راهنمای خرید تکراتو
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

نرخ کرایه تاکسی های برقی غیرقانونی است [+ جزئیات]

با ورود تاکسی‌های برقی به ایران منتظر اعلام نرخ کرایه تاکسی های برقی بودیم. ظاهراً به دلیل لوکس بودن این خودروها، رانندگان می‌توانند مبلغ بسیار بالاتری از مسافر تقبل کنند. در ادامه مطلب با تکرتاتو همراه باشید.

شادی مالکی، سرپرست سازمان تاکسی‌رانی پایتخت صبح امروز نرخ کرایه تاکسی های برقی را اعلام کرد. براساس گفته وی، به دلیل اینکه تاکسی‌های الکتریکی در دسته خودروهای لوکس قرار می‌گیرند، رانندگان آنها مجاز هستند که 80 درصد کرایه بیشتر در مسافر دریافت کنند.

راهنمای خرید تکراتو

آنطور که پیداست برای رفتن به یک مسیر مشخص باید بهای بیش از 3 نفر در تاکسی‌های عادی را پرداخت کرد. البته مالکی گفته است که برای رفاه حال مردم، عدد 70 درصد را به 50 کاهش داده‌ایم و رانندگان باید حداکثر تا 50 درصد نسبت به دیگر تاکسی‌های شهر از مسافران کرایه دریافت کنند.

به‌روزرسانی خبر: رئیس شورای شهر تهران درخصوص نرخ 50 درصد گرانتر تاکسی‌های برقی برابر تاکسی‌های معمولی، اعلام کرد که نرخ 50 درصدی غیرقانونی است. شرح صحبت‌های مهدی چمران را می‌توانید در ادامه مطلب بخوانید.


بیشتر بخوانید: 


نرخ کرایه تاکسی های برقی تا 2 برابر تاکسی‌های معمولی است

شادی، مالکی، سرپرست سازمان تاکسی‌رانی شهر تهران بیان کرد: «به زودی فعالیت تاکسی‌های برقی در شهر تهران آغاز می‌شود و ما در تلاشیم که بخشی از هزینه خرید این تاکسی‌ها را دولت برعهده گیرد و این مهم احتمالاً تحقق یابد، اما قیمت آنان هنوز مشخص نیست.»

به گفته مالکی فعالیت تاکسی‌های برقی در مسیرهای پرترافیک و پرتردد و همچنین به صورت گردشی خواهد بود.

وی درخصوص نرخ کریه تاکسی‌های الکتریکی افزود:

«طبق مصوبه شورای شهر تهران، با توجه به اینکه این تاکسی‌ها خودروی لوکس به شمار می‌آیند رانندگان تاکسی می‌توانند تا سقف 80 درصد افزایش نرخ داشته باشند اما برای رفاه حال شهروندان، اعلام کرده‌ایم رانندگان این دسته از خودروها می‌توانند تا سقف 50 نسبت به نرخ عادی کرایه یک مسیر، افزایش کرایه داشته باشند.»

نرخ کرایه تاکسی های برقی تا 2 برابر تاکسی‌های معمولی است

مالکی همچنین گفته است که رانندگان تاکسی‌های برقی به صورت ماهانه 17 میلیون تومان قسط باید پرداخت کنند و افزایش 50 درصدی نرخ کرایه تاکسی‌های الکتریکی توسط آنان طبیعی است.

نرخ 50 درصد گرانتر کرایه تاکسی‌های برقی غیرقانونی است

مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران بیان کرد:

«شورای شهر تهران هر ساله نرخ کرایه‌های حمل و نقل از جمله اتوبوس، تاکسی و مترو را براساس لایحه‌ شهرداری تهران، بررسی و در نهایت تصویب می‌کند.»

وی شهرداری تهران را مکلف به به تأکیدات شورای شهر کرد و گفت: «شهرداری تهران می‌بایست نرخ کرایه‌ ناوگان حمل و نقل عمومی را مطابق با مصوبات شورای شهر تعیین کند و بخش‌های اجرایی نباید بیش از مصوبه کرایه دریافت کنند.»

نرخ کرایه تاکسی های برقی تا 2 برابر تاکسی‌های معمولی است

مهدی چمران در ادامه بیان کرد:

«امسال نیز شورا نرخ کرایه‌های تاکسی را تصویب کرده است و به شهرداری ابلاغ کرده است و سازمان تاکسیرانی نیز موظف و مکلف است براساس آنچه که شورا به تصویب رسانده کرایه‌ها را به رانندگان اعلام و دریافت کنند.»

رئیس شورای شهر تهران به اعلام نرخ 50 درصد گرانتر تاکسی‌های برقی نسبت به تاکسی‌های بنزینی افزود: «این مورد برخلاف مصوبه شورای شهر و یک عمل غیرقانونی است. لذا رانندگان تاکسی‌های اینترنتی نباید برخلف مصوبه عمل و کرایه 50 درصد بیشتر را از مسافرین دریافت کنند.»

مهدی چمران یادآور شد:

«شهرداری تهران می‌تواند در لایحه‌ای، افزایش کرایه‌های تاکسی‌های برقی را به شورا ارائه کند و در صورتی که شورا موافق باشد، می‌تواند کرایه‌های تاکسی‌های برقی را براساس آنچه شورا مصوب می‌کند دریافت کنند.»

نرخ کرایه تاکسی های برقی تا 2 برابر تاکسی‌های معمولی است

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درخصوص قیمت کرایه تاکسی‌های برقی و غیرقانونی خواندن آن توسط رئیش شورای شهر تهران چیست؟ لطفاً نظرات خود را برای ما در بخش کامنت‌ها ارسال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر