coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

بررسی تاثیر نرخ ارز بر قیمت قطعات تولیدی در کشور

یکی از فعالان صنعت قطعه سازی کشور در مورد تاثیر نرخ ارز بر قیمت قطعات سخن گفت. به گفته وی این افزایش می‌تواند تاثیرات مخربی داشته باشد.

به گزارش تکراتو و به نقل از خبرخودرو، یک فعال در صنعت قطعه سازی اعلام نموده است که افزایش نرخ ارز می‌تواند بر قیمت تمام شده قطعات تاثیرات مخربی داشته باشد. به گفته وی، چون مواد اولیه مورد نیاز قطعات از واردات تامین می‌شوند، اگر قیمت آنها افزایش یابد، قیمت قطعات خودرو و همچنین خودروها نیز افزایش خواهد یافت.

تاثیر نرخ ارز بر قیمت قطعات تولیدی در کشور

محسن رزم خواه، یکی از فعالان صنعت قطعه سازی کشور در مورد تاثیر نرخ ارز بر قیمت قطعات سخن گفت و اعلام نمود که این افزایش می‌تواند تاثیرات مخربی در این زمینه داشته باشد. به گفته وی از یک ماه گذشته تا امروز قطعه سازان تمام مواد اولیه مورد نیاز خود را با نرخ ارز جدید خریداری کرده‌اند و چون نرخ ارز در این چند وقت بسیار بالا بوده است، باعث شده تا قیمت تمام شده قطعات و همچنین قیمت خودروها افزایش یابد.

وی در ادامه صحبت‌های خود در مورد تاثیر نرخ ارز بر قیمت قطعات ، به سهم مواد اولیه وارداتی در تولید قطعات در شرکت‌های قطعه سازی اشاره کرد و اعلام نمود که بسته به نوع قطعاتی که تولید می‌شوند، بین 40 تا 70 درصد از مواد اولیه مورد نیاز، وارداتی هستند.


بیشتر بخوانید :تقویت تولیدات داخلی قطعه سازان با تسهیل واردات مواد اولیه قطعات


افزایش نرخ ارز تا چه اندازه باعث افزایش هزینه‌های تولید قطعه سازان شده است؟

رزم خواه علاوه بر پرداختن به موضوع تاثیر نرخ ارز بر قیمت قطعات ، در پاسخ به این سوال که افزایش نرخ ارز تا چه اندازه باعث افزایش هزینه‌های تولید قطعه سازان شده است، اعلام نمود که چون نرخ ارز 10 تا 20 درصد افزایش یاقته است، به همین نسبت نیز توانسته بر قیمت مواد اولیه و محصولات نهایی تاثیر بگذارد و قیمت آنها را افزایش دهد.

محسن رزم خواه در ادامه تصریح کرد که در حال حاضر تنها مرجع پاسخگوی قطعه سازان در زمینه مشکلات و تبعات مربوط به افزایش نرخ ارز، وزارت صنایع و معادن و شرکت‌های خودروسازی است، که متاسفانه پیگیری‌های انجام گرفته در این زمینه چندان نتیجه بخش نبوده است.

وی در ادامه همچنین در مورد مذاکرات قطعه سازان و خودروسازان در مورد افزایش قیمت قطعات سخن گفت و اعلام کرد که مذاکرات در این زمینه به نتیجه نرسیده است.  به گفته وی خودروسازان در افزایش قیمت قطعات محدودیت دارند و این موضوع باعث نگرانی‌های بیشتر قطعه سازان شده است.

وی همچنین اعلام نمود که در مورد افزایش نرخ ارز، پیگیری‌های زیادی را با وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام داده‌اند که البته این پیگیری‌ها تاکنون نتیجه بخش نبوده است. به گفته وی دولت باید از تولیدکنندگان داخلی و به ویژه شرکت‌های قطعه سازی که دارای ظرفیت اشتغال بالایی هستند، بیشتر حمایت کند.


بیشتر بخوانید : سرکوب قیمتی قطعه سازان اثرات منفی خواهد داشت!


افزایش نرخ ارز کاهش کیفیت قطعات داخلی را به همراه دارد!

این فعال صنعت قطعه سازی در ادامه صحبت‌های خود در مورد تاثیر نرخ ارز بر قیمت قطعات اعلام نمود که در صورتی که این روند ادامه داشته باشد و نرخ ارز کاهش پیدا نکند، کاهش کیفیت محصولات قطعه سازان و یا تعطیلی بسیاری از کارخانجات، اتفاق خواهد افتاد. رزم خواه در پایان تاکید نمود که در صورتی که نرخ ارز کاهش یابد، تکنولوژی تولید قطعات ارتقا خواهد یافت و پیشرفت‌های چشم گیری در صنعت قطعه سازی کشور اتفاق می‌افتد.


بیشتر بخوانید: توسعه‌ی فعالیت قطعه سازان ایرانی با اتصال به شبکه جهانی قطعه سازی


.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر