;
coinex

سرکوب قیمتی قطعه سازان اثرات منفی خواهد داشت!

سرکوب قیمتی قطعه سازان اثرات منفی خواهد داشت!

سرکوب قیمتی قطعه سازان می‌تواند اثرات منفی به دنبال داشته باشد. به گزارش تکراتو و به نقل از خبر خودرو، یکی از اعضای فعال در صنعت قطعه سازی کشور اعلام نموده است که از نیمه دوم سال 95 تاکنون افزایش قیمت مواد اولیه، تدریجی بوده و افزایش قیمت چشمگیری مشاهده نشده است.

تاثیر سرکوب قیمتی قطعه سازان بر تولیدات آنها

جعفر نصیری اعلام کرد در صورتی که هزینه تحمیل شده در تولید قطعات مد نظر قرار نگیرد، بر کیفیت تولید و محصول نهایی قطعه سازان تاثیرگذار خواهد بود.

وی ادامه داد که بسیاری از آیتم‌های موثر در بهای تمام شده قطعات افزایش پیدا کرده است ولی متاسفانه این موارد در قیمت قطعات لحاظ نمی‌گردد.

وی افزایش تدریجی قیمت مواد اولیه و همچنین وجود نوسانات نرخ ارز را مانعی بزرگ برای تولید و تامین هزینه در واحدهای قطعه سازی اعلام کرد.

به گفته نصیری، افزایش قیمت قطعات باید متناسب با هزینه‌های تحمیل شده در نظر گرفته شود زیرا در هزینه واحدهای قطعه سازی گزینه‌های زیادی تاثیر گذار است.

وی اظهار کرد که به دلیل عدم محاسبه این هزینه‌ها، ماه‌هاست که فشار مالی زیادی به قطعه سازان تحمیل شده است.

 

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید خودرو : بهترین خودروهای ایران با قیمتی کمتر از ۵۰ میلیون تومان

 

به گفته نصیری این شرایط مشکلات زیادی را برای واحدهای قطعه سازی در کشور ایجاد کرده است و به همین دلیل است که باید برای مساله هزینه‌های تحمیلی در این بخش تصمیمات مهمی گرفته شود. وی تاکید کرد افزایش قیمت قطعات باید متناسب با هزینه‌های تحمیل شده باشد.

نصیری همچنین در مورد شرایط موجود یادآور شد که مدیریت هزینه‌های ناشی از افزایش قیمت مواد اولیه و جلوگیری از افزایش قیمت قطعات، راهکاری برای پرداخت مطالبات و تامین نقدینگی نخواهد بود.

به گفته نصیری قطعه سازان همواره روش‌هایی را در راستای ارتقاء کیفیت، مدیریت و کاهش هزینه‌ها به کار برده‌اند و تلاش کرده‌اند تا بتوانند با کنترل فرایندها و جریان هزینه، تولید را مدیریت کنند و بنابراین سرکوب قیمتی قطعه سازان کار درستی نیست.

وی در پایان اعلام کرد اگر شرایط کنونی و سرکوب قیمتی قطعه سازان ادامه داشته باشد، اوضاع نقدینگی قطعه سازان روز به روز حادتر می‌شود و این مساله بر جریان تولید و فعالیت واحدهای قطعه سازی، حتما تاثیر منفی خواهد گذاشت.

بیشتر بخوانید:

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر