coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

تعطیلی پروفایل رسانه های چینی در شبکه‌های اجتماعی؛ علت چیست؟

تعطیلی پروفایل رسانه های چینی در شبکه‌های اجتماعی خبرساز شد. دولت چین پروفایل ۹۸۰۰ رسانه مستقل را پاک کرده است.

به گزارش تکراتو، اداره‌ی فضای سایبری چین یا CAC  مدعی شده که تمامی این 9800 اکانتی که پاک شده‌اند قوانین موجود را نقض کرده و به انتشار اطلاعات سیاسی زیان آور پرداخته‌اند. همچنین گفته شده که این رسانه‌ها در قسمتی از تاریخ این کشور دست برده و به قهرمانان و الگو‌های تاریخی توهین کرده‌اند.

تعطیلی پروفایل رسانه های چینی

پلتفرم‌هایی چون وی چت و ویبو که جایگزین توییتر در چین هستند به دلیل اینکه نتوانسته‌اند از رشد نافرمانی مدنی و همچنین کلیه بی نظمی‌های بوجود آمده در پلتفرم‌های خود جلوگیری کنند، سرزنش شده‌اند.

گفته شده که این رسانه‌های مستقل مجوز رسمی فعالیت ندارند و بدون چنین مجوزی، به تولید محتوا پرداخته‌اند. این پروفایل‌های موضوعات زیادی نظیر حواشی سلبریتی‌ها و بررسی اخبار داخلی این کشور را پوشش می‌دادند. این رسانه‌ها در بین مردم نیز بسیار محبوب بودند.

البته بعضی از همین پروفایل‌ها به انتشار اخبار دورغین یا محتوای غیراخلاقی می‌پرداختند که همین مسئله موجبات تعطیلی آنها را فراهم کرد. با این وجود، بسیاری از اکانت‌های معروف و قانونی نیز به همین منظور مسدود شده‌اند.

پس از اقدام اداره‌ی فضای سایبری چین، بسیاری از کاربران خشنود شدند و با انتشار پست‌های بیشمار در شبکه‌ی توییتر، از این نهاد رسماً تشکر کردند. آنها باور داشتند که انتشار برخی محتوای غیرمناسب و دورغین موجب شده بود که باور‌های غلطی میان مردم شکل بگیرد.

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: cnet

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر