coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

تست اینترنت نسل پنجم موبایل با 17 مگابایت سرعت دانلود!

تست نسل پنجم موبایل با 17 مگابایت سرعت دانلود

نسل پنجم موبایل با 17 مگابایت سرعت دانلود تست شد. پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، شبکه سیار LTE را به صورت کاملا نرم افزاری جهت ایجاد شبکه خصوصی و تست نسل پنجم موبایل پیاده سازی نمود.

به گزارش تکراتو و به نقل از خبرگزاری مهر، پژوهشگران پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، در ادامه فعالیت‌های خود در ارتباط با نسل پنجم ارتباطات سیار (5G) ، جهت فراهم کردن و ایجاد بستر ارتباطی برای تست سرویس و قابلیت‌های نسل پنجم موبایل ، موفق شدند تا شبکه کامل LTE را که متشکل از EPC و eNB  است، به‌صورت نرم‌افزاری پیاده‌سازی کنند.

با پیاده سازی شبکه LTE سیار ، علاوه بر اینکه امکان ایجاد یک بستر تست انعطاف ‌پذیر فراهم می‌شود، مقدمات لازم برای حرکت به سمت نسل پنجم شبکه ارتباطات سیار نیز فراهم می‌گردد.

ویژگی‌های نسل پنجم موبایل

در این شبکه‌ فقط بخش کوچکی از فرستنده و گیرنده به صورت سخت‌افزاری هستند و به ندرت لازم است تا اپراتورها سخت افزار را تغییر دهند. در تست‌های انجام شده توسط این شبکه، سرعت دانلود حدود ۱۷ مگابیت برثانیه اعلام شده است.

همچنین از طریق شبکه اینترنت اشیا (IoT) متصل به این شبکه‌، جریان ویدیوی زنده به سرور ارسال می‌شود که می‌تواند جهت مونیتورینگ و نظارت هوشمند مورد استفاده قرار گیرد.

هم اکنون امکان ارسال جریان ویدئوی زنده با فرمت H.264 در شبکه LTE پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات وجود دارد. کاربران (UE) نیز می‌توانند ویدئو را با کیفیت مطلوب و کمترین تاخیر دریافت نمایند.

لازم به ذکر است که برای اتصال به این شبکه، از دانگل 4G استفاده شده است. ویدئوی کد شده از طریق این دانگل، به شبکه‌ LTE (eNodeB) نرم افزاری ارسال شده و در نهایت  نیز کابران (UEs) این ویدئو را دریافت خواهند نمود.

در پایان به منظور بررسی پارامترهای کیفیت سرویس از جمله تاخیر و همچنین نرخ از دست رفتن بسته، ویدئوی دریافت شده توسط کاربران به روش full reference  مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرند.

.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    سلام .
    بسیار عالی
    وسپاسگذار از شما.

    پاسخ