coinex
راهنمای خرید تکراتو

آیا بازگشت تحریم های کمپانی ZTE صحت دارد؟

ایالات متحده و ZTE در زمینه لغو تحریم ها به توافق رسیده بودند، اما به تازگی مجلس سنای آمریکا به بازگشت تحریم های کمپانی ZTE رأی داده است.

به گزارش تکراتو، کمپانی  ZTE به دلیل دور زدن تحریم های ایالات متحده، علیه ایران و کره شمالی تحریم شده بود. این کمپانی از دریافت هر گونه فناوری از شرکت های آمریکایی برای مدت 7 سال منع شده بود.

البته کمپانی ZTE  قبول کرده بود که یک میلیارد دلار جریمه به ایالات متحده پرداخت کند تا تحریم ها برداشته شود. اما اکنون مجلس سنا اعلام کرده که کمپانیZTE  مجدداً از دریافت محصولات و نرم افزارهای آمریکایی منع خواهد شد.

به نظر می رسد که علت این امر این است که ZTE برای امنیت ملی خطر به حساب می آید و بهتر است توافق با آن صورت نگیرد. در این مورد نمایندگانی از دو حزب در بیانیه ای مشترک اعلام کردند که حفاظت از مشاغل شهروندان آمریکا و امنیت ملی باید در توافق با کشورهایی از جمله چین در اولویت قرار گیرد.

با وجود اینکه صحت بازگشت تحریم های کمپانی ZTE اعلام نشده اما تعداد رأی ها در ارتباط با موضوع بازگشت ممنوعیت های اعمال شده بر ZTE در مجلس سنا، 85 رأی موافق در برابر 10 رأی مخالف بود.

.

منبع: theverge

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر