coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

قابلیت حس درد در پوست مصنوعی ؛ بررسی انواع جدیدی از پروتزهای زیستی

حس درد در پوست مصنوعی امکان پذیر شد. پروتزهای زیستی تولید شده در این چند وقت، نه تنها از نظر ساختار بهبود یافته اند، بلکه انتقال حواس را هم ممکن کرده اند.

به گزارش تکراتو، پروتزهای مصنوعی که تاکنون ساخته شده اند، قادر به انتقال حس درد نبودند، اما جدیدا پروتزی ساخته شده که در قالب پوست الکترونیک قابل استفاده است و می تواند درد را نیز حس و منتقل کند.

حس درد در پوست مصنوعی امکان پذیر شد

این پوست الکترونیک جدید ای درمیس نام دارد و در هنگام برخورد با یک شی نوک تیز درد را حس کرده و به فرد استفاده کننده، منتقل می کند. مهندسان دانشگاه جان هاپکینز اعلام کردند که امیدوارند در آینده نزدیک استفاده از این محصول منحصر به فرد ممکن شود.

این اولین بار است که می توان از پروتز نه تنها برای انتقال حس لامسه، بلکه برای پی بردن به درد هم استفاده کرد. این پوست مصنوعی حسگرها و گیرنده های مصنوعی دارد که می توانند احساسات را به افراد منتقل کنند.

برای اینکه حس درد در پوست مصنوعی واقعی باشد، اطلاعات مربوط به فشار ناشی از برخورد جسم خارجی، به علائمی تبدیل می شود که قادر به شبیه سازی عملکرد اعصاب واقعی انسان در اثر احساس درد باشند.

اینکه این نوع پوست مصنوعی چه زمانی و با چه قیمتی در دسترس افراد معلول قرار می گیرد، مشخص نیست.

.

منبع: digitaltrends

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر