;
coinex

مدیران موفق چگونه با دیگران ارتباط برقرار می‌کنند (10 روش کاملا موثر)

مدیران موفق چگونه با دیگران ارتباط برقرار می‌کنند؟
مدیران موفق یکی از مهمترین فاکتورها در رشد شرکت ها هستند. دلیل موفقیت‌های شرکت‌های مطرح جهان فقط ایده خوب نبوده و تا حدود زیادی این موفقیت را مدیون مدیران موفق خود است. آنها با روش‌هایی که در کار اعمال می‌کنند، در نهایت پیروزی را به ارمغان می‌آورند. در ادامه با تکراتو همراه باشید.

به عنوان رهبر یک تیم باید تمام تلاش خود را به گیرید تا برای تیم‌تان الهام بخش باشید. با این سیاست مدیریتی، اعضای تیم شما می‌توانند تا ایده‌های جدیدی ارائه دهند. برای اینکه الهام بخش تیم باشید باید ارتباطتان با دیگران را به طور موثر حفظ کنید. این ویژگی استعدادها را کشف می‌کند و سبب آسان‌تر شدن عقد قراردادهایتان خواهد شد.

حال می خواهیم بدانیم که نحوه برقراری ارتباط رهبران موفق چگونه است. مدیران کاری موفق در برقراری ارتباط‌شان با دیگران عاداتی دارند که در ادامه عنوان می‌شود.

10 روش موثر از مدیران موفق در ارتباط برقرار کردن با دیگران

1- مدیران موفق الهام بخش تیم خود هستند

مدیران موفق در الهام بخشیدن به دیگران بسیار موفق هستند. این مدیران همیشه درباره اتفاقاتی حرف می‌زنند که امکان پذیر است. روی هدف‌شان تمرکز می‌کنند و این هدف را با دیگران در میان می‌گذارند. اعضای تیم نیز بر این هدف باور دارند.

تا به حال به هدف شرکت‌تان یا به افرادی که از کمک‌هایتان بهره برده‌اند،فکر کردیده‌اید؟ این فکر مسلما احساس خوشایندی در شما ایجاد می‌کند، سعی کنید دیگران را در این احساس شریک کنید.

2- مدیران موفق قدرت زبان بدن خود را می‌شناسند

شما به عنوان یک مدیر باید طوری لباس بپوشید که قوی و بااعتماد به نفس به نظر برسید. ما وقتی از یک مدیر حرف می‌زنیم، انسانی قوی و بااعتماد به نفس را در ذهن متصور می‌شویم.

برای درک بهتر این مورد، به عنوان مثال برنامه سخنرانی‌های تد را به کار می‌بریم. افراد این برنامه در تمام مدت، چه روی صحنه و چه بیرون صحنه متوجه تغییراتی هستند که در چهره مخاطب‌شان پدیدار می‌شود. این‌گونه از میزان ارتباط برقرار کردن آنها مطلع می‌شوند.

3- مدیران موفق چشم‌اندازی مستحکم برای شرکت می‌خواهند

مدیران کاری موفق همیشه تلاش‌های تیمی را به هدفی که برای راه اندازی شرکت داشته‌اند، ربط داده و سخت پای هدف شرکت ایستاده‌اند. این افراد از هر فرصتی مانند جلسه‌های کاری و مکالمه‌های روزانه استفاده می‌کنند تا هدف شرکت را تحقق بخشند.

4- مدیران موفق افرادی قدردان هستند

اگر به روابط یک مدیر موفق با دیگران کمی جزئی‌تر نگاه کنیم، به این نکته پی می‌بریم که آنها همیشه قدردان تلاش‌های کارمندان خود هستند. یک مدیر موفق از فردی که همیشه و در شرایط مختلف از او حمایت کرده است، قدردنی می‎کند. این ویژگی به کارمندان شرکت روحیه‎ای فوق‎العاده برای پروژه‎های بعدی می‎دهد.

5- یک مدیر موفق با اعتماد به نفس سخن می‎گوید

این رهبر به گونه‎ای بسیار خونسرد و طبیعی حرف می‎زند. صحبت کردن سریع و یا آهسته باعث می‎شود که مخاطب موردنظر متوجه حرف‎هایش نشود.

6- رهبران موفق بدون فکر کردن حرف نمی‎زنند

اگر به نحوه صحبت کردن فردی که به عنوان یک مدیر موفق شناخته می‌شود، دقیق شده باشید؛ متوجه مکث او قبل از حرف زدن خواهید شد. این‎گونه حرف زدن علاوه بر افزایش اعتماد به نفس، تاثیر بهتری در شنونده می‎گذارد.

7- مدیر موفق فقط شنونده نیست، بلکه خوب گوش می‎دهد

این افراد می‎دانند که با گوش دادن و درک حرف‎های دیگران می‎توانند پیشرفت کنند و از ایده‎های جدیدی استفاده کنند.

8- حفظ کردن ارتباط چشمی از ویژگی‎های مهم آنهاست

هنگامی که با یک رهبر کاری موفق صحبت می‎کنید، متوجه خواهید شد که کاملا ارتباط چشمی با شما را حفظ می‎کند. هیچ‎گاه مسائل حاشیه‎ای مانند تلفن همراه حواس او را پرت نخواهد کرد.

9- مدیران موفق در کمال ادب، رک‌گو هستند

رهبران موفق به ابهام در کلمات واقف هستند و می‌دانند که شفافیت در حرف زدن تاثیر به‌سزایی در کار دارد. اگر نتوانید با شفافیت منظور خود را بیان کنید، مخاطب سردرگم خواهد شد.

به عنوان مثال اگر رهبر و یا مدیری به شما پاسخ داد که “هنوز در حال فکر بر روی این موضوع هستیم” مطمئن باشید که کار شما بالاخره نتیجه خواهد داد.

10- مدیران موفق شکایت نمی‌کنند

شما به عنوان مدیر، باید لحن خود را حفظ کنید و از کاری شکایت نکنید؛ چرا که شما الگوی شرکت خود هستید و با این عمل، کارمندان شما هم به این عادت مبتلا می‌شوند. با مدام غر زدن و شکایت کردن موجب می‎شوید که دیگر مثل قبل دوست داشتنی نباشید.

برای این که این ده عادت، جزئی از رفتار روزمره شما شود فقط کافیست آنها را تمرین کنید. برای بهتر تمرین کردن، فردی که از نظر شما مدیری موفق است را الگوی خود قرار داده و عادت‌های او را تمرین کنید.

 

بیشتر بخوانید:

راز خوشحالی در چیست؟

.

منبع: inc

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر