coinex
راهنمای خرید تکراتو

بررسی نقش تلفن های همراه در افزایش گرمای کره زمین

تحقیقات انجام شده نشان می دهد که یکی از دلایل افزایش گرمای کره زمین ، استفاده از تلفن های همراه است. موبایل ها به روند گرمایش زمین دامن می زنند.

به گزارش تکراتو، تحقیقات جدیدی که انجام شده است نشان می دهد که موبایل ها می توانند باعث افزایش گرمای کره زمین شوند و روند گرمایش زمین را افزایش دهند. آنگونه که اعلام شده سهم انتشار گازهای گلخانه ای این دستگاه ها از ۴ درصد در ۲۰۱۰ به ۱۱ درصد در ۲۰۲۰ خواهد رسید. دلیل اصلی تغییرات آب و هوایی انتشار کربن است و بسیاری افراد تصور می کنند سوخت های فسیلی، استخراج از معدن  و حمل و نقل عامل اصلی این آلودگی هستند.

درحالی که این مشکل می تواند به دلیل افزایش استفاده از صنعت رایانه و موبایل نیز باشد. بسیاری از کارشناسان معتقدند دنیای سایبری اطلاعات و فناوری های رایانشی (ICT) می توانند جایگزینی برای فعالیت های فیزیکی باشند که گازهای گلخانه ای تولید می کنند. تحقیقی در نشریه Journal of Cleaner Production  سهم این بخش از جمله رایانه، لپ تاپ، مانیتور، موبایل و تبلت و همچنین بخش های زیر بنایی مانند مراکز اطلاعات و شبکه های مخابرات را در فرایند گرمایش جهانی بررسی کرده است.


بیشتر بخوانید: ۲۰۱۷، گرمترین سال زمین بدون پدیده ال نینو بوده است


افزایش گرمای کره زمین به دلیل صنعت رایانه و موبایل

نتایج بررسی های انجام شده در مورد نقش تلفن های همراه در افزایش گرمای کره زمین نشان داده است که تاثیر این بخش بر گرمایش زمین از یک درصد در ۲۰۰۷ میلادی به ۳.۵ درصد در ۲۰۲۰ و ۱۴ درصد در ۲۰۴۰ میلادی خواهد رسید. همچنین روند تاثیرگذاری این صنعت افزایشی خواهد بود و نمی توان به کاهش این اثر گرمایی امیدوار بود.


بیشتر بخوانید: تغییرات آب و هوا موجب تغییر مسیر حرکت ابرها شده است


سهم موبایل ها در انتشار گازهای گلخانه ای

تحقیقات انجام شده همچنین نشان داده اند که موبایل ها علاوه بر افزایش گرمای کره زمین در انتشار گاز گلخانه ای نیز نقش دارند. سهم موبایل ها در انتشار گازهای گلخانه ای از ۴ درصد در ۲۰۱۰ میلادی به ۱۱ درصد در ۲۰۲۰ خواهد رسید. همچنین محققان تخمین می زنند در همین بازه زمانی انتشار سالانه گازهای گلخانه ای موبایل ها از ۱۷ به ۱۲۵ مگاتن دی اکسید کربن برسد. این رقم نشانگر ۷۳۰ درصد رشد است! نباید فراموش کرد که بخش اعظم تولید گازهای گلخانه ای مربوط به فرایند تولید موبایل است.

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر