coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

ساخت دستگاه تایپ افکار ؛ تایپ جملات قبل از بیان شدن!

دستگاه تایپ افکار ساخته شد. این دستگاه قادر است تا با رصد کردن سیگنال های عضلانی عصبی در صورت افراد جملات آنها را قبل از بیان شدن، تایپ کند.

به تازگی دستگاه جدیدی برای خواندن مغز ساخته شده است که افراد به کمک آن می توانند افکار خود را در رایانه تایپ کنند. صحت عملکرد این دستگاه ۹۰ درصد اعلام شده است.


بیشتر بخوانید: ساخت ماشین ترجمه افکار به متن ؛ راهی برای فاش شدن افکار مخفیانه


تولید دستگاه تایپ افکار

این دستگاه تایپ افکار  AlterEgo نام دارد و به جای برقراری ارتباط با دستگاه های هوشمند در سکوت افکار کاربر را ترجمه می کند. وقتی که فردی قصد به زبان آوردن جمله ای را داشته باشد، مغز سیگنالی به عضله های صورت می فرستد. این روند حتی بدون آنکه فرد کلامی بر زبان بیاورد انجام می شود.

دستگاه تایپ افکار حسگرهایی دارد که می توانند ۷ بخش کلیدی صورت در گونه، فک و چانه را رصد کنند و کلمات را شناسایی نمایند. البته شرکت های دیگری نیز مشغول ساخت چنین دستگاه هایی هستند، اما این مدل توسط محققان MIT  ساخته شده است. این دستگاه قابلیت شناسایی اعداد صفر تا ۹ و  ۱۰۰ واژه را دارد.

آرناو کاپور سازنده این دستگاه است و اعلام کرده که این دستگاه قدرت خارق العاده ای به کاربر می دهد. این سیستم یک گجت پوشیدنی است و به طور مستقیم به یک برنامه متصل می شود. این برنامه قابلیت جستجو در گوگل را دارد.


بیشتر بخوانید: ترجمه ی متن تصاویر با نسخه ی جدید مایکروسافت ترنسلیتور


نحوه کار دستگاه تایپ افکار  AlterEgo

الکترودهای موجود در دستگاه، سیگنال های عصبی عضلانی در فک و صورت را رصد می کنند. در مرحله بعد سیگنال ها به یک سیستم ماشین یادگیری ارائه می شوند که برای برقراری ارتباط میان سیگنال ها و واژه های خاصی آموزش دیده است. این دستگاه دو هدفون دارد که ارتعاشات استخوان های صورت و گوش را منتقل می کنند.

البته هدفون گوش را نمی پوشاند و در این حالت کاربر می تواند بدون اختلال در فرایند محاوره، اطلاعات مورد نیاز خود را نیزدریافت کند. دستگاه تایپ افکار قابلیت ارتباط با گوگل بدون ردیابی را دارد.

 

بیشتر بخوانید:

  • سنسور ردیاب غذا ؛ آگاهی از مواد غذایی مصرف شده در کل روز

.

منبع: newscientist

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر