coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

بررسی اپلیکیشن تهران من ؛ سامانه ثبت نام متقاضیان ورود به طرح ترافیک سال 1397

اپلیکیشن تهران من در راستای یکپارچه سازی خدمات شهرداری تهران ایجاد شده است. توسعه دهندگان این اپلیکیشن سعی کرده‌اند خدمات شهروندی را در قالب یک اپ برای اسمارت‌فون ها ارائه دهند. البته وب سایت این سامانه نیز برای ثبت نام متقاضیان ورود به طرح ترافیک 97 نیز در دسترس است.

سامانه my.tehran.ir وب‌سایت مرتبط با این اپلیکیشن است که خدماتی نظیر خرید طرح ترافیک را می‌توان با استفاده از آن به انجام رساند. افرادی که قصد دارند در این سامانه و یا اپلیکیشن مرتبط با آن از خدمات ارائه شده بهره مند شوند، در قدم اول می‌بایست در این سامانه ثبت نام کنند. برای این کار می‌بایست به وبسایت سامانه تهران من مراجعه و گزینه ثبت نام را انتخاب کنند. ثبت نام متقاضیان ورود به طرح ترافیک سال 1397 از همین سامانه انجام خواهد شد.

بررسی اپلیکیشن تهران من

این اپلیکیشن را سازمان فناوری اطلاعات شهرداری راه‌اندازی کرده است و همانند سامانه «تهران من» در آینده دسترسی‌های دیگری در زمینه شهر هوشمند و امکانات مورد نیاز شهروندان در ارتباط با مدیریت شهری نیز به آن افزوده خواهد شد. پس از پر کردن فرم ثبت نام و تایید حساب کاربری با استفاده از پیامک می‌توانید هم از طریق اپلیکیشن تهران من و هم از طریق وبسایت مربوطه وارد این سامانه شوید.

شهروندان تهرانی با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانند بدون نیاز به استفاده از رایانه و تنها از طریق تلفن همراه خود، برای رزرو و خرید طرح ترافیک روزانه اقدام کنند.

درج و مشاهده مشخصات خودروها، بارگذاری مدارک، شارژ حساب و افزایش اعتبار و مشاهده فهرست تراکنش‌ها به همراه امکان تعیین بازه زمانی گزارش‌گیری، ازجمله امکانات برنامه تهران من است.

در سامانه و یا اپ تهران من شما می‌توانید حساب شهروندی خود را شارژ کنید. این مبالغ در حساب شهروندی شما باقی می‌ماند و صرفا پس از تردد خودرو در محدوده طرح ترافیک، بسته به تعرفه و شرایط تردد (ساعات اوج یا غیراوج و دارا بودن یا نبودن معاینه فنی برتر)، هزینه طرح ترافیک آن روز محاسبه و از حساب شما کسر شده و مانده آن برای روزهای بعد استفاده می‌شود.

پس از یک بار ثبت‌نام و افزودن اطلاعات خودرو و شارژ ابتدایی حساب شهروندی، تنها کاری که برای ورود به محدوده طرح ترافیک باید انجام دهید، خرید مجوز روزانه قبل از ورود به محدوده است.

دانلود اپلیکیشن تهران من

اگر این اپلیکیشن را بر روی گوشی هوشمند خود نصب نکرده‌اید، می‌توانید با استفاده از لینک های زیر اقدام به دانلود اپلیکیشن تهران من نمایید. این نرم افزار تاکنون بیش از 20 هزار مرتبه از کافه بازار، بیش از 10 هزار مرتبه از گوگل پلی و نزدیک به 30 هزار مرتبه از سیب اپ برای آی او اس دریافت شده است.

دانلود اپ تهران من برای اندروید با لینک مستقیم | دانلود اپ تهران من برای اندروید از کافه بازار

دانلود برنامه تهران من برای اندروید از گوگل پلی | دانلود اپ تهران من برای آی او اس از سیب اپ

ثبت نام خودرو، مشاهده لیست خودرو های ثبت شده جهت رزرو طرح ترافیک، رزرو خودرو و مشاهده تراکنشهای مالی انجام شده توسط شهروندان بابت خرید طرح ترافیک روزهای قبلی از جمله امکاناتی است که در این اپلیکیشن وجود دارد. برای ثبت خودرو جدید در اپلیکیشن تهران من میبایست به بخش “خودروهای تحت پوشش من” بروید و مشخصات خودرو یعنی شماره پلاک و شماره VIN را وارد کنید. توجه کنید که شماره VIN روی کارت خودرو نوشته شده است.

پس از آن می‌توانید با استفاده از بخش “خدمات طرح ترافیک” اقدام به خرید و یا رزرو روزانه طرح ترافیک نمایید. لازم به توضیح است صاحبان خودروهای هیبریدی و برقی از تخفیف برخوردار می‌شوند. به علاوه شهروندان خاص یعنی ساکنین محدوده‌های طرح ترافیک، خبرنگاران، روزنامه‌گاران و عکاسان و نیز جانبازان 25 درصد و بالاتر، می‌توانند از امکانات مختص به خود بهره‌مند شوند.

از دیگر امکانات موجود در این اپلیکیشن می‌توان به درج و مشاهده مشخصات خودروها، بارگذاری مدارک، شارژ حساب و افزایش اعتبار و مشاهده فهرست تراکنش‌ها به همراه امکان تعیین بازه زمانی گزارش‌گیری اشاره کرد.

نظرات کاربران پیرامون اپلیکیشن تهران من

Ehsan Toossi یکی از کاربران بود که به طراحی ضعیف این اپلیکیشن اشاره کرده بود. او در صفحه گوگل پلی اپلیکیشن تهران من نوشته است:‌

طراحی ضعیف مثلا چرا رزرو طرح که اصلی ترین کار این اپه، چرا نباید تو داشبورد باشه؟ باید از منو رفت؟ یا چرا من جداگانه اول چک کنم چقدر مانده دارم و چقدر کم دارم و… و پرداخت کنم بعد برم برای رزرو؟ خب میشه هر تعداد روزی که می خوام رزرو کنم و بعد موقع ثبت اون مبلغی که کم مونده رو ازم بگیره. مثل اپ ایرانسل که نمیگه اول شارژ بخر بعد بیا بسته اینترنت انتخاب کن! شما انتخاب کن کردی موقع ثبت می پرسه چجوری دوست داری پرداخت کنی در کل لنگه کفش در بیابان غنیمته و اپ از سایت بهتره که هر بار رمز و کپچا می خواد.

کاربر دیگری به نام Morteza Akbari نوشته بود :

وقتی اولویت فقط و فقط مادیات باشه تا خدمت رسانی .. اشغالی مثل این برنامه و سایتتون به وجود میاد تغییرات جدید فقط بهانه ای بوده برا دریافت پول بیشتر .. هیچ سیاست دیگه ای پشتش نیست‌

تهران من

یکی دیگر از کاربران به نام سعید رضایی نیز به دسترسی های این اپلیکیشن انتقاد کرده بود. او نوشت:

خسته نباشید بالاخره به این برنامه برای سرویس های طرح ترافیک جدید نیاز مبرم بود، اما سوال بسیار مهم برنامه ای با این قابلیت و رسالت مشخص چه دلیلی داره دسترسی به دوربین و اطلاعات گوشی داشته باشه؟؟؟ آیا این نقض واضح حقوق شهروندی و حریم شخصی نیست؟؟ این جاسوسی نیست؟ انصاف هم خوب چیزیه خدایا به فریاد مردم ایران برس!

تهران اپ

Nima Hajiebrahim نیز این خدمات را بلا استفاده می‌داند. او نوشت:

ما که مجبوریم ماشینی ک ارزشش ۴ میلیونه رو بخریم بیشتر از ۵ برابر قیمت . پول طرحم ک چ راضی باشیم چ نباشیم مجبوریم بدیم. دیگه چرا مردمو سرکار میذارید. شماره حساب بذارید بگید ماهی انقد بریزید.بعد بابت طرح ی پولی دریافت میشه توسط شهرداری. این پول بابت چیه؟؟ نظم دادن ب ترافیک؟ کم کردن الودگی هوا؟ درست کردن و تعمیر معابر؟ بهبود و بالا بردن فرهنگ رانندگی؟ یا جیب بعضیا !!!

اخبار اپلیکیشن را در تکراتو دنبال کنید.

بیشتر بخوانید :

.

منیع: techrato

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (7 نظر)

    پولدار زندگی کن تمام امکانات مال تو فقیر هیچ امکاناتی نداری اگر این موضوع واقعا برای آلودگی هوا است چرا می فروشن پس برای پول گیری است واقعا برای همه اجرا کنید نه اینکه بفروشید

    پاسخ

    سلام
    منم با نظرات دوستان موافقم. هدف فقط چاپیدن جیب مردم هست و بس. نه خدماتی و نه امکاناتی. من ثبت نام انجام دادم اما هنوز هیچ ترددی نکرده ام اما 30000(سی هزار تومان) بدهی برایم نوشته اند که معلوم نیست این بدهی بایت چیست. واقعا متاسفم به این سیستم سرمایه داری که فقط و فقط به نفع ثروتمندان طرح ها را اجرا می کنند.

    پاسخ

    اعداد را انگلیسی وارد کنید.
    البته من اطلاعات را وارد میکنم ولی صفحه بالا نمیره

    پاسخ

    سلام در اپلیکیشن تهران من کد امنیتی رو وارد می کنم ولی پیغام خطا می ده و نمی تونم وارد بشم چه کنم

    پاسخ

    سلام نمیدونم نام کاربری و رمز عبور را چطوری وارد کنم

    پاسخ

    سلام خسته نباشید لطفا بنده رو برای نصب واستفاده برنامه راهنمایی کنید.نام کاربری و رمز عبور از کجا باید پیدا کنم

    پاسخ

    متاسفانه نصب کردم ولی نمی دانم منظور از سریال یا کد شهر چیست کاش در کشور ما در راه اندازی نرم افزار یک راهنمای کامل و جامع وجود داشت

    پاسخ