بازپرداخت 5 ساله [+ جزئیات]

صندوق بازنشستگی کشوری در اطلاعیه‌ای از پرداخت وام به بازنشستگان با دوره بازپرداخت 5 ساله خبر داد. طی این خبر قراردادی با یکی از بانکهای کشور بسته شده است.

در راستای سیاست «خدمت ادامه دارد» و طی امضای قراردادی فی مابین صندوق بازنشستگی کشوری و بانک صادرات ایران، پرداخت وام به بازنشستگان با دوره بازپرداخت 60 ماهه در دستور کار قرار گرفته است. نرخ سود این وام 4 درصد است و به مرور جزئیات بیشتری از شرایط اعطای وام و مشمولین آن به دست خواهد رسید.

عمده هدف صندوق بازنشستگی کشوری از فراهم کردن این بستر این است که بتواند وضعیت معیشتی بازنشستگان را سامان دهد و به همین منظور تفاهم‌نامه امضا شده این صندوق با باتک صادرات ایران دارای مفاد و بخش‌های متنوعی است که بازنشستگان می‌توانند از مزیت‌های آن بهره‌مند شوند. برای اطلاع از جزئیات بیشتر خبر و مزیت‌های این طرح سری به ادامه مطلب بزنید.

بیشتر بخوانید: شرایط ثبت نام وام دهه شصتی ها [+ مبلغ و لینک ثبت‌نام]

پرداخت وام به بازنشستگان توسط بانک صادرات ایران

جعفر امیرآبادی‌زاده، معاون توسعه مدیریات و منابع صندوق بازنشستگی کشوری در خصوص امضای این تفاهم‌نامه گفت: «طبق مندرجات تفاهم‌نامه، بانک صادرات ایران موظف شده است که بسته تسهیلاتی را به بازنشستگان عضو صندوق بازنشستگی با رشد 140 درصدی نسبت به سال پیش با نرخ سود 4 درصدی و بازپرداخت 60 ماهه اعطا نماید. این وام پیش‌تر با بازپرداخت 36ماهه اعطا می‌شده است.

امیرآبادی زاده افزود:

«بانک متعهد شده تا به اعطای انواع اعتبار با اولویت ابزار زنجیره تامین ازجمله کارت اعتباری رفاهی متصل به اوراق وام مبادرت نماید. همچنین خرید انواع خدمات و محصولات شرکت‌های طرف قرارداد، تامین مالی در قالب طرح نهضت ملی مسکن برای بازنشستگان و همچنین خدمت‌رسانی شرکت‌های زیرمجموعه بانک صادرات به بازنشستگان ازجمله مفاد این تفاهم‌نامه است.»

پرداخت وام به بازنشستگان توسط بانک صادرات ایران

وی با تاکید بر اینکه خدمات رفاهی و معیشتی این صندوق همچنان ادامه خواهد داشت، یادآور شد: «این تفاهم‌نامه هفته گذشته با بانک صادرات ایران منعقد شده تا در سال ۱۴۰۳ بتوانیم در راستای حمایت از معیشت بازنشستگان عزیز تسهیلات بهتری را ارائه کنیم.»

درحال حاضر حدود 1 میلیون و 700 هزار نفر از بازنشستگان عضو صندوق بازنشستگی کشوری هستند. دولت در لایحه بودجه 1403 بیش از 453 همت برای طرح‌های حمایتی صندوق‌های بازنشستگی درنظر گرفته که از این مبلغ 265.5 همت به صندوق بازنشستگی کشوری اختصاص دارد.

همچنین در لایحه دولت ۵۰ هزار میلیارد تومان کمک به متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان سه صندوق کشوری لشکری و فولاد از محل مالیات بر ارزش افزوده در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص پرداخت وام حمایتی به بازنشستگان کشوری چیست؟ لطفاً نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر