راهنمای خرید تکراتو
تبلیغات در تکراتو
اپیک پایپس
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

شایعه‌ای جنجالی درباره آیفون ایر 2 ؛ آیا اپل قدرت پردازشی را کاهش می‌دهد؟

گزارش تازه‌ای ادعا می‌کند آیفون ایر 2 (iPhone Air 2) با تراشه‌ای ضعیف‌تر عرضه می‌شود؛ ادعایی که با بسیاری از گزارش‌های معتبر همخوانی ندارد.

قیمت روز گوشی های بازار ایران

به گزارش تکراتو و به نقل از androidheadlines، یکی از ویژگی‌های غافلگیرکننده آیفون ایر نخست، استفاده از تراشه A19 Pro بود؛ همان تراشه‌ای که در آیفون ۱۷ پرو و آیفون ۱۷ پرو مکس به کار رفته است.

این در حالی است که مدل استاندارد آیفون ۱۷ از تراشه A19 بهره می‌برد. اما به نظر می‌رسد اپل ممکن است در نسل بعدی این گوشی رویکرد متفاوتی را در پیش بگیرد.

آیفون ایر 2 احتمالاً با تراشه‌ای ضعیف‌تر عرضه می‌شود

بر اساس گزارشی که در شبکه ناور منتشر شده، اپل قصد دارد از تراشه A20 در آیفون ایر 2 استفاده کند. اگرچه هنوز نام‌گذاری رسمی تراشه‌های نسل آینده اپل مشخص نشده است، اما انتظار می‌رود مدل‌های رده‌بالای این شرکت به تراشه A20 Pro مجهز شوند.

این موضوع شامل آیفون ۱۸ پرو، آیفون ۱۸ پرو مکس و احتمالاً گوشی تاشوی موردانتظار اپل با نام آیفون اولترا خواهد شد.

در نگاه اول، چنین تصمیمی عجیب به نظر می‌رسد، اما شاید اپل به دنبال کاهش هزینه‌های تولید باشد. شایعات حاکی از آن هستند که آیفون ایر 2 به باتری بزرگ‌تر و دوربین دوگانه مجهز خواهد شد.

بنابراین اگر اپل بخواهد قیمت نهایی دستگاه را در سطحی رقابتی نگه دارد، ناچار است در برخی بخش‌ها صرفه‌جویی کند و استفاده از تراشه‌ای کمی ضعیف‌تر می‌تواند یکی از این راهکارها باشد.

البته این موضوع به معنای ضعیف بودن تراشه A20 نیست. انتظار می‌رود هر دو تراشه A20 و A20 Pro با فناوری ساخت 2 نانومتری شرکت TSMC تولید شوند. این فناوری می‌تواند بهبود قابل‌توجهی در عملکرد و بهره‌وری انرژی به همراه داشته باشد.

احتمالاً تفاوت اصلی میان این دو تراشه در فرکانس کاری آن‌ها خواهد بود. همچنین ممکن است اپل به این نتیجه رسیده باشد که خریداران نسل اول آیفون ایر معمولاً کاربران حرفه‌ای و پردازش‌محور نیستند.

در نتیجه استفاده از تراشه‌ای با قدرت کمتر می‌تواند هزینه‌ها را کاهش دهد، بدون اینکه تأثیر محسوسی بر تجربه اکثر کاربران بگذارد.

آیفون ایر 2 چه زمانی عرضه می‌شود؟

با این حال، نباید انتظار داشت آیفون ایر 2 امسال معرفی شود. طبق گزارش‌ها، این گوشی در اوایل سال 2027 و هم‌زمان با نسخه استاندارد آیفون ۱۸ روانه بازار خواهد شد.

این برنامه بخشی از استراتژی جدید اپل عنوان شده است؛ استراتژی‌ای که بر اساس آن، محصولات پرچم‌دار در یک رویداد اختصاصی معرفی می‌شوند و مدل‌های ارزان‌تر در زمان دیگری رونمایی خواهند شد.

جالب اینجاست که حتی آیفون ۱۸ استاندارد نیز ظاهراً با برخی مصالحه‌ها همراه خواهد بود. گزارش‌ها می‌گویند اپل میزان حافظه رم این گوشی را به 12 گیگابایت افزایش می‌دهد، اما در مقابل ممکن است از یک پنل نمایشگر قدیمی‌تر استفاده کند.

هرچند احتمالاً بیشتر کاربران تفاوت میان این نمایشگر و نسل جدیدتر آن را تشخیص نخواهند داد، اما این موضوع می‌تواند یکی از اقداماتی باشد که اپل برای کنترل هزینه‌های تولید در نظر گرفته است.

در حال حاضر این اطلاعات تنها در حد شایعه هستند و از یک منبع واحد منتشر شده‌اند. نکته مهم اینجاست که این ادعا با گزارش‌های معتبرتر، از جمله اطلاعات منتشرشده توسط مارک گورمن از بلومبرگ، در تضاد است.

گزارش‌های قبلی همچنان به استفاده از تراشه A20 Pro در آیفون ایر 2 اشاره دارند و به همین دلیل باید تا انتشار جزئیات بیشتر برای مشخص شدن واقعیت منتظر ماند.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |




ارسال نظر