coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

راه‌اندازی شبکه ملی تاکسی دوچرخه؛ استفاده از تاکسی دوچرخه در خیابان‌های تهران

رفت و آمد با تاکسی دوچرخه در تهران ممکن می‌شود. رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی اعلام کرد که شبکه ملی تاکسی دوچرخه توسط بخش خصوصی راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش تکراتو، طرح تاکسی دوچرخه علاوه بر تهران، قرار است تا سال 1404 در سراسر کشور اجرایی شود. علی مجدآرا بیان نموده که طرح تاکسی دوچرخه که برگرفته از تجربیات موفق کشور هلند است، در حال طی نمودن مراحل پایانی خود است.

این طرح مدتی پیش توسط آلن پطروسیان مسئول دوچرخه سواری همگانی کشور در دومین جلسه کارگروه تولید و اشتغال فدراسیون ورزش‌های همگانی مطرح شده و مورد موافقت و حمایت این فدراسیون قرار گرفته است.

اجرایی شدن طرح تاکسی دوچرخه در ایران

مجدآرا در ادامه‌ی صحبت‌هایش در مورد تاکسی دوچرخه اعلام نمود که این طرح قرار است به زودی توسط بخش خصوصی و با همکاری شهرداری‌ها، سایر سازمان‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی اجرایی شود. به گفته وی اولین قدم برای بهره برداری و تحقق این هدف، تعیین محلی امن برای دوچرخه‌هاست.

رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی با تاکید بر اینکه تاکسی دوچرخه نوعی تاکسی دوستدار سلامت و طبیعت است، اظهار داشت که راه اندازی خطوط مسافربری داخل شهری و بخصوص در پیاده‌روهای فرهنگی، ورزشی و مراکز خرید، موجبات حمل و نقل پاک و پویا از طریق این نوع سه چرخه فراهم می‌شود.

ویژگی‌های تاکسی دوچرخه

مجدآرا در مورد ویژگی‌های این تاکسی دوچرخه سخن گفت و اعلام نمود که دارای منافع ملی در صرفه جویی سوخت‌های فسیلی، تقلیل یافتن استفاده وسایل نقلیه آلاینده و همچنین اشتغال زایی در قشر جوان بخصوص دانشجویان از طریق جابجایی 2 یا چند مسافر است که جایگاه پراهمیتی در صنعت ارزآور گردشگری کشور دارد.

وی به طرح‌های دیگر در دست اقدام این فدراسیون نیز اشاره کرد و گفت که در طرحی دیگر قصد دارند تا در مینی‌بوس‌هایی که سرویس مدارس هستند، دوچرخه‌های ثابت نصب کنند تا دانش آموزان در مسیر رفت و برگشت، رکاب بزنند.

رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی همچنین یادآور شد که در سه سال گذشته، بیش از 21 درصد مردم در ورزش‌های همگانی شرکت داشتند که اکنون برای تخمین میزان مشارکت مردم در آن، شرکتی در حال پایش به صورت دقیق این آمار در تمامی استان‌ها است.

 

.

منبع: irna

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر