coinex
راهنمای خرید تکراتو

بررسی ویژگی های افراد موفق ؛ یک فرد موفق باشیم!

بررسی ویژگی های افراد موفق ؛ یک فرد موفق باشیم!

به نظر شما ویژگی های افراد موفق چیست؟ چه چیزی باعث می‌شود تا این افراد متفاوت باشند؟ آیا موفقیت یک استعداد است که در برخی افراد وجود دارد و در برخی نه؟

آدم‌های موفق آنگونه که ما از آنها انتظار داریم نیستند. شیوه سخن گفتن این افراد، تفکر و برخورد آنها با موقعیت‌ها، چالش‌ها و مشکلات به گونه‌ای دیگر است که باعث شده تا آنها افرادی متفاوت باشند.

تعریف شما از موفقیت چیست؟ مطمئنا هر فردی تعریفی متفاوت از موفقیت دارد. عده‌ای موفقیت را دستیابی به پول و ثروت فراوان می‌دانند، بعضی موفقیت را در صرف وقت درست در زندگی می‌دانند، بعضی موفقیت را در توانایی کمک یه دیگران می‌بینند و … . البته شاید این تعاریف متفاوت باشد اما همه‌ی انسان‌های موفق، تقریبا ویژگی‌های مشترکی دارند.

بنابراین اگر شما نیز قصد دارید تا فرد موفقی باشید باید ویژگی ها افراد موفق را بشناسید و آنها را در خود تقویت کنید. شاید این امر تنها راه رسیدن به موفقیت باشد زیرا موفقیت هم مانند مهارت‌های دیگر اکتسابی است. پس برای رسیدن به موفقیت یکی از راه‌ها تقلید کردن از کارها و ذهنیت افراد موفق است.

اگر قصد موفق شدن را دارید باید خود را برای آن آماده کرده باشید، باید خود را به صورتی پرورش دهید که موفقیت از آن شما باشد. براساس شواهد افراد موفق همگی ویژگی‌های مشترکی دارند و به نظر نمی‌رسد که این مسئله تصادفی باشد!

معرفی ویژگی های افراد موفق

بهتر است ویژگی‌هایی که برای انسان‌های موفق برشمرده‌اند را به دقت در نظر داشته باشید و شما نیز از آنها پیروی کنید تا موفق شوید. البته فراموش نکنید که فرمول به‌خصوصی برای موفقیت وجود ندارد، اما انسان‌های موفق ویژگی‌های رفتاریِ معینی دارند.

در ادامه قصد معرفی ویژگی های افراد موفق را داریم. بهتر است دقت کنید که کدام ویژگی‌ها در شما وجود دارند یا اینکه بهتر است روی کدام ویژگی بیشتر تمرکز کنید. در ادامه با تکراتو همراه باشید!

1.من می‌توانم

توانستن از ویژگی های افراد موفق

افراد ی که دارای باور من می‌توانم هستند، کاری را هر چند که مشکل نیز باشد انجام می‌دهند زیرا به این باور رسیده‌اند که توانایی انجام هر کاری را دارند. آنها دائما در حال مروز عبارت‌هایی مثبت در ذهن خود هستند.

آنها اعتقاد دارند که همیشه و در هر شرایطی می‌توانند راه بهتر را انتخاب و کار مورد نظر را انجام دهند. من می‌توانم صرفا از ویژگی های افراد موفق است! زیرا این افراد سرشار از اعتماد به خود هستند و برای انجام کار مورد نظر خود حتما راه حل مورد نظر را پیدا می‌کنند.

2.فرصت‌ها را غنیمت می‌دانند!

توانایی از ویژگی های افراد موفق

بهره گیری از فرصت‌ها از ویژگی های افراد موفق است.  افراد موفق چون دیدگاهی مثبت دارند، در هر وضعیتی، حتی مشکلات و سختی، آنها را به چشم موقعیت می‌بینند. برای افراد موفق حل مشکلات یعنی محصولات، خدمات، مشتریان و احتمالا موفقیت‌های مالی جدید!

اما در مقابل، افراد عادی در مواجهه با مشکلات فقط سختی‌ها را می‌بینند. آنها مدام در نگرانی مشکل به وجود آمده هستند و آن را بدبختی بسیار بزرگ برای خود می‌بینند. افراد عادی کاسه چه کنم چه کنم در دست دارند اما در واقع برای حل جدی مشکل به وجود آمده کار خاصی انجام نمی‌دهند.

3.از چالش استقبال می‌کنند.

چالش پذیری از ویژگی های افراد موفق

افراد عادی از چالش متنفرند اما استقبال از چالش یکی از ویژگی های افراد موفق است. افراد عادی از چالش دوری می‌کنند اما افراد موفق به استقبال آن می‌روند. از نظر افراد موفق، چالش‌ها دارای تجربیاتی هستند که توانایی‌های افراد را تقویت می‌کنند.

افراد موفق عقیده دارند که برای رسیدن به اهداف باید چالش‌ها را در نظر داشت و آنها را در حکم یک موتور محرکه دید. افراد موفق هر مشکلی که برایشان به وجود آید راهش را پیدا می‌کنند. برای افراد موفق مشکل بزرگ‌تر برابر است با موفقیت بیشتر.

4.برای رسیدن به موفقیت ثابت قدم هستند!

ثابت قدم بودن از ویژگی های افراد موفق

ثابت قدم بودن در انجام کارها یکی از ویژگی‌های افراد موفق است. اگر دقت کرده باشید بسیاری از افراد معمولی وقتی تصمیم به انجام کاری می‌گیرند، در ابتدا برای رسیدن به آن تلاش می‌کنند، اما بعد از چند وقت در صورتی که نتیجه مورد نظر حاصل نشد، خسته می‌شوند و هدف مورد نظر خود را رها می‌کنند.

دقیقا نقطه مقابل آنها افراد موفق هستند. آنها عقیده دارند که برای تبدیل شدن هر رویایی به واقعیت، حتی با وجود شکست، اتفاقات غیرمنتظره و خبرهای بد، باید تا رسیدن به موفقیت، ثابت قدم بود. بی دلیل نیست که گفته می‌شود ثابت قدم بودن در انجام کارها، از ویژگی های افراد موفق است.

5.ریسک پذیرند!

ریسک پذیری از ویژگی های افراد موفق

معمولا افراد عادی ریسک پذیر نیستند، آنها حتی دنبال جلب توجه، شناخته شدن و کولاک کردن نیز نیستند. آنها فقط در تلاشند تا از داشته‌های خود مانند اعتبار، موقعیت کاری، یا هر آنچه تا به حال به‌دست آورده‌اند حفاظت کنند

اما از بارزترین ویژگی های افراد موفق می‌توان به ریسک پذیر بودن آنها اشاره کرد. افراد موفق صرف نظر از این که نتیجه چه خواهد شد، ریسک را دوست دارند و برای رسیدن به نتیجه حاضرند بارها و بارها برگردند و دوباره شروع کنند.

6.آماده‌ی عمل هستند.

فعال بودن از ویژگی های افراد موفق

مرد عمل بودن از دیگر ویژگی های افراد موفق است. افراد موفق مدام در حال فعالیت هستند به گونه‌ای که شاید باور آن سخت باشد. این افراد مدام خود را به انجام کارهای مختلف مشغول می‌کنند.

افراد عادی و ناموفق همیشه درباره نقشه‌ها و اهدافشان حرف می‌زنند اما هرگز برای رسیدن به هدف خود، کاری را انجام نمی‌دهند. به عقیده افراد موفق شاید کارهای امروز خیلی زود به نتیجه نرسد ولی اگر فعالیت به صورت مداوم باشد، بالاخره دیر یا زود نتیجه‌ی مورد نظر حاصل می‌شود.

7.همیشه بله می‌گویند.

بله گفتن از ویژگی های افراد موفق

افراد موفق در بیشتر موارد به جای نه گفتن بله می‌گویند. این امر شاید برای انجام یک کار باشد. آنها حتی اگر در انجام آن کار مشکل داشته باشند، آن را قبول می‌کنند و با انجام این کار خود را به چالش می‌کشند.

آنها عقیده دارند که باید به همه چیز بله گفت تا وقتی که موفقیت در کارها به جایی برسد که مجبور باشید برای مدیریت زمان نه بگویید. بله گفتن از ویژگی های افراد موفق  است زیرا آن را عادتی برای رسیدن به موفقیت می‌دانند.

8.مسئولیت‌پذیر هستند.

مسئولیت پذیری از ویژگی های افراد موفق

تعهد و مسئولیت پذیری از دیگر ویژگی های افراد موفق است و برای رسیدن به اهداف و موفقیت بسیار لازم است. باید گفت که امروزه افرادی موفق هستند که متعهد و مسئولیت پذیر باشند. این دو از ویژگی های افراد موفق هستند. برای رسیدن به موفقیت داشتن این دو ویژگی بسیار مهم است.

این دو ویژگی را نمی‌توان در افراد عادی پیدا کرد زیرا این افراد نمی‌توانند نسبت به فعالیت‌ها، وظایف، کارها و مسئولیت‌های خود متعهد بمانند.

9.تا رسیدن به مقصد نهایی در تلاشند.

رسیدن به هدف از ویژگی های افراد موفق

هدف اصلی افراد موفق رسیدن به مقصد نهایی است و تا به موقعیت مورد نظر دست نیابند، از تلاش دست بر نمی‌دارند. به همین دلیل است که تلاش رامی‌توان از ویژگی های افراد موفق دانست. افراد موفق تا در کاری به موفقیت اصلی دست نیابند یعنی آن کار تمام نشده است.

10.در حال زندگی می‌کنند.

رها کردن گذشته از ویژگی های افراد موفق

بسیاری از افراد در گذشته زندگی می‌کنند و نمی‌توانند آن را رها کنند، عده‌ای دیگر نیز مدام بر آینده و اتفاقات آن تمرکز دارند. اما در این میان افراد موفق در حال زندگی می‌کنند. آنها با زندگی و فعالیت در حال، به فکر ساختن آینده‌ای مطلوب هستند.

افراد موفق نه گذشته را در حال دخالت می‌دهند و نه کار امروز را به فردا می‌اندازند. زندگی در حال از ویژگی های افراد موفق است. افراد موفق با توجه به شرایط فورا اقدام می‌کنند تا بتوانند آینده‌ی مورد نظر خود را ترسیم کنند.

11.افرادی شجاع هستند!

شجاع بودن از ویژگی های افراد موفق

افراد موفق، افرادی شجاع هستند و همین شجاعت آنهاست که باعث شده تا فردی موفق باشند. افراد موفق به خود اعتماد و اطمینان دارند، آرامند، راحتند و گاهی مغرور نیز به نظر می‌آیند. افراد موفق ذاتا متفاوت نیستند، بلکه ویژگی های افراد موفق در نتیجه فعالیت‌ها و کارهایی است که انجام داده‌اند. انجام کار سخت و ترسناک باعث شجاعت می‌شود.

12.تغییر را دوست دارند.

تغییر پذیری از ویژگی های افراد موفق

تغییر لازمه موفقیت در زندگی و انجام کارهاست. اگر قصد رسیدن به موفقیت در زندگی و کار را دارید باید پذیرای تغییر باشید. اگر قصد رسیدن به موفقیت را دارید باید تغییر کنید. افراد موفق به جهان در حال تغییر نگاه می‌کنند و از این تغییر به نفع خود استفاده می‌کنند. آنها با تغییرات هماهنگ می‌شوند و سعی دارند تا از تغییرات به نفع خود استفاده کنند. تغییرپذیری از بهترین ویژگی های افراد موفق است.

13.سنت شکن هستند.

سنت شکنی از ویژگی های افراد موفق

افراد موفق پایبند به اصولی خاص نیستند. آنها بیشتر سعی دارند تا روش‌ها و سنت‌هایی جدید ایجاد کنند و از روش‌های معمول و قدیمی پیروی نکنند. آنها همرنگ با جماعت بودن را قبول ندارند و تفکر سنتی را مانع پیشرفت خود می‌دانند. افراد موفق از تفکر و ایده‌های جدید، به نفع خود و برای رسیدن به موفقیت در کار و زندگی استفاده می‌کنند. سنت شکنی از مهم‌ترین ویژگی های افراد موفق است.

14.دارای هدف هستند.

هدف داشتن از ویژگی های افراد موفق

هدف در زندگی برای هر فردی، چه عادی و چه موفق بسیار مهم است. زیرا تلاش‌های زندگی باید در راستای دستیابی به هدف باشد. افراد موفق به شدت هدفمند هستند و همیشه بیشتر به هدف فکر می‌کنند تا به مشکلات موجود برای رسیدن به هدف. داشتن هدف از ویژگی های افراد موفق است و آنها با تعهد و تمرکز بر هدف خود قادرند تا ناممکن‌ها را نیز ممکن کنند. هدف دار بودن بسیار مهم است زیرا انسان را به تلاش و کوشش وا می‌دارد.

15.دارای انگیزه هستند.

داشتن انگیزه از ویژگی های افراد موفق

مهم‌ترین عامل محرک و یکی از ویژگی های افراد موفق انگیزه است. انگیزه یعنی چیزی که برای انجام کار بهتر، به انسان انرژی بدهد. برای دستیابی به موفقیت و رسیدن به هدف نیاز به انگیزه است.

البته اشتیاق‌ و انگیزه برای انجام یک کار نباید فقط برای چند ساعت یا چند روز باشد، بلکه انگیزه باید آنقدر قوی باشد هر روز با انرژی بیشتر به سوی انجام کار و دستیابی به هدف گام برداشت. افراد موفق مدام در پی یافتن چیزهایی هستند که به آنها برای رسیدن به موفقیت‌های جدید انگیزه دهد.

16.اخلاق‌گرا هستند.

اخلاق گرایی از ویژگی های افراد موفق

داشتن اخلاق به معنای رفتار کردن مطابق با معیارهای جامعه نیست بلکه اخلاق‌گرایی باعث می‌شود تا افراد آنچه را که وعده داده‌اند را انجام دهند و برای دستیابی به نتایج مطلوب پیش بروند. فراموش نکنید که رعایت اخلاق فقط به مسائل مالی مربوط نمی‌شود بلکه در مورد مفاهیم بزرگ‌تری مانند تحقق توانایی‌ها و استعدادها نیز صدق می‌کند. یکی دیگر از ویژگی های افراد موفق ، اخلاق گرا بودن است.

17.توانایی انجام کار گروهی دارند.

کار گروهی از ویژگی های افراد موفق

داشتن توانایی انجام کارها به صورت گروهی بسیار مهم است. بسیاری از افراد توانایی بودن در گروه و انجام کار گروهی را ندارند. در کارهای گروهی رشد و سلامت کل اعضای گروه مهم است و این نکته‌ای است که هر فرد موفقی از آن آگاه است.

توانایی انجام کار گروهی از مهم‌ترین ویژگی های افراد موفق است. در کارهای گروهی موفقیت برای همه افراد گروه مهم است و همه باید با هم برای دستیابی به موفقیت مورد نظر تلاش کنند. افراد موفق همیشه هر کاری که باعث شود سطح اعضای تیم بالا رود را انجام می‌دهند.

18.همیشه در حال یادگیری هستند.

یادگیری از ویژگی های افراد موفق

یادگیری از مهم‌ترین ویژگی های افراد موفق است. افراد موفق مدام در حال یادگیری هستند. براساس گزارشات موجود مدیران موفق سالانه ۶۰ کتاب می‌خوانند و در بیشتر از شش کنفرانس شرکت می‌کنند. البته این افراد هر آنچه که برای‌ آنها مفید باشد را می‌خوانند. افراد موفق یادگیری را جرقه‌ای می‌دانند که می‌توان آنها را به یافته‌های جدید و موفقیت‌های جدید برساند.

19.دارای روابطی خوب با سایر افراد هستند.

روابط خوب از ویژگی های افراد موفق

افراد موفق دایره روابط قوی و گسترده دارند. همیشه سعی کنید با افرادی که روابطی بهتر از شما، تحصیلات بالاتر از شما و یا حتی از شما موفق‌تر هستند رابطه داشته باشید. ارتباط با افراد بهتری که در دور و بر شما هستند باعث می‌شود تا اهداف خود را با انگیزه و بهتر از همیشه دنبال کنید. پس به منظور پیشرفت‌های بیشتر در زندگی نیز سعی کنید با کسانی که بلند پروازتر از شما هستند و آرزوهای بزرگ‌تری دارند و موفق‌ترند ارتباط برقرار نمایید.

20.منظم هستند.

منظم بودن از ویژگی های افراد موفق

اگر می‌خواهید فردی موفق باشید بهتر است منظم و دقیق باشید زیرا نظم و ترتیب از ویژگی های افراد موفق است. فراموش نکنید که برای دستیابی به موفقیت و حفظ آن باید تعیین کنید کدام عادات برای شما مهم‌تر و سازنده‌تر هستند و سپس آن را دنبال کنید.

21.در حال رقابتند.

رقابت از ویژگی های افراد موفق

افراد موفق افرادی هستند که به صورت مداوم در حال رقابتند، حال این رقابت با خود باشد یا با دیگران. تاکنون فرد موفقی وجود نداشته است که حسِ رقابت در وی وجود نداشته باشد. هدف اصلی که همه برای دستیابی به آن در زندگی در تلاشند همان برد است و موفقیت نیز در واقع برخاسته از احساس نیاز به برنده شدن است.

انسانهای موفق همیشه تشنه‌ی کشف راه‌های خلاقانه‌ هستند تا از طریق آن بتوانند در رقابت‌ها پیروز شوند و خود را بالا بکشند. حس رقابت همیشه باعث می‌شود تا افراد بیشتر برای رسیدن به رویاها و اهداف خود تلاش کنند.

22.از شکست نمی‌ترسند.

شکست از ویژگی های افراد موفق

انسان‌های موفق می‌دانند که موفقیت از شکست به دست می‌آید. همه ما هم می‌دانیم که هیچکس صد در صد موفق نیست. فراموش نکنید که موفقیت نتیجه‌ی مثبتِ تلاش‌هایی است که شامل شکست‌ها، تجربیات و آموخته‌های فراوان بوده است. ترس از شکست انسان را از موفقیت دور می‌کند. اگر بتوانید با ترسی که دارید کنار بیایید، آنگاه می‌توانید به سوی موفقیت گام بردارید.

در پایان باید گفت که هیچ کدام از این ویژگی ها و خصوصیاتی که در مورد انسان‌های موفق گفته شد فراانسانی و غیرقابل دستیابی نیستند. تک تک این ویژگی‌ها دست‌یافتنی هستند. فقط از یک یا دو تکنیک استفاده نکنید بلکه هنگام تفکر و عمل باید تمام آنها را در نظر داشته باشید و به آنها عمل کنید.

 

بیشتر بخوانید:

.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    من کتاب چالش رهبری رو از اپلیکیشن خوانا خریدم که محتوای آن درمورد ویژگی‌های یک رهبر لایق و موفق هستش و به همه توصیه میکنم این کتاب رو این آدرس وب‌سایت: khanabooks.com

    پاسخ